WSParkstad

Level 5
  • 68Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Wegvallen internet en heel vaak na weg vallen ook ander IP adres

Goedendag,

Na veel berichtjes en testen en inlezen op forum zet ik heir toch ook nog eens de vraag uit om te kijken of het probleem op te lossen is, probeer het kort te houden.

Draai zakelijk abb. ivm hoge snelheden en ben al jaren klant en jaren top kwaliteit gehad, nog @Home klant eigenlijk 😉
Draai thuis veel service ivm https://weerstation-parkstad.nl en andere gateway's zoals een IoT en voor zendamateurs een DMR Repeater PI1KRD en natuurlijk ook live weer beelden en security camera's

Helaas zeer uitgebreide hobby met nu 67 IP adressen op locatie en zoals ik al schreef jaren werkte het allemaal top en perfect echter na de update/upgrade in de straat aan de straat kast zeg maar is het een puinhoop geworden ook naar het kapot trekken van de kabel door het gasbedrijf ivm vervangen van nieuwe gasleidingen door de straat.
Heb hier van alles geprobeerd, ander modem, in/uit Bridge mode noem het maar op, niks helpt en ergste is nog het weg vallen bij ene videovergadering, door het probleem heb ik zelf een T-Mobile Thuis abb. genomen maar ja de snelheid is beperkt en ook dat merk je goed, een Draytek Router Vigor 2927 aangekocht zodat ik niet met kabels hoef te veranderen en T-Mobile Thuis het overneemt bij uitval Ziggo.

Het veranderen van IP adres kan het voorkomen dat het zoals laatst in een uur 3x een ander IP kreeg, dan is hier werk ana de winkel ook met een DYNDNS blijft het niet werken omdat ook de hardware veranderd moet worden, enkele pc's gaat het automatisch mee echter niet alle en moet het dus handmatig gebeuren.

Er is al eens een monteur geweest en is het probleem bekend wat betreft de aansluiting, die hebben de vorige bewoners verlengd en zit nu achter een gestucte muur, daar kunnen wij niet meer aankomen, oplossing zou zijn de ingang van kabel verleggen wat heel gemakkelijk gaat echter mij dan meer als 800 euro zou gaan kosten en dat het jammer is dat we niet daar aangedacht hebben toen men de kabel stuk gestoken had, daa rhad dan de kabel eigenlijk het huis in kunnen gaan en was dat ook weg opgelost echter echter het heeft jaren zo goed gelopen dus waarom nu na die update/upgrade, ik weet Ziggo zegt tot aan de doos en ja ook dat begrijp ik en zit ik eigenlijk met een probleem die een ander veroorzaakt heeft en alleen maar verliezende partyen zijn.

Maar toch blijft de vraag is er iets anders wat kan storen of van invloed is?
Zo is hier ook een KPN monteur geweest ivm zend gebeuren dat er storingen waren op de VDSL lijn rond de 13 Mhz is er instralling van mijn hobby en dan voldoe ik aan alle regels, maar straal dus in op de kastjes van KPN, voelde mij schuldig en kan en mag ik zenden en was geen probleem volgens de monteur aangezien KPN een zendamateur filter software kon activeren en was het probleem opgelost en dat is het ook, dus ook d evraag kan een digitale repeater met vergunning storen op het netwerk van Ziggo, denkende instraling dunne kabel of modem's, deze repeater staat 24/7 in d elucht en werkt als een soort GSM mast die om de 30 seconden een signaal geeft.

Maar er is iets vreemds echter wat en dat na ingrepen update/upgrade Giganetwerk en het kapot steken van de kabel.

Zelf zeg ik als het mogelijk is de kabel op nieuwe plek het huis in laten komen, wat echt gemakkelijk gaat alleen het troitoir open maken 1 meter graven aangezien daar de kabel ligt en ook de reparatie ligt van de kabel, daar direct een gat boren het huis in en die in de kelder uitkomt en daar de doos van Ziggo, dan kan men dat al uitsluiten eventueel of natuurlijk dat een monteur komt meten die geduld heeft en zich de tijd neemt net zoals die KPN monteur en die ook alles mooi liet zien van kijk daar ga je zenden en komt die piek van jouw die de modem's in de straat laat resetten, was VDSL en zeer interassant om mee te kijken.

