1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Jan13

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wegvallen Wifi-netwerk

Sinds enkele weken valt mijn Wifi voor alle apparaten weg, als ik mijn laptop opstart.

De laptop had ik helemaal geupdate, nadat ik de connectbox een harde reset had gegeven.

Wat me wel opvalt is, dat ik na die harde reset geen apart 4G en 5G verbinding zie in mijn netwerken. 

Verschillende apparaten  waaronder rolluiken, camera's,  internetradio en mobiele telefoons maken gebruik van de wifi.

Wellicht heeft iemand een tip voor mij.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78353Posts
  • 5296Oplossingen
  • 23357Likes

Dan is de SmartWifi actief, alles heeft dan 1 naam en het systeem zoekt de beste wijze van verbinden en de wifi kanalen.

Dit systeem kan ook gecombineerd worden met de wifiboosters/access points via het stopcontact en de witte wifiboosters/access points met 1 wifinaam (geen mesh systeem) of met één of meerdere SmartWifi pods, dan wordt het 1 mesh systeem.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78353Posts
  • 5296Oplossingen
  • 23357Likes

Bedoel je 4G en 5G van je mobiele telefoon of 2,4 GHz en 5 GHz van je wifi?

Welk modem heb je in gebruik?

Heb je nog meer wifipunten in huis actief?

En zo ja, welke precies?

Het kan zo zijn dat alle 2,4 en 5 GHz wifipunten dezelfde wifinaam hebben en dan maken alle apparaten verbinding via die ene wifinaam, maar kiezen de apparaten zelf of ze met 2,4 of 5 GHz verbinding maken.

Jan13
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Excuses, ik bedoel inderdaad 2 4  en 5 Ghz van mijn Wifi en ik  heb de Smartmodem (voorheen Connectbox).

Dit is mijn enigste Wifi-punt  en ik denk dat alle apparaten dus verbinding maken van dezelfde wifi-naam. Er is ook slechts een wifinaam zichtbaar.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78353Posts
  • 5296Oplossingen
  • 23357Likes

Dan is de SmartWifi actief, alles heeft dan 1 naam en het systeem zoekt de beste wijze van verbinden en de wifi kanalen.

Dit systeem kan ook gecombineerd worden met de wifiboosters/access points via het stopcontact en de witte wifiboosters/access points met 1 wifinaam (geen mesh systeem) of met één of meerdere SmartWifi pods, dan wordt het 1 mesh systeem.