Goedemiddag,
Ik heb een Asus Zenwifi systeem aangeschaft om een betere dekking te krijgen met mijn Wifi in huis.
Ik heb het systeem op de Connect box in bridge modus en router modus aangesloten en bij beide valt het internet na 1 minuut weg om vervolgens na een minuut weer te werken.
Ik heb alle instelling in de router op standaard/ automatisch staan, 2.4Ghz en 5 Ghz wordt niet gecombineerd.
Ik haal er snelheden uit van 20Mbps (Speedtest) terwijl als ik direct op de connect box verbind 200 Mbps gehaald wordt. Dit lukt zowel op iPhone als op de MacBook.
Mijn vraag is dus, welke instellingen moet ik aanpassen om continu werkend internet te krijgen en hoe krijg ik de volle 200Mbps uit mijn mooie AiMesh systeem?
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, alvast hartelijk dank!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @Paulmo,
Mooi spul, als het werkt 🙂
Eerdere firmware heeft een issue met Apple apparatuur.
Download en installeer de laatste firmware voor uw Mesh Set om te beginnen:
ZenWiFi AX (XT8)|Mesh wifi-systeem voor hele woning|Netwerken / IoT / servers |ASUS Nederland
Een aantal vervolg vragen:
MVG
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je toevallig ai protection aanstaan op je Asus XT8?
Zet die dan uit.
Je ervaart nooit uitval als je alleen je connectbox gebruikt?
Dank voor je snelle reactie Tom. Ja die heb ik wel aanstaan.
Met de connect box heb ik nooit uitval gehad, dus ik zal het eens uitschakelen.
Helaas was dat niet de oplossing. De Wifi blijft zeer slecht. Speedtest loopt zelfs vast en daarna loopt hij weer op tot 20Mbps.
Hi @Paulmo,
Mooi spul, als het werkt 🙂
Eerdere firmware heeft een issue met Apple apparatuur.
Download en installeer de laatste firmware voor uw Mesh Set om te beginnen:
ZenWiFi AX (XT8)|Mesh wifi-systeem voor hele woning|Netwerken / IoT / servers |ASUS Nederland
Een aantal vervolg vragen:
MVG
Goedemorgen, na een complete factory reset en een nieuwe installatie werkt het perfect.
Bedankt voor jullie hulp.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.