Sorry voor het lange schrijven maar wil duidelijk over komen.

Alvast bedankt voor het lezen en hoop dat er weer een stabiel netwerk uit gaat vloeien want met VDSL gata het hier niet lukken, ben en zit vast aan Ziggo voor de hoge upload want de download interesseert mij niet, moet het hebben van de upload en optie Glasvezel zal hie rnog jaren gaan duren, oude wijk.

PS heb zelf nog geprobeerd op een vast IP adres te krijgen met Internet Pro maar helaas ook al heb ik een zakelijk abb. zonder KvK nummer maar dat abb. om zetten naar Internet Pro kan en mag niet omdat ik geen KvK heb en is mijn bezigheid niet gericht op omzet verkoop of anderen dingen en meer in de vorm van hobby die stabiel moet zijn en een stichting opzetten brengt zoveel kosten met zich mee dat ik beter kan stoppen met de hobby en dat alleen voor een kvK nummer die iets zegt over mijn kredietwaardigheid, nou dat ik al jaren netjes mijn rekening betaald wilt toch zeggen dat mijn krecietwaardigheid meer vetreld dan een KvK nummer.

Maar goed ik ga afwachten.

Marcel.

62 Reacties 62
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Een regelmatig veranderend IP-adres ligt vrijwel zeker aan DS-Lite. Beginnen de adressen steeds met 213.127?

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer), splitter(s), signaalversterker (indien aanwezig) en bekabeling?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

WSParkstad
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Goedendag,

Zoals gevraagd de nodige bestanden, hoop dat dit de goede zijn, was een duidelijke uitleg dus zal het wel goed zijn, wat betreft de aansluiting zit deze niet standaard zoals normaal is.
De toen aangekochte antenne versterker is alleen dus voor TV en Radio, de ConnectBox zit daar niet op aangesloten.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

De installatie ziet er netjes uit. Aan de screenshots zie ik geen hele vreemde zaken, behalve een afwijkende frequentie van upstream CID 1, verder lijkt de internetverbinding net voor het maken van de screenshots opnieuw te zijn opgebouwd, al of niet na uitval.

 

Zou je ook de laatste paar dagen van de log willen plaatsen (tabblad Netwerk historie)?

WSParkstad
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

oei, dat is snelle reactie, toppie 😉
Klopt was weer een uitval, moet zeggen de laatste tijd blijft het IP nummer er wel en wa sik vergeten als er een andere is dan is het geen met 213.127
Wat mij wel opgevallen is dat als ik monitor er een ander IP is en weer snel dan terug gaat op die waar het nu op staat.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Ik zie in de log wel diverse problemen (instabiliteit downstream en upstream) en uitval van de internetverbinding.

 

Zou je het modem eens direct op het AOP willen aansluiten, kort stroomloos maken en vervolgens na een paar uur opnieuw de log willen plaatsen?

 

Wanneer het modem niet DS-Lite gebruikt (geen 213.127), dan is het niet de bedoeling dat je IP-adres wisselt. Ik heb hier al 1,5 jaar hetzelfde adres.

WSParkstad
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Ok ga ik doen, dan maar effe geen TV 😉
DS_Lite houd in?

Klopt heb hie rook jaren geen last van gehad, ook altijd hetzelfde en ja een of 2x per jaar met een update of wat dan ook valt te leven, maar soms 3x in een uur is beetje teveel vooral nu met Video vergaderingen, het loopt wel maar telkens weer opnieuw inloggen is niet fijn en ja welke provider heb je is dan de vraag.

Het is allemaal begonnen vanaf het moment dat men groot onderhoud heeft verricht in de straat aan de grote kast, vanaf dat punt is het slecht geworden en vooral nadat gasbedrijf ook nog eens de kabel door gestoken heeft, vanaf dat moment is het echt slecht geworden en dna heb ik het over uitvallen en ander ip, snelheid is goed.

Ga het zo doen als je aangeeft en zal strakjes tegen 18:00 uur nog eens een print maken.

Alvast bedankt voor je service.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Graag gedaan! Als er bij modem direct op AOP nog steeds uitval van de internetverbinding is, dan ligt de oorzaak waarschijnlijk buitenshuis.

 

Bij DS-Lite deel je een IPv4-adres met een groot aantal andere modems, alleen de IPv6-adressen die je apparatuur ontvangt zijn dan uniek. DS-Lite is bedoeld om het wereldwijde tekort aan IPv4-adressen te verlichten, maar levert in de praktijk vaak problemen op.

WSParkstad
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Goedendag,

Test uitgevoerd en extra lang, enkele keren weg val en ook weer een ander IP adres en modem direct op de AOP aangesloten, hebben ook satelliet dus we konden nog TV kijken 😉
Bij deze ook wederom de gegevens en ook de gegevens van de Draytrek router waarbij te zien is wat betreft IP adres en de duur van online, WAN1 is Ziggo en WAN2 is T-Mobile Thuis die nooit wegvalt en altijd het zelfde IP heeft via DMZ maar ook de aansluiting steeds het zelfde blijft.
Had dit ook met Ziggo Modem getest om modem in normale status en dan via DMZ door geven aan de router, werkte wel alleen kon toen de poorten niet bereiken van buitenaf, ondanks DMZ werden ze toch geblokt en ook als ik het invoerde bij het modem bij Portforwarding, thuis was niks te bereiken.

Zet nu die splitser weer ertussen voor de Ziggo TV.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Op de eerdere schermprint van gisteren zie je een klein aantal pre RS fouten, geen post RS én de afwijkende frequentie op kanaal 1 upload.

 

De verse schermprint, met het modem rechtstreeks op het AOP aangesloten, laat nu een grote hoeveelheid pre en post RS fouten zien. Vrij vertaald: één grote bak ruis.

 

Deze ruis veroorzaakt de vele meldingen in het netwerklog.

Waar een MDD time out er voor zorgt dat er tijdelijk (tot 20 seconden) geen internetverkeer mogelijk is,

veroorzaken de

SYNC Timing Synchronization failure

en de T4 meldingen een uitval van het modem, waarna het zich herstart en opnieuw aanmeldt bij de CMTS. Dit kan 5-10 minuten duren.

Hier ligt ook de oorzaak van de wisselende IP adressen.

Gelet op de voorgeschiedenis lijkt het me verstandig dat een moderator hier zijn of haar licht over laat schijnen voor mogelijke vervolgstappen.

Ik heb het moderatieteam een seintje gegeven.

 

 

WSParkstad
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Ok KBX458 bedankt voor deze informatie en met de inhoud van je bericht zie ik het dus donker in, we hopen op een goed verloop en zoals ik al eerder schreef begonnen na de hardware updates voor Giga Ziggo netwerk in de buurt.
toen ik het bericht kreeg van Ziggo dat er enige tijd geen internet, tv, telefonier zou zijn ivm werkzaamheden aan de verdeel kast was ik al bang, van ooo jee als het maar goed komt, mijn voor gevoel was dus juist.

We gaan het zien en hopen dat het goed opgelost wordt.

Bedankt voor je reactie.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Net als @tobiastheebe ben ik van mening dat de oorzaak buitenshuis moet worden gezocht.

Voorlopig rest niet anders dan wachten op een reactie van een moderator en de moed erin houden.😉

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemorgen @WSParkstad en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met dit probleem een topic bent gestart! Zo te lezen zijn experts @KBX458 en @tobiastheebe al flink met je aan het analyseren geslagen. Ik heb zelf ook even een blik geworpen op het signaal en ik zie met name op de upstream ruis terug op de verbinding. Daarnaast zie ik dat er in een korte tijd aanzienlijk meer geupload dan gedownload is. Kan het zijn dat je een of meer applicaties in het thuisnetwerk gebruikt die continue de volledige upload belasten? Denk hierbij aan P2P verkeer of een Torrentclient. Dit i.c.m. de ruis die ik op het netwerk terugzie kan voor de instabiele verbinding zorgen. 

Ik heb een afspraak met een monteur geregeld op woensdag 9 juni 2021 tussen 8 uur en 13 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak via Mijn Ziggo onder Mijn Gegevens > Mijn Monteursafpspraken te wijzigen. Neem voor het monteursbezoek goed de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zie je nog wel kans om het upload verkeer vanuit het thuisnetwerk te controleren? We zijn erg benieuwd naar jouw bevindingen na het monteursbezoek.

WSParkstad
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Hallo Paul Z.

Er is hie rinderdaad veel meer upload dan dowbload en komt mede door https://weerstation-parkstad.nl die 24/7 aanstaat en zo vers mogelijk data heeft en ook andere Gateway's zoals IoT, DMR Brandmeister Gateway, ook de reden dta ik toen zonder KvK nummer toch zakelijk kon krijgen ivm de hoge uploadsnelheid.
Hopen dat de monteur meer komt te weten en denk al dat ik weet wat deze meneer gaat zeggen en ja dan komt er een probleem om de hoek, vorige bewoners hebben de groene kabel zelf verlengt en is niet meer aan te komen, maar zou dit de ruis veroorzaken?
Ook de pech gehad dat een tijdje geleden de kabel stuk gemaakt is geworden in de straat door gasbedrijf en er een koppeling tussen zit, wel bij de voordeur.
Mijn idee is ook daar waar nu de koppeling zit de oude aansluiting los te koppelen en van uit di enieuwe koppeling het huis binnen te gaan met groen, zodat het groen blijft, dat is wat Ziggo wilt en ja ook begrijpelijk en jammer dat de vorige bewoners dit probleem veroorzaken en jaren goed gegaan is en wij nu eigenlijk met dit probleem zitten en ook de kosten hebben want mijn gevoel zegt dat ik de monteur moet gaan betalen.

We gaan het zien en hoop dat er ook een vriendelijke monteur komt, niet een waar d ekat zelf voor vlucht en dat is al een alles vriend katje, behalve bij die meneer van een tijdje waar ook trouwens niet mee viel te praten en men het gevoel krijgt van dat wij de boosdoeners zijn.

Maar Paul Z alvast bedankt voor de service en sorry als ik soms bot over ben gekomen echter als Weerstation Sysop en DMR Sysop waar ook een nood net aan (DARES.nl) gekoppeld zit voor zendamateurs als alle communicatie uitvalt en wel nog gewerkt kan worden met zendapparatuur van zendamateurs dan kan een mens wel eens boos worden, net als een auto waar men tich keer mee terug moet, maar goed we gaan hopen op een goede oplossing en ja ben technisch en weet wat d eoplossing kan zijn en weet ook dat mij dit heel veel geld gaat kosten, nu hangen er donkere wolken boven het huis maar ook hierbij hangen er donkere wolken boven het huis, denk dat ik maar ga verhuizen hahahahahaha.

Bedankt.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@WSParkstad Ah helder, ik gaf het ook meer aan ter kennisgeving om naast de problemen aan netwerkkant ook problemen in het thuisnetwerk uit te sluiten. Ik verwacht dat de monteur die gepland staat op 9 juni 2021 meer duidelijkheid kan geven voor wat betreft het signaalprobleem. De monteusrbon is in ieder geval van uitgebreide informatie met daarbij mijn bevindingen voorzien. Laat onder dit topic maar weten hoe het gaat na het monteursbezoek. Alvast een prettig & zonnig weekend gewenst!

WSParkstad
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Hallo Paul,

Monteur Ziggo geweest en van mij mag deze monteur altijd komen en is het juiste voorbeeld voor Ziggo, de vorige inhuur monteur was echt niet vriendelijke en klant gericht, krege het gevoel dat ik een crimineel was.

Monteur wat nu is geweest was gewoon super en een goede aanwinst voor Ziggo, nu beveel ik Ziggo anderen ook weer aan, mijn eerste slechte ervaring was de vorige.

Maar goed er is inderdaad iets maar niet schrikbarend en gaat de monteur eerst proberen met een ander modem en dan kijken hoe en wat of er nog vaak een reset is wat trouwens vrij snel gaat, seconden of 10 en iets langer met als het IP mee veranderd, zou dan het probleem er nog zijn dan is het ook mijn idee om een nieuw AOP te maken in het huis, wat eigenlijk vrij snel kan gebeuren ivm de 0,0 afstand, is allemaal in een meter te maken, daar waar de kabel stuk gestoken is en waar de koppeling zit is ook meteen d emogelijkheid om het huis naar binnen te komen, zonder diepe graafwerkzaamheden, de kabel ligt daar niet diep ivm verlagen van het trottoir van de Gemeente en direct op de juiste hoogte de leder binnen te komen en ook nog eens vrij gemakkelijk eventueel aansluiting in de meterkast wat eigenlijk niet nodig is, maar zou kunnen, gewoon in de kelder de AOP is ruim als voldoende, is nu ook het geval.

Grappige was voor dat de monteur aanbelden was er weer een snelle reset, noem het maar snelle reset het is meestal binnen de 10 seconden met behoud zelfde IP en iets langer met een ander IP adres.

Voor de rest gaan we kijken hoe het dan verloopt met ander Modem en hopen dat het probleem dan weg is en weer een tevreden klant ben, nu na jaren was het effe minder ook met beeld vergaderingen is dit niet fijn en kan een rustig mens toch getriggerd worden 😉

Denk dat je dit ook wel terug kunt lezen in verslag van de monteur waa rik eigenlijuk altijd zaken mee wil doen ook ivm zijn uitleg en metingen die het verrichten, zowel binnen als aan de straat kant en ja ben zelf een techneut en vind het wel fijn om te zien hoe het allemaal werkt, zou bijna zeggen zijn er facatures, pas wel in mijn straatje hahaha.

Tot zover de belevenis en toch weer een tevreden klant, dingen kunnen gebeuren en samen naar een oplossing kijken is het fijnst maar niet neergezet worden als weet ik wat dat stoot mij weer tegen de borst aan.

En nogmaals ik hou niet van slijmen maar hou wel van eerlijke feetback en kan Ziggo heel tevreden zijn met zo'n werknemer, top.

Marcel.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@WSParkstad Ontzettend bedankt voor je zeer uitgebreide terugkoppeling naar aanleiding van het monteursbezoek! En fijn dat je tevreden bent over monteur die bij jou is langs geweest. Ik heb in de monteursbon inderdaad teruggelezen wat jij hier ook schrijft. Mocht je opnieuw problemen constateren met de verbinding dan zie ik dat er een vervolg aan te geven is door een nieuw aansluitpunt te plaatsen.Laat het in dat geval aan ons weten d.m.v. een reactie op de Community. Dan kunnen wij de draad weer oppakken. We zijn in iedergeval blij om te lezen dat je op dit moment tevreden bent. 😉

WSParkstad
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Hallo Paul,

Ja zo kan men zien wat een monteur stuk kan maken en de andere de klant behandelt als mens en dat er een probleem is en samen iet sis om uit te komen en niet direct zeggen van helaas meneer, u probleem en de kosten ook voor u, is toch de toon die de muziek maakt en gelukkig dat vandaag een eigen Ziggo monteur laat zien dat het ook op een heel andere manier kan en dat er wederzijds begrip en respect is ondanks dat het probleem er nog is maar dat we samen kijken van hoe en wat nu.
We gaan het zien en zal er zeker een vervolg komen ook als het probleem opgelost is door ander modem, niet alleen klagen maar ook berichtje als het goed gegaan is.
Heb er weer vertrouwen erin en lijkt het wel @Home tijd 😉

Wordt vervolgd en alvast bedankt.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@WSParkstad We waarderen het enorm dat je dit met ons deelt. En het is goed om te lezen dat je er weer vertrouwen in hebt! 😉 Dus schroom niet om via een bericht op de Community opnieuw aan de bel te trekken op het moment dat je onze hulp nodig hebt. We staan hier graag voor je klaar. 
Nog een fijne en zonnige middag gewenst! 

Welsehut

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Das hier in Well niet anders, elke dag loopt de boel vast of hapert de boel. Zlef downloaden van bulk data is een probleem.
Ik werk veel met UHD video dus daar kruipt wat data door de lijn, maar bijna altijd gaat het fout. Over naar de glasfiber. is ook nog eens goedkoper ook nog

Uitgelicht topic