1
Vraag
2
Reacties
Ziggioot

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wegvallen internetverbinding: Crytical errors in log

Goedemorgen, 

Ik ervaar al een tijd een wegvallende internet verbinding. Mijn Connectbox staat in bridgemodus en heb een Ubiquity router achter het modem met eigen Wifi. Wifi is prima in orde maar mijn router geeft aan dat de provider connection verbroken is. Dat is ook op het modem zelf te zien. 

 

Gebeld met de klantenservice maar die blijven hameren op het feit dat het mijn router is en dat het druk kan zijn op het wifi netwerk door eventuele buren. Terwijl ik aangeef dat het modem offline is en ik het probleem ook ervaar met een lan verbinding. 

Bijgevoegd de status van het netwerk van de Connectbox. Er vallen critical errors op. 

 

Opmaak van het documentje is wat veranderd door tabellen maar denk dat het goed te lezen is.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Een heel warm welkom @Ziggioot! Ik zie dat er al goed meegekeken is. Ik heb meteen een monteur ingepland voor 28-06-2022  tussen12:00-18:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun de de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo.

 

Het vervangen van het AOP is inderdaad gratis, het vervangen van materialen helaas niet. Ik stuur je voor de zekerheid een nieuwe splitter en een nieuwe kabel  op, deze heb je binnen 2-3 dagen in huis 

Bekijk in context

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De T3 timeouts en uncorrectable errors op enkele kanalen zijn mogelijk veroorzaakt tijdens de werkzaamheden. De eerder aanwezige instraling van 4G en 5G is niet meer aanwezig en de frequentie van T3 timeouts in de log is in orde.

 

Ik neem aan dat de monteur het AOP, de splitter en de kabel naar het modem heeft vervangen? Is ook de TV-kabel vervangen?

Bekijk in context

10 Reacties 10
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De downstream vertoont ruis/CER (uncorrectable RS errors, deze zouden 0 moeten zijn) op alle kanalen en instraling van 4G en 5G. De meldingen in de log (SYNC timing failure, RCS partial service) houden hiermee verband, deze geven aan dat er uitval is van meerdere downstream-kanalen, waaronder het primair gekoppelde kanaal. Tenslotte zijn grote hoeveelheden T3 timeouts zichtbaar.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Ziggioot
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

20220624_115934.jpg

 

Hierbij de aansluiting in de woonkamer. De kabel gaat een meter of 5 verder naar het modem.

 

Kabel is een Hirschmann kabel en connectirs met dikke kern.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het AOP is verouderd en moet vervangen worden door een btv 01-SET, hiervoor is een monteursafspraak noodzakelijk.

 

De splitter MCP-03 is verouderd en moet vervangen worden door een POA-01-B of POA-254. Bij het tweede type kun je de bestaande F/F-kabel voor het modem blijven gebruiken, echter Ziggo adviseert een kabel van 1,5 meter. De TV-kabel zou ik ook (laten) vervangen.

 

Een POA-01-B, IEC/F-kabel 1,5 m. (modem) en IEC/IEC-kabel 1,5/3/5 m. (TV/decoder) kunnen kosteloos toegestuurd worden, dit lost de problemen mogelijk al grotendeels op, maar idealiter moet dus ook het AOP vervangen worden.

Ziggioot
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de vlotte reacties! 

 

Wat is de volgende actie om een monteur te laten komen? Is dit kosteloos? 
Kan de monteur de laatst genoemde onderdelen dan direct meebrengen? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Een monteursafspraak voor een algehele upgrade is inderdaad het beste.

 

Het AOP valt onder de verantwoordelijkheid van Ziggo, vervangen is kosteloos. De (eerste) splitter en kabels vallen onder de binnenhuisinstallatie (waarvoor de klant verantwoordelijk is) maar worden in de praktijk meestal ook kosteloos vervangen door de monteur.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

Ziggioot
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Super! Ik wacht even af.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Een heel warm welkom @Ziggioot! Ik zie dat er al goed meegekeken is. Ik heb meteen een monteur ingepland voor 28-06-2022  tussen12:00-18:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun de de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo.

 

Het vervangen van het AOP is inderdaad gratis, het vervangen van materialen helaas niet. Ik stuur je voor de zekerheid een nieuwe splitter en een nieuwe kabel  op, deze heb je binnen 2-3 dagen in huis 

Ziggioot
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hierbij een update na een aantal dagen. Geen problemen gehad maar zie toch nog timeouts.

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De T3 timeouts en uncorrectable errors op enkele kanalen zijn mogelijk veroorzaakt tijdens de werkzaamheden. De eerder aanwezige instraling van 4G en 5G is niet meer aanwezig en de frequentie van T3 timeouts in de log is in orde.

 

Ik neem aan dat de monteur het AOP, de splitter en de kabel naar het modem heeft vervangen? Is ook de TV-kabel vervangen?

Ziggioot
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Er is geen TV kabel vervangen. Wel de rest. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic