@Henno
IK ben het me je eens dat een monteur moet controleren maar uit het vorige topic is dit geconcludeerd
Vorig topic:
Conclusies van monteur: Verbinding van wijkkast naar AOP is niet goed aangelegd.
In de wijkkast is het signaal voor korte afstanden net voldoende, maar niet voor de afstand naar mijn huis (en dat van 5 andere nieuwbouwwoningen); deze betreft ongeveer 150 meter. Er had een coax met lager getal gebruikt moeten worden. Er zou nu kabel liggen met een te hoog getal die veel te veel demping geeft op deze afstand waardoor het signaal bij mijn AOP veel te laag is (en een versterker bij AOP is geen oplossing voor internetsignaal)
De monteur heeft er melding van gemaakt dat de aanleg (ruim een jaar geleden) foutief is geweest.
Voorgestelde oplossing: of alle kabels vervangen voor veel dikkere kabels, of een dikke kabel naar een nieuw te plaatsen extra (tussenkast) dichterbij de woningen en daar de bestaande kabels op aansluiten.
Het verklaart wel alle ruis en dus T3 errors, die nu ontstaan (meer dan 50 T3 errors in minder dan een week tijd; ik heb alles maar eens bijgehouden)
Kortom, het probleem is gelukkig boven water, Nu nog de opvolging van Ziggo en de aannemer / kabellegger.
T4 en T3
De CMTS zend maximaal om de 30 seconden voor ieder upstream een "unicast ranging opportunity".
De CMTS vraagt hierbij om gegevens van timing, frequncy en power.
Voor een 4 kanaal upstream is dit 120 seconden, een 6 kanaal 180 seconden.
Wanneer dit niet ontvangen wordt genereert het modem een T4 time out.
De oorzaak ligt in de downstream.
Ik zie geen T4 errors in je screenshot dat is goed nieuws.
Dit triggers het modem to zend a "Range req" met de timing,frequency en power naar de CMTS,
wacht 200msec, indien geen antwoord van de CMTS het modem genereert een T3 error.
De oorzaak ligt in de upstream of de CMTS is "busy"
Ik heb gekeken naar de specificaties van je versterker.
Voor upstream heeft het op alle poorten een versterking van 2dB.
Mogelijkheid 1. Het modem aansluiten op de versterker uitgang 1 of 2 en de splitter laten zitten.
Uitgang 1
Het downstream signaal gaat niet omhoog en upstream +2 dB. (45~46 dB).
Uitgang 2
Het downstream signaal gaat omhoog met 2 dB (0~ -4dB) en upstream +2 dB. (45~46 dB
Mogelijkheid 2.
Het modem aansluiten op de versterker uitgang en de splitter verwijderen (demping splitter 4dB).
Het downstream signaal gaat omhoog met +/- 4dB (+2 ~2dB) met betere SNR? Upstream (41~ 42 dB).
NOTE! Upstream waarde is afhankelijk van de CMTS!
Eveneens het signaal op poort 3 en 4 gaan ook omhoog.
Bovenstaande hoort niet maar is mijn inziens het proberen waard.
Ervaar je nog steeds problemen of is het aantal T3 voor jou te hoog?.
Heb je een speedtest gedaaan en wat zijn hiervan de resultaten.