Hans070

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wegvallen internetverbinding bekabeld en draadloos | Cisco EPC3928 modem

Sinds een tijdje valt de internetverbinding zowel bekabeld en draadloos voor een paar seconden en soms langer weg. Afgelopen weekend hebben we een nieuwe CAT6 kabel getrokken tot de PC en d.m.v. een kabeltester getest dat deze correct zou moeten werken. Echter heeft dit voor bekabeld niks uitgemaakt en de verbinding valt nog steeds weg. Wifi valt ook regelmatig voor een paar seconden en soms langer weg.

 

Hieronder de foto's van de Cisco EPC3928 modem en het AOP. Vanaf het AOP is het ~30cm tot het modem.

 

Is het modem aan vervanging toe?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Ik heb een afspraak voor je ingepland voor komende vrijdag tussen 08.00-13.00 uur. De afspraak bevestiging inclusief voorwaarden ontvang je van mij via e-mail.

Mocht je de afspraak willen verzetten of annuleren, kan dat via Mijn Ziggo.

Bekijk in context

10 Reacties 10
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De downstream- en upstream-waarden zijn perfect, op de uncorrectable FEC/RS errors op een enkel kanaal na. Dit kan duiden op instraling.

 

Het AOP (TRAS-1000 of DIO-01) en het aftakelement (UMU-01) zijn verouderd. De radiokabel kan komen te vervallen, analoge radio wordt al geruime tijd niet meer doorgegeven. Een nieuwe splitter (POA-254) met bijpassende F/F-kabel voor het modem kunnen kosteloos worden toegestuurd, mogelijk lost dit de problemen al op. Het AOP voldoet nog voor dit type modem, maar moet wel vervangen worden door een monteur als je uiteindelijk naar een nieuwer (DOCSIS 3.1-modem) overstapt, zoals de F3896.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan het genoemde aansluitmateriaal toesturen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Hans070 welkom op de Ziggo Community, leuk dat je ons even komt bezoeken. En zeker, kuren met je verbinding zijn irritant en daar gaan we wat aan doen. 

Je bent zelf ook al aardig bezig geweest, dat is top. Daarvoor dank, dat is voor ons altijd handig om verder op in te haken. En zoals al aangegeven, de koppelstukjes (splitters, kabels) zijn aan de oude kant en gaan we kosteloos vervangen. 

Echter: het adres in je profiel lijkt niet te kloppen, misschien een typfout? Voeg anders je klantnummer daar even tussen haakjes aan toe, dan zijn we altijd safe! 

Hans070
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Jacob, bedankt voor het snelle antwoord. Ik heb zojuist mijn profiel aangepast en hier ook mijn klantnummer aan toegevoegd. Het zou voor mij ideaal zijn dat er een monteur langskomt om de benodigde aanpassingen te laten uitvoeren, anders moet ik mijn schoonschoon weer hiervoor inschakelen. Begrijp ik het goed dat de huidige modem niet geschikt is om snellere snelheden aan te kunnen? Telefonisch bespreek ik dit graag verder met jullie.

Hans070
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je heldere antwoord, ik ga ervan uit dat het probleem snel wordt opgelost.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Hans070 de juiste spullen zijn onderweg, een kabelset en juiste splitter. 

En om eerlijk te zijn, dit past eigenlijk maar op één manier. Het koppelen van de spullen, plus het ontkoppelen van de oude materialen, zal hooguit 5 minuten ''werk'' zijn. Mocht het niet lukken dan kan er altijd een monteur aan te pas komen, maar wel tegen de geldende voorwaarden. Mijn advies is aldus, in alle vriendelijkheid, om zelf eerst een poging te wagen: het valt reuze mee!

Laat je ook weten of het effect heeft gehad? 

Wat het modem aangaat: deze volstaat voor je aansluiting en pakket, als je ooit naar een andere (hogere) variant gaat qua snelheid, zal je modem worden vervangen en daarmee ook het aansluitpunt. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De EPC3928AD is nog geschikt voor Internet Basic, Start en Complete, alleen zijn in het laatste geval de service flows niet bijgewerkt naar 350/35 Mbps, waardoor maximaal 300/30 Mbps haalbaar is.

Hans070
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Jacob ik zie de email dat de spullen onderweg zijn. Wat is de beste manier om na het aanpassen van oude kabelset het WiFi- bedrade signaal te testen? Is hier misschien iets van een tooltje voor anders dan de Ziggo speedtest?

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

wifi is draadloos en dat is te testen met www.speedtest.net 

En daar is je bedrade pc ook mee te testen.

Maar ook het ziggo tooltje kan dat doen.

Hans070
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Jacob ik heb even overlegt met mijn schoonzoon en ik wil toch graag dat een monteur langskomt om het in 1x goed aan te sluiten. Kun jij dit proces ingang zetten? Alvast bedankt.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Ik heb een afspraak voor je ingepland voor komende vrijdag tussen 08.00-13.00 uur. De afspraak bevestiging inclusief voorwaarden ontvang je van mij via e-mail.

Mocht je de afspraak willen verzetten of annuleren, kan dat via Mijn Ziggo.

Uitgelicht topic