1
Vraag
2
Reageer en help mee
#Anneveld#

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wegvallen internet en wifi

Nieuwe modem aangesloten  was wel even een di g om goede verbinding te krijgen. Maar het werkte allemaal goed dachten we. Nu valt internet geregeld weg en ook wifi. Als ik buiten ben geweest en kom naar binnen ineens geen wifi meer ook als ik gewoon thuis ben een ! Bij mijn wifi, en er zijn zelfs apparaten die niet meer werken omdat ze dit modem niet zien. Hoe kunnen we dit oplossen.

10 Reacties 10
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream/historie-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

@#Anneveld# ,

 

Even domme vraag van mij 😁  Is de WiFi naam ( SSID ) en wachtwoord in het nieuwe modem aangepast naar de oude instellingen?

 

 

groet,

 

Bam

#Anneveld#
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Weet niet of het dom is😊 maar nee hebben we niet gedaan, moest dat dan, ben ik iets vergeten 🙈

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Uiteraard kun je ook de nieuwe SSID gebruiken c.q. instellen op de apparaten, je bent niet verplicht om de oude SSID te blijven gebruiken.

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

@tobiastheebe ,

 

Geheel juist en tevens correct, maar de kortste weg vinden de meeste fijn.

Een aanpassing op het modem is sneller dan 4 tot X ( hoeveel ) apparaten opnieuw instellen.

 

Ik moet er niet aan denken dat ik 20 plus iot  apparaten opnieuw zou moeten instellen 😬

 

 

Groet,

 

Bam

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Welkom op de ziggo Community @#Anneveld#


Wat super balen dat de wifi nog niet helemaal optimaal werkt. We zijn inmiddels een dikke week verder en ik ben dan ook benieuwd hoe het nu gaat. Wil je ons een update geven? Wanneer het nog niet echt optimaal is, wil je dan de vraag van @tobiastheebe beantwoorden?

#Anneveld#
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je bericht 

 

Helaas nog hetzelfde, wifi valt regelmatig weg en soms kunnen apartaten zich niet aanmelden met het modem  je bent er zeker een dag mee bezig om aan te melden, en wifi steeds aan en uit zetten van de telefoons.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream/historie-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?

#Anneveld#
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hierbij de aansluiting en up en downloads.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

De installatie ziet er over het algemeen goed uit, wel zie ik op de tweede splitter een verouderde TV-kabel (met witte stekker) die vervangen dient te worden.

 

Ik ben benieuwd naar de down- en upstream, zie de link die ik hierboven gaf.

 

Tenslotte gebruik je het nieuwe (test)modem MV2+, je had dit topic beter in het daardoor bedoelde, besloten gedeelte van de community kunnen plaatsen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic