Goedemorgen,
Ik ervaar al een tijd een wegvallende internet verbinding. Mijn Connectbox staat in bridgemodus en heb een Ubiquity router achter het modem met eigen Wifi. Wifi is prima in orde maar mijn router geeft aan dat de provider connection verbroken is. Dat is ook op het modem zelf te zien.
Gebeld met de klantenservice maar die blijven hameren op het feit dat het mijn router is en dat het druk kan zijn op het wifi netwerk door eventuele buren. Terwijl ik aangeef dat het modem offline is en ik het probleem ook ervaar met een lan verbinding.
Bijgevoegd de status van het netwerk van de Connectbox. Er vallen critical errors op.
Opmaak van het documentje is wat veranderd door tabellen maar denk dat het goed te lezen is.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Een heel warm welkom @Ziggioot! Ik zie dat er al goed meegekeken is. Ik heb meteen een monteur ingepland voor 28-06-2022 tussen12:00-18:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun de de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo.
Het vervangen van het AOP is inderdaad gratis, het vervangen van materialen helaas niet. Ik stuur je voor de zekerheid een nieuwe splitter en een nieuwe kabel op, deze heb je binnen 2-3 dagen in huis
De T3 timeouts en uncorrectable errors op enkele kanalen zijn mogelijk veroorzaakt tijdens de werkzaamheden. De eerder aanwezige instraling van 4G en 5G is niet meer aanwezig en de frequentie van T3 timeouts in de log is in orde.
Ik neem aan dat de monteur het AOP, de splitter en de kabel naar het modem heeft vervangen? Is ook de TV-kabel vervangen?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De downstream vertoont ruis/CER (uncorrectable RS errors, deze zouden 0 moeten zijn) op alle kanalen en instraling van 4G en 5G. De meldingen in de log (SYNC timing failure, RCS partial service) houden hiermee verband, deze geven aan dat er uitval is van meerdere downstream-kanalen, waaronder het primair gekoppelde kanaal. Tenslotte zijn grote hoeveelheden T3 timeouts zichtbaar.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Hierbij de aansluiting in de woonkamer. De kabel gaat een meter of 5 verder naar het modem.
Kabel is een Hirschmann kabel en connectirs met dikke kern.
Het AOP is verouderd en moet vervangen worden door een btv 01-SET, hiervoor is een monteursafspraak noodzakelijk.
De splitter MCP-03 is verouderd en moet vervangen worden door een POA-01-B of POA-254. Bij het tweede type kun je de bestaande F/F-kabel voor het modem blijven gebruiken, echter Ziggo adviseert een kabel van 1,5 meter. De TV-kabel zou ik ook (laten) vervangen.
Een POA-01-B, IEC/F-kabel 1,5 m. (modem) en IEC/IEC-kabel 1,5/3/5 m. (TV/decoder) kunnen kosteloos toegestuurd worden, dit lost de problemen mogelijk al grotendeels op, maar idealiter moet dus ook het AOP vervangen worden.
Bedankt voor de vlotte reacties!
Wat is de volgende actie om een monteur te laten komen? Is dit kosteloos?
Kan de monteur de laatst genoemde onderdelen dan direct meebrengen?
Een monteursafspraak voor een algehele upgrade is inderdaad het beste.
Het AOP valt onder de verantwoordelijkheid van Ziggo, vervangen is kosteloos. De (eerste) splitter en kabels vallen onder de binnenhuisinstallatie (waarvoor de klant verantwoordelijk is) maar worden in de praktijk meestal ook kosteloos vervangen door de monteur.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.
Super! Ik wacht even af.
Een heel warm welkom @Ziggioot! Ik zie dat er al goed meegekeken is. Ik heb meteen een monteur ingepland voor 28-06-2022 tussen12:00-18:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun de de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo.
Het vervangen van het AOP is inderdaad gratis, het vervangen van materialen helaas niet. Ik stuur je voor de zekerheid een nieuwe splitter en een nieuwe kabel op, deze heb je binnen 2-3 dagen in huis
Hierbij een update na een aantal dagen. Geen problemen gehad maar zie toch nog timeouts.
De T3 timeouts en uncorrectable errors op enkele kanalen zijn mogelijk veroorzaakt tijdens de werkzaamheden. De eerder aanwezige instraling van 4G en 5G is niet meer aanwezig en de frequentie van T3 timeouts in de log is in orde.
Ik neem aan dat de monteur het AOP, de splitter en de kabel naar het modem heeft vervangen? Is ook de TV-kabel vervangen?
Er is geen TV kabel vervangen. Wel de rest.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.