1
Vraag
2
Reageer en help mee
StefR

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Wegvallen internet en telefonie, reboot modem

Goedenavond, Stef, nieuw op dit forum en zoekend naar een oplossing voor mijn probleem.

 

Sinds een aantal maanden hebben wij problemen met internet en automatische reboot van ons modem.

In november monteur langs geweest en modem vervangen vanwege software problematiek.

Ongeveer 1 week zonder problemen gedraaid en daarna begon de ellende weer. In januari wederom de monteur thuis gehad, waardes van het modem waren dik in orde en geen problemen te vinden. Conclusie monteur, intern ip conflict. Op advies om de zoveel tijd nieuwe kabel plaatsen tot we het probleem konden lokaliseren. Zelfs zonder extra kabels automatische reset van het modem.

2 weken terug wederom gebeld en op advies weer een nieuw modem thuisgestuurd, aangesloten en 3 dagen zonder problemen gewerkt maar vanaf gisteren is het weer hopeloos en beginnen de indicatoren weer groen te knipperen met uiteindelijk automatisch reboot van de modem.

 

Aangezien ik nog niet via de laptop dit forum niet kan bereiken even snel met de telefoon een aantal foto's geknipt. Wellicht dat de guru's hier al een eerste indruk krijgen wat de oorzaak kan zijn.

20220223_201322.jpg

20220223_201310.jpg

20220223_201251.jpg

  

58 Reacties 58
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

StefR
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik kom hier zo snel mogelijk, in ieder geval morgenochtend,  op terug als mijn verbinding weer stabiel is, anders blijf is foto's uploaden met de mobiel i.p.v fatsoenlijke sceenshots.

StefR
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Downstream


KanaalFrequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1602000000-137256qam1
2626000000-137256qam4
3634000000-137256qam5
4642000000-137256qam6
5650000000-137256qam7
6658000000-137256qam8
7666000000037256qam9
8674000000037256qam10
9682000000037256qam11
10714000000-137256qam15
11730000000-137256qam17
12738000000-137256qam18
13762000000-236256qam21
14770000000-236256qam22
15778000000-236256qam23
16786000000-336256qam24
17794000000-336256qam25
18802000000-436256qam26
19810000000-436256qam27
20818000000-435256qam28
21826000000-435256qam29
22834000000-435256qam30
23842000000-535256qam31
24850000000-535256qam32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)37.6361014903411
2Goed (Locked)37.6361015037686
3Goed (Locked)37.3561015027115
4Goed (Locked)37.6361015039576
5Goed (Locked)37.3561015037846
6Goed (Locked)37.6361015056916
7Goed (Locked)37.3561014986707
8Goed (Locked)37.6361015060168
9Goed (Locked)37.3561015023947
10Goed (Locked)37.3561015059787
11Goed (Locked)37.3561015057775
12Goed (Locked)37.3561015047035
13Goed (Locked)36.3871015055637
14Goed (Locked)36.6101015040407
15Goed (Locked)36.3871015058908
16Goed (Locked)36.38710150576612
17Goed (Locked)36.6101015059187
18Goed (Locked)36.38710150675822
19Goed (Locked)36.38710150662519
20Goed (Locked)35.78010148670824
21Goed (Locked)35.78010148647844
22Goed (Locked)35.59510150636669
23Goed (Locked)35.59510150480667
24Goed (Locked)35.59510150606336

 

Upstream

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

158800000575.12064qam4

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00030

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

23-02-2022 20:58:46noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.164];CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-02-2022 20:56:03noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2603:1026:0c03:581b:0000:0000:0000:0002 MAC=01:5C:AA:8E:46:86;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-02-2022 20:10:49noticeTR069 start;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-02-2022 20:10:44noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=205.234.175.102 MAC=00:01:5C:AA:8E:46;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-02-2022 20:09:40noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-02-2022 20:09:28noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.164 MAC=B0:5A:DA:3D:CA:C9;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-02-2022 20:09:26warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-02-2022 20:09:26noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.229 MAC=D8:EB:46:B8:68:6D;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-02-2022 20:09:00criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-02-2022 20:08:16criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-02-2022 20:07:26criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-02-2022 20:07:04criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-02-2022 20:06:13criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-02-2022 20:05:28criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-02-2022 20:04:38criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-02-2022 20:04:08criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-02-2022 20:03:18criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-02-2022 20:02:22criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-02-2022 20:01:13noticeTR069 stop ;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-02-2022 20:01:12noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.164];CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

De oorzaak voor het uitvallen van de internetverbinding is overduidelijk. Het upstream-vermogen is met 57 dBmV extreem hoog, dit zorgt ervoor dat de andere drie upstream-kanalen zijn uitgevallen. De herhaaldelijke T4 timeouts dat het modem het CMTS (router bij Ziggo) zo goed als niet kan bereiken.

 

In de downstream is ruis aanwezig op een aantal kanalen, gezien de snel oplopende correctable errors en vrij lage MER-waarden.

 

Zou je het modem tijdelijk direct op het AOP (zonder de splitter POA-13-A) willen aansluiten en het modem opnieuw opstarten? Vervolgens graag nogmaals de downstream/upstream-gegevens plaatsen.

StefR
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Na aansluiten van de modem direct op AOP wederom een reboot van de modem, aansluitend kon ik niet inloggen met foutmelding een andere gebruiker is ingelogd op dit modem.

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

24-02-2022 10:34:58noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2603:1026:0200:003d:0000:0000:0000:0002 MAC=01:5C:AA:8E:46:86;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-02-2022 10:34:18noticeTR069 start;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-02-2022 10:34:13noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=168.119.232.76 MAC=00:01:5C:AA:8E:46;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-02-2022 10:32:52noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.164];CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-02-2022 10:32:51noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=52.4.8.109 MAC=00:01:5C:AA:8E:46;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-02-2022 10:32:31noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-02-2022 10:32:12noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.49 MAC=A6:25:2A:E8:C0:81;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-02-2022 10:32:09warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-02-2022 10:32:08noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.49 MAC=A6:25:2A:E8:C0:81;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:23noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-02-2022 10:28:19noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=216.58.208.104 MAC=00:01:5C:AA:8E:46;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-02-2022 10:25:05noticeTR069 start;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-02-2022 10:24:49noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=95.101.21.42 MAC=00:01:5C:AA:8E:46;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-02-2022 10:24:41noticeGUI Token verify failed; client ip=[192.168.178.188];CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-02-2022 10:24:40noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=95.101.21.42 MAC=00:01:5C:AA:8E:46;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-02-2022 10:24:06criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-02-2022 10:23:56noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.156 MAC=00:F6:20:96:CD:F4;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-02-2022 10:23:48noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-02-2022 10:23:35noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.156 MAC=00:F6:20:96:CD:F4;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-02-2022 10:23:34warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Modem van stroom afgehaald en opnieuw opgestart en nu weer ingelogd

 

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1666000000238256qam9
2602000000238256qam1
3610000000238256qam2
4626000000238256qam4
5634000000238256qam5
6642000000238256qam6
7650000000238256qam7
8658000000238256qam8
9674000000238256qam10
10682000000238256qam11
11690000000238256qam12
12698000000238256qam13
13706000000238256qam14
14714000000237256qam15
15722000000237256qam16
16738000000137256qam18
17746000000137256qam19
18754000000137256qam20
19786000000037256qam24
20818000000036256qam28
21826000000-136256qam29
22834000000-136256qam30
23842000000-136256qam31
24850000000-136256qam32

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1Goed (Locked)38.605195201863
2Goed (Locked)38.983164607400
3Goed (Locked)38.6051646193613
4Goed (Locked)38.605164581305
5Goed (Locked)38.605164632044
6Goed (Locked)38.605164638080
7Goed (Locked)38.605164655676
8Goed (Locked)38.983164590095
9Goed (Locked)38.983164661550
10Goed (Locked)38.605164682126
11Goed (Locked)38.605164693666
12Goed (Locked)38.605164698665
13Goed (Locked)38.605164652666
14Goed (Locked)37.636164702046
15Goed (Locked)37.636164710017
16Goed (Locked)37.356164722126
17Goed (Locked)37.636164636915
18Goed (Locked)37.636164725566
19Goed (Locked)37.636164730126
20Goed (Locked)36.6101647354714
21Goed (Locked)36.387164740225
22Goed (Locked)36.387164670531
23Goed (Locked)36.610164740733
24Goed (Locked)36.387164660705

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
136000000515.12064qam3
244500000515.12064qam2
352000000515.12064qam1
458800000515.12064qam4

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
12.00000
22.00000
32.00000
42.00000

 

StefR
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

13 september 2021 heb ik contact gehad via de Chat van Ziggo met ene Nathan, hij heeft destijds ook meegekeken en kwam toen ook al tot de conclusie dat er een fout zat bij de upstream (chat toegevoegd, screenshot 4).

 

Als het destijds aan de upstream heeft gelegen en na 2 nieuwe modems nu wederom, misschien trek ik te snel een conclusie, de upstream het probleem lijkt te zijn, waar moet ik het probleem dan zoeken?

Is dit een factor die binnenshuis aan te passen is? Nieuwe stekkers etc.?

Of is dit een issue wat buitenshuis gezocht moet worden?

Als er een keer een storing is kan ik mee leven, maar er zijn dagen bij dat ze rotzooi hier thuis in stukjes op mogen komen halen.

