Nieuwe modem aangesloten was wel even een di g om goede verbinding te krijgen. Maar het werkte allemaal goed dachten we. Nu valt internet geregeld weg en ook wifi. Als ik buiten ben geweest en kom naar binnen ineens geen wifi meer ook als ik gewoon thuis ben een ! Bij mijn wifi, en er zijn zelfs apparaten die niet meer werken omdat ze dit modem niet zien. Hoe kunnen we dit oplossen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream/historie-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?
Even domme vraag van mij 😁 Is de WiFi naam ( SSID ) en wachtwoord in het nieuwe modem aangepast naar de oude instellingen?
groet,
Bam
Weet niet of het dom is😊 maar nee hebben we niet gedaan, moest dat dan, ben ik iets vergeten 🙈
Uiteraard kun je ook de nieuwe SSID gebruiken c.q. instellen op de apparaten, je bent niet verplicht om de oude SSID te blijven gebruiken.
Geheel juist en tevens correct, maar de kortste weg vinden de meeste fijn.
Een aanpassing op het modem is sneller dan 4 tot X ( hoeveel ) apparaten opnieuw instellen.
Ik moet er niet aan denken dat ik 20 plus iot apparaten opnieuw zou moeten instellen 😬
Groet,
Bam
Welkom op de ziggo Community @#Anneveld#
Wat super balen dat de wifi nog niet helemaal optimaal werkt. We zijn inmiddels een dikke week verder en ik ben dan ook benieuwd hoe het nu gaat. Wil je ons een update geven? Wanneer het nog niet echt optimaal is, wil je dan de vraag van @tobiastheebe beantwoorden?
Bedankt voor je bericht
Helaas nog hetzelfde, wifi valt regelmatig weg en soms kunnen apartaten zich niet aanmelden met het modem je bent er zeker een dag mee bezig om aan te melden, en wifi steeds aan en uit zetten van de telefoons.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream/historie-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?
Hierbij de aansluiting en up en downloads.
De installatie ziet er over het algemeen goed uit, wel zie ik op de tweede splitter een verouderde TV-kabel (met witte stekker) die vervangen dient te worden.
Ik ben benieuwd naar de down- en upstream, zie de link die ik hierboven gaf.
Tenslotte gebruik je het nieuwe (test)modem MV2+, je had dit topic beter in het daardoor bedoelde, besloten gedeelte van de community kunnen plaatsen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.