Vraag
Reacties
gebe
Level 7

Wegvallend internet, elke minuut 100% packetloss

Helaas is mijn oude probleem met Ziggo internet weer terug.

(oude probleem: https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Wegvallende-verbinding-T3-timeouts-en-Corrected-en-Uncorrected...)

Paar maanden geleden hetzelfde probleem, alles geprobeerd met settings doorgeven, resets, chat-gesprekken, support-mailtjes. Vele monteurs over de vloer die niks vinden, nieuwe kabels, nieuw modem. Doorgevraagd over problemen met CMTS maar daar wilde Ziggo destijds niets over weten, daar was geen enkel probleem mee. Destijds is het probleem miraculeus op een dag verdwenen. Maar nu weer terug en net zo lastig: elke video-conferentie call valt de video of audio weg voor de andere kant.

Ik heb nog nooit zo verlangd naar gewoon goed snel en stabiel internet, in deze tijden uiteraard erg afhankelijk hiervan voor werk. 

Zie hier pingplot met elke minuut wegvallend signaal:

ziggo.nl-19-4-2021.png

Iemand die deze problemen herkent? 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
24 Reacties 24
gebe
Level 7
Topicstarter

Dank, ik laat zeker van me horen.

0 Kudos
gebe
Level 7
Topicstarter

@Vincent Ik heb de Ubee UBC1318ZG ontvangen en geïnstalleerd. Even wat beloofde info.

Het modem wachtwoord: ik gebruik uit gewoonte lange wachtwoorden, maar dat blijkt niet te werken op de Ubee. Als je een lang wachtwoord (16+ karakters) instelt, sluit je jezelf buiten van het modem want je kunt dan niet meer inloggen, dus een factory-reset nodig om opnieuw te beginnen. Dat was verwarrend: wachtwoord mag maximaal 16 karakters zijn en alleen letters en cijfers zo te zien. Dat is wel een update van de handleiding waard.

Dan de werking:

• de interface van de Ubee is sneller dan van de Connectbox Giga, dat is prettig.
  • de verbinding lijkt nu zeer stabiel en volgens mijn Pingplotter zonder packetloss!
  • De gemiddelde latency lijkt iets hoger, maar dat kan toeval zijn.
  • Veel minder 'correctables' en 'uncorrectables' dan met de Connectbox Giga, nog even aankijken.
  • Waar ik met mijn Connectbox Giga blij mocht zijn als ik qua download snelheid tot 700 kwam, haal ik bij deze Ubee 800. Upload allebei 50+. 

Tot nu toe ben ik er dus erg blij mee. Wel zie ik dat het IP-adres van de 1e hop na het CMTS is veranderd gisteren of eergisteren. Er is dus in de infra van Ziggo iets aangepast. In hoeverre dat meespeelt weet ik uiteraard niet. 

Ik ga maar eens een paar dagen kijken of het goed blijft. Voor de volledigheid een overzicht van de waardes, als iemand iets raars ziet hoor ik het graag. Voor zover mijn kennis rijkt ziet dit er goed uit.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemiddag @gebe, bedankt voor het delen van je tip over het wachtwoord en het delen je eerste bevindingen 🙂 
Ook erg fijn dat de eerste indruk van het nieuwe modem goed is. Begrijpelijk dat je hierom erg blij bent, mede vanwege deze beoogde resultaten hadden we dit in gang gezet 🙂

Laten we -voor nu- inderdaad even kijken of alles zo goed blijft werken. Houd ons op de hoogte!

0 Kudos
gebe
Level 7
Topicstarter

Paar dagen verder. De verbinding lijkt goed stabiel te blijven. Wel zijn er correctable en uncorrectable errors, zie de screenshots. Heeft dat consequenties, zijn dit acceptabele getallen? De Ziggo Speedtest geeft zo'n 800/51, dus dat is mooi. Volgens mij zijn de waardes die ik nu zie ook binnen de marges?

Dus mijn conclusie is dat de Ubee UBC1318ZG bij mij beter werkt dan de Connectbox Giga.

Ik heb toevallig net wat minder video-conferencing gedaan, ik zal dat komende dagen wel hebben dus ga vanzelf merken of dit goed blijft gaan.

0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid

De uncorrectables ziet men het liefst helemaal niet. Het zijn er weinig en niet op ieder kanaal, en in mijn optiek aanvaardbaar. Op het docsis 3.1 kanaal zijn ze nul, dus keurig.

Verder heb ik op dit moment geen aanmerkingen op het log.