ruim 5 maanden geleden heb ik hier een vraag gesteld over “Wegvallen van internetverbinding en traag laden van webpagina's”. Onder deze topic-naam heb ik toen ook informatie met jullie gedeeld over mijn bevindingen van extreem veel T3 meldingen. Aangezien dit topic is gearchiveerd start ik nu een DEEL 2 topic.
Wat is er gebeurd in deze 5 maanden:
ik heb uitgebreid gecommuniceerd met de klachtenafdeling van Ziggo.
er zijn diverse metingen uitgevoerd door monteurs, Er zijn aanpassingen gedaan aan de wijkkast en kabel, maar het gegeven blijft dat is dagelijks te maken heb met veel T3 meldingen, traag ladende pagina’s en wegvallende verbinding.
Ik heb vanaf eind juli 2020 een bestand waarin ik alle meldingen bijhou
Over deze periode van 6 maanden ervaar ik ruim 1700 !!! T3 meldingen. Laatste stand van zaken vanuit Ziggo is dat mijn verbinding er goed uitziet en dat een laatste check van de monteur nog mogelijk is, maar dat ziggo geen noodzaak ziet voor verdere actie. Vandaar dat ik mij wederom tot jullie richt in hoeverre 1700 T3 meldingen over 6 maanden nu normaal is of niet,
Hopelijk kan iemand vanuit de Ziggo community een reactie geven
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
ter info
Deze info is van 13:40
Je signaal waarden zijn verbetert met +/- 4~5 dB maar de SNR valt tegen weinig of geen verbetering.
Je hebt evens 3 andere kanalen gekregen onder kanaal nummer linker sheet rechter kolom 29/30 hiervoor in plaats 1/12 meer aaneenknopend.
Je upstream is eveneens verbeterd, nu nog 24 uur afwachten.
info downstream heden ochtend:
info upstream
sinds reset modem gisteren 12:35 uur 12 T3 errors
Ik zie weer dat je “post errors” niet gelijkmatig zijn.
kanaal 2 =+/- 20 uur on line, en vanaf kanaal 9 maar 12 uur.
Je kan de tijd controleren hoelang het modem on line is door de PostRSErrors te delen door 34080. Dit kan misschien een oorzaak van de T3.
Wanneer je inlogt controleer in het hoofdmenu of er geen partial downstream is.
Je kan eventueel je log bestand plaatsen, maar er wordt volgens mij geen melding gemaakt van partial download.
Zou je hier aub naar kijken, dit lijkt mij niet normaal.
IK weet niet of het lukt omCecilia aan te sturen.
Edit verandert download in downstream
kijk nu in de conncetbox hoofdmenu en zie dit, heb deze melding niet eerder gezien
Plaats nu je upstream gegevens
Vreemd.
Of het is weer normaal,
anders zie je of er een of meerdere upstream kanalen verdwenen.
wat zie in je log?
melding op hoofdscherm vond plaats op 9:33/ 9:34
nog even een update van de upstream
16 T3 er inmiddels bij sinds ruim 28 uur online
als er nog andere overzichten gepost moeten worden hoor ik het graag
onderstaand weer een prinsscreen van de downstreamgegevens waarin ik de delta van de vorige dag weer heb berekend. Wederom afwijkende waardes!
en dit is de info van de upstream:
ben benieuwd naar reacties; en als ik nog andere info uit de connectbox moet delen hoor ik dat ook graag
Je data is niet helemaal correct.
Voor Kolom 21-01-21 (Rij 2-8) zijn minder dan Kolom 20-01-21(Rij 2-8) dit moet altijd meer zijn.
Ik heb hier een voorbeeld.
Kan je je log hier splaatsen.
En eveneens je Downstream gegevens.
Kan je a.u.b een moderator aansturen.
TS heeft last van wegvallende downstream, Partial upload.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.
Super dank je wel
postcode en huisnummer stonden er al in.
Als er behoefte is aan meer log historie, kan ik ook het bestand delen, maar dat dan in een prive bericht
Tot slot nog overzicht met vergelijk tussen de downstream “ pre RS errors” waarbij ik nu de delta heb omgedraaid (nieuwste minus oudste (dit stond precies andersom))
Goedemiddag @Lint_64 en welkom op de Community,
Ontzettend vervelend dat je al sinds lange tijd problemen ervaart met de verbinding! Ik heb je gegevens er even bij gepakt en zo te zien hebben mijn collega's van de afdelingen klachten jouw dossier in beheer
zodat er naar een oplossing gekeken kan worden. Mijn collega's zorgen ervoor dat de gewenste vervolgacties voor je worden uitgezet. Zo lees ik dat er een netwerkmonteur is geregeld die een lijnmeting komt verrichten.
Om alles zo soepel mogelijk te laten lopen, lijkt het mij verstandig dit eerst allemaal af te wachten.
Laat onder dit topic maar weten wat de bevindingen zijn na het monteursbezoek van 28 januari 2021. Mijn collega van de afdeling klachten neemt na het monteursbezoek zo te zien ook nog opnieuw contact met je op.
Dank voor je reactie, Dat klopt, mijn primaire vraag ging mn over het aantal T3 meldingen en wat hierin gebruikelijk is.
Tegelijk ben ik ook blij met het feit dat er opnieuw een monteur de lijn komt opmeten.
Dan kan ook geconcludeerd worden of de aanpassing in aansluiting (nu zonder splitter en aangesloten op versterker) de beste oplossing is om demping te voorkomen, of dat er wat anders op de lijn speelt.
Ik hou in de tussentijd de log gewoon bij en kom dan na monteursbezoek hier nog terug om stand van zaken te melden
Nog even ter verduidelijking nog een voorbeeld.
Nu nog afwachten voor de monteur.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.