 

Daarnaast begin ik nu erg te twijfelen aan de suggestie dat dit een intern ip-conflict is zoals aangedragen door de monteur. Als blijkt dat het toch aan de apparatuur ligt of de verbinding van buitenaf zou het netjes zijn dat de kosten die hiervoor berekend zijn in mindering worden gebracht op de volgende factuur.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Ook direct op het AOP is het upstream-vermogen veel te hoog (51 dBmV is maximum voor bonding op vier kanalen), dit zou 38~40 dBmV moeten zijn zonder splitter. Dit is een probleem buitenshuis, vermoedelijk in de buitenkabel tussen AOP en EV (straatkast) en moet verder worden onderzocht door een monteur.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @StefR en welkom op onze Community! 

Goed dat je hier aanklopt! Zo te lezen hoef ik (bijna) niets meer te doen en typen gezien tobiastheebe je al zo goed heeft geholpen. De monteur staat ingepland op 1 maart en komt langs tussen 08.00 en 13.00 uur. We horen heel graag van je hoe het is gegaan als hij langs is geweest. 

Komt de datum/tijd niet goed uit dan kun je deze gemakkelijk wijzigen via je Mijn Ziggo account (Gegevens -> Mijn monteursafspraken) 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@StefR Kijk iedere ochtend even in Mijn Ziggo onder Monteursafspraken of er mogelijk eerder een monteur ingepland kan worden, dan is de agenda aangepast aan gecancelde afspraken.

StefR
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Bedankt voor de tip.

Vanwege aanstaande vakantie zal de afspraak waarschijnlijk 1 week verschoven worden.

Maar heb in ieder geval een indicatie waar de storingen vandaan komen en kunnen nu gaan kijken naar een oplossing.

 

@Mariska Bedankt zo ver.

Voor mijn beeldvorming, upstream was in september al een boosdoener en naar verwachting volgende maand nog steeds. Nu voor alsnog geconstateerd is dat wellicht de aanvoerkabel het probleem is en het niet ligt de apparatuur van Ziggo (lees modem, zoals mij de laatste keer is verteld door de monteur). Ik er vanuit mag gaan  geen sponsor te worden van Ziggo en hiervoor kosten in rekening gebracht gaan worden.

StefR
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Gisteren telefonisch contact gehad met een monteur van Ziggo, ondanks dat tijdens het gesprek slechts 1 upstream kanaal te zien was en dowoad waardes voor hem niet uit lezen waren leek alles goed te zijn????

Het aantal T3 meldingen leek volgens hem ook wel mee te vallen.

Als we hier al een half jaar mee bezig zijn vind ik eerlijk gezegd elke storing 1 te veel.

 

De afspraak is inmiddels verzet naar 7 maart, hoor en post wat de uitkomst dan zal zijn.

 

Beschikbaarheid:2day(s)2h:5m:39s
 
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
144500000505.12064qam2
252000000505.12064qam1
358800000515.12064qam4
436000000495.12064qam3

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
12.00030
22.00010
32.00020
42.00010

 

Tijd Prioriteit Omschrijving
26-02-2022 13:22:21noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.101];CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26-02-2022 13:22:20noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=13.248.245.213 MAC=00:01:5C:AA:8E:46;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26-02-2022 03:35:41criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26-02-2022 03:35:33noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a02:26f0:00d7:0892:0000:0000:0000:21cc MAC=01:5C:AA:8E:46:86;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26-02-2022 03:06:59criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26-02-2022 03:02:04noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=17.57.146.43 MAC=00:01:5C:AA:8E:46;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-02-2022 18:11:27noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.164];CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-02-2022 18:11:24noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a03:2880:f206:00c6:face:b00c:0000:7260 MAC=01:5C:AA:8E:46:86;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-02-2022 15:50:28criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-02-2022 15:49:44noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:4025:0401:0000:0000:0000:00bc MAC=01:5C:AA:8E:46:86;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-02-2022 15:06:20criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-02-2022 14:54:57noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2603:1026:0206:0006:0000:0000:0000:0002 MAC=01:5C:AA:8E:46:86;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-02-2022 07:07:50criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25-02-2022 07:07:11noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2603:1026:0206:0003:0000:0000:0000:0002 MAC=01:5C:AA:8E:46:86;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-02-2022 20:14:43noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.164];CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-02-2022 20:13:44noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2606:2800:0133:206e:1315:22a5:2006:24fd MAC=01:5C:AA:8E:46:86;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-02-2022 17:30:08noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.164];CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-02-2022 17:28:16noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=104.80.225.57 MAC=00:01:5C:AA:8E:46;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-02-2022 17:15:34noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.164];CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-02-2022 17:15:11noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a02:26f0:00d7:0892:0000:0000:0000:21cc MAC=01:5C:AA:8E:46:86;CM-MAC=38:43:7d:7c:fb:46;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:8e:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-02-2022 17:00:48warning[38:43:7D:88:95:7E][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 112 to 44
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Met het huidige upstream-vermogen (49~51 dBmV) kan het modem nog net stabiel functioneren, maar de marge is erg klein. Het aantal T3 timeouts (5) sinds 24-2, 17:00 is hoger dan gebruikelijk maar m.i. nog net acceptabel.

