ruim 5 maanden geleden heb ik hier een vraag gesteld over “Wegvallen van internetverbinding en traag laden van webpagina's”. Onder deze topic-naam heb ik toen ook informatie met jullie gedeeld over mijn bevindingen van extreem veel T3 meldingen. Aangezien dit topic is gearchiveerd start ik nu een DEEL 2 topic.
Wat is er gebeurd in deze 5 maanden:
ik heb uitgebreid gecommuniceerd met de klachtenafdeling van Ziggo.
er zijn diverse metingen uitgevoerd door monteurs, Er zijn aanpassingen gedaan aan de wijkkast en kabel, maar het gegeven blijft dat is dagelijks te maken heb met veel T3 meldingen, traag ladende pagina’s en wegvallende verbinding.
Ik heb vanaf eind juli 2020 een bestand waarin ik alle meldingen bijhou
Over deze periode van 6 maanden ervaar ik ruim 1700 !!! T3 meldingen. Laatste stand van zaken vanuit Ziggo is dat mijn verbinding er goed uitziet en dat een laatste check van de monteur nog mogelijk is, maar dat ziggo geen noodzaak ziet voor verdere actie. Vandaar dat ik mij wederom tot jullie richt in hoeverre 1700 T3 meldingen over 6 maanden nu normaal is of niet,
Hopelijk kan iemand vanuit de Ziggo community een reactie geven
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Update na bezoek monteur afgelopen donderdag: Bij sec meting op dat moment geen afwijking, wel dat demping te laag is (zover ik het begreep)
De kabel is veel te lang voor de dikte die is gebruikt (140 meter ivm de max van circa 70 meter Wijkkast tot AOP)
Dat wist ik al 😉 en is nu voor de derde keer bevestigd. Alle onderbouwing voor het feit dat er toch aan de straat wat moet gebeuren is vastgelegd.
Wel is er nu IPV 6 afgehaald, (ik weet niet of ik hier nou ckv signaal voordeel van heb) maar IPV 6 loopt nog niet lekker bij Ziggo was de reden)
In principe zou alle ook moeten werken met IP4: dat klopt tot op heden
Splitter is er tussenuit en het modem zit nu op de 0 poort van de versterker (de versterkte poort zoals hier werd geadviseerd was een no go)
En dan de resultaten:
Sinds donderdag 13:00 uur tot nu staat de teller van T3 weer op 33 in ongeveer 48 uur
dan de resultaten
Hey @Lint_64.
Dit schiet totaal niet op zo :-(. Ik ga voor je op onderzoek uit wat nu de status is en hoe we je hier mee kunnen helpen. Ik kom er op terug!
Goedemorgen @Lint_64,
Mijn collega's werken hard aan een oplossing voor dit probleem. In de loop van volgende week hoop ik meer info voor je te hebben m.b.t. het ticket wat
hiervoor openstaat.
Nog een fijne voortzetting van je weekend!
Groeten,
Paul
Goedemiddag @Lint_64,
Helaas kunnen mijn collega's van de afdeling die dit probleem oplossen nog geen indicatie geven voor wat betreft de oplossing termijn.
We laten het jou weten zodra we weer een nieuwe update hebben van hun.
Alvast een fijn weekend!
Groeten,
Paul
Oke, dank voor je bericht, ik wacht een beetje "(on)geduldig" af
Goedemorgen @Lint_64,
Vandaag heb ik te horen gekregen dat het wachten is op een offert van de aannemer. Als dit rond is kunnen de werkzaamheden beginnen. Op basis van de informatie die ik nu heb kan ik helaas nog geen termijn geven. Zodra wij meer weten hoor je het van ons via dit topic.
Groeten,
Paul
Helder, dan wacht ik de ontwikkelingen verder af, goed om te weten dat er gelukkig gewerkt wordt aan een oplossing. Dank!
@Lint_64 Goed om te lezen dat het duidelijk is. Je hoort van mij zodra ik meer weet.
Goedemiddag @Lint_64,
Vandaag heb ik opnieuw een update ontvangen voor wat betreft de werkzaamheden die nog plaats moeten vinden. Het is nu wachten op goedkeuring van de offerte van de aannemer en de vergunningsaanvraag. Er zit in ieder geval beweging in.
Een concrete datum kan ik jammer genoeg nog niet geven.
Afgelopen donderdag 2 september jl is er een extra straatkast geplaatst en zijn we (7 aansluitingen) daarop aangesloten ipv de oorspronkelijke straatkast 140 / 150 meter verderop
Vervolgens heb ik in de meterkast mijn aansluiting weer teruggezet naar de volgens mij meest juiste opstelling te weten:
nieuwe splitter op AOP vanwaaruit 1 kabel naar de connector gaat en de andere kabel vanuit de splitter naar de versterker (geleverd en aangesloten door ziggo monteur) gaat (tbv aansluiting media next en een Tv met Ci module) Alle niet gebruikte poorten op de versterker zijn afgedopt. Geen IPV6 maar IPV4 en 2 wifiboosters van Ziggo ((witte connectbox versie) om wifi signaal te versterken
Mijn zakelijk abo is 500 up 40 down
Ik merk dat ik via speedtest van ziggo op 260 up en 40 down kom
via DSLreport.com is de up circa 450 en de down 40
Donderdag en vrijdag leek de verbinding wel stabieler en laadden de pagina's sneller, sinds gisteren en vandaag toch weer haperingen bij het laden en ook weer veel meer T3 errors
Zie screenshots
Graag verzoek meedenken en meekijken vanuit jullie hoe de waardes er nu uitzien
Ik zal hieronder wat screenshots plaatsen
alvast dank voor meedenken
Ik heb geen reactie van een van de moderators / leden gezien op mijn geposte informatie van afgelopen zondag. Zijn mijn posts wel zichtbaar danwel wordt er een signaal verstuurd vanuit het "systeem" als ik een nieuw bericht post?
Goedemiddag @Lint_64! Wat fijn dat de nieuwe wijkkast is geplaatste. We hebben je berichtjes ontvangen! Ik heb het signaal van je modem uitgelezen, maar dit ziet er goed uit! Kun je eens een foto sturen van de situatie hoe je het nu hebt aangesloten? Dan kunnen wij even meekijken.
Ik meld wel dat we bij ons nu een storing hebben lopen en dat mij is meegedeeld via de klachtenafhandeling van Ziggo dat er nog steeds te veel "ruis" op de lijn zit, Daar wordt 15 september een monteursbezoek op gepland waarbij de nieuwe eindversterker verder ingeregeld moet worden. sinds dinsdag ervaren we elke dag wel storingen en spontane uitval van het modem (connectbox , Dit geldt in elk geval voor alle nummers vallend onder Noordersingel 37 (1t/m h)
Voor wat betreft toelichting foto: de splitter is gloednieuw van laatste monteursbezoek, de versterker is geplaatst door ziggomonteur direct na oplevering van het abonnement aangezien de TV iedere blokkering beeld gaf (destijds was dat een Horizon box en een ci module , inmiddels is de horizon box vervangen door een mediabox next
IPV 6 is uitgeschakeld, IPV 4 is acties, Modem staat niet in bridge, er zijn 2 wifi boosters bedraad aangesloten (de witte "connectbox" versies
Bijgaand ook nog de laatste meldingen uit mijn modem
Alright, ik lees inderdaad ook terug dat er ruis is geconstateerd. Hiervoor is een ticket gemaakt om hierbij ook de nieuwe eindversterker in te regelen. Fijn dat hierover al vervolgafspraken zijn gemaakt. Laten we voor nu afwachten hoe de signalen na overmorgen zijn, wordt vervolgd.
Afgelopen donderdag is er naar de versterker gekeken. Er was sprake van ruis vanuit de hoofdversterker naar enkele wijk / straatkasten en ook de nieuw geplaatste kast.
met wifi uitgeschakeld en de speedtest van ziggo kom ik nog niet aan mijn download abonnementswaardes. tevens blijven er onveminderd T3 meldingen verschijnen (laatste moment van reset van modem was van afgelopen woensdag 15 september rond 15:00 uur )
Bijgaand een aantal screenshots vanuit de connectbox,
Ik verneem graag jullie interpretaties over deze waardes
kijk vanavond weer in de connectbox nadat pagina's weer traag laden
Om 15:46 is modem opnieuw geherstart en sindsdien 170 T3 errors !!! oeps.. dat kan toch niet de bedoeling zijn van een storing oplossen.
Tevens een partieel bonding error; zie screenshots
Buren klaagden ook al over internetstoring
170 T3 uitvallen?! Dat is inderdaad zeker niet de bedoeling .. Ik heb het signaal nogmaals uitgelezen en dit is best wel een beetje aan de hoge kant. Hierboven zie ik dat je een splitter blijkt te gebruiken op de hoofdaansluiting. Kun je eens een foto maken van de huidige aansluiting? Dan kijk ik even mee!
was vanmiddag weg dus nu reactie
wil er wel bij melden dat de ook andere bewoners van miniwijk sinds dat Ziggo heeft aangegeven dat de storing op de 15e opgelost is, juist last heeft van steeds wegvallende verbindingen, dus het geldt voor toevoeging a t/m g
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.