 

Ik neem aan dat het modem nog steeds direct op het AOP is aangesloten?

StefR
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Nee niet meer, staat weer met de splitter aangesloten zodat schoonvader sport kon kijken.

Splitter blijft zitten tot zondagavond en wordt daarna weer rechtstreeks aangesloten op AOP.

 

Waardes zal ik nog een keer posten voor loskoppelen en daarna als deze 1 week rechtstreeks op AOP aangesloten is geweest ter vergelijking.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Dat zou betekenen dat het vermogen flink fluctueert, eerder stond het vermogen nog op 57 dBmV met splitter.

StefR
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Wellicht heeft het ermee te maken dat er toen maar 1 kanaal actief was.

Overal het algemeen zitten de waardes van de upstream tussen 49 en 52 dBmV

 

Bij de T3 storingen van gisteren was ik niet thuis of lag te snurken.

Heb de laptop rechtstreeks met een kabel op het modem aangesloten, dat in geval van wegvallen ik gelijk kan kijken of de waardes omhoog schieten.

Maar tot nog toe helaas niet meer gelukt.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Het wegvallen van de kanalen wordt veroorzaakt doordat het vermogen boven 51 dBmV stijgt, dit is namelijk het maximum voor bonding op vier kanalen.

StefR
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Zojuist nog even bij de buren naar binnen gelopen en daar een foto gemaakt van de upstream waarde, deze is dan wel goed binnen de norm.

Zij hebben het modem in bridge mode staan en denk ik daarom maar 1 kanaal actief?

 

20220226_185700.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Dit begint op een probleem met de EV (straatkast) te lijken. Het vermogen is acceptabel, maar dat is dan ook het enige. Bridge mode heeft alleen betrekking op de router, niet op het modem. Ook in bridge mode moeten alle kanalen gekoppeld zijn. Er is ruis aanwezig op het kanaal, zichtbaar aan de afwijkende frequentie en ook een vrij groot aantal T3 timeouts.

StefR
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ben nu aan het inventariseren wie er nog meer Ziggo heeft in onze blok, 6 huizen verderop woont een ouder echtpaar. 

Zij geven aan ook dagelijks het modem te moeten resetten.

Met name als zij de televisie aan laten staan is op het eind van de dag het modem van slag en dient deze weer een reset te krijgen.

 

Voor de zekerheid ook hier maar even de waardes van het modem:

 

Beschikbaarheid:0day(s)0h:18m:49s

 

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1642000000238256qam6
2626000000338256qam4
3634000000238256qam5
4650000000238256qam7
5658000000238256qam8
6666000000338256qam9
7698000000338256qam13
8706000000338256qam14
9722000000238256qam16
10738000000238256qam18
11746000000238256qam19
12754000000138256qam20
13762000000138256qam21
14770000000037256qam22
15778000000137256qam23
16786000000138256qam24
17794000000138256qam25
18802000000037256qam26
19810000000037256qam27
20818000000037256qam28
21826000000-137256qam29
22834000000-137256qam30
23842000000-137256qam31
24850000000-137256qam32

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors   Post RS Errors
1Goed (Locked)38.98330185101 5
2Goed (Locked)38.60529031702 4
3Goed (Locked)38.60529032592 5
4Goed (Locked)38.60529033927 3
5Goed (Locked)38.98329032338 0
6Goed (Locked)38.98329034931 4
7Goed (Locked)38.98329036152 2
8Goed (Locked)38.98329036241 4
9Goed (Locked)38.60529037486 6
10Goed (Locked)38.60529034289 4
11Goed (Locked)38.60529028623 5
12Goed (Locked)38.60529037570 1
13Goed (Locked)38.60529038033 5
14Goed (Locked)37.63629038452 1
15Goed (Locked)37.63629036209 5
16Goed (Locked)38.60529039417 5
17Goed (Locked)38.60529039209 6
18Goed (Locked)37.35629039735 13
19Goed (Locked)37.63629041602 3
20Goed (Locked)37.35629040785 5
21Goed (Locked)37.35629041950 5
22Goed (Locked)37.35629042452 23
23Goed (Locked)37.35629039469 8
24Goed (Locked)37.35629042544 1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

136000000465.12064qam3
244500000475.12064qam2
352000000475.12064qam1
458800000485.12064qam4

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00010
22.00000
32.00000
42.00000
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic