@Paul Het moet inderdaad 29-01-2023 20:35 uur zijn, sorry typefoutje.
Misschien dat mijn technische kennis sinds de 5 jaar dat ik niet meer bij Ziggo werk ondertussen wat achterloopt, maar de partitial bonding kan naar mijns inziens niet uit het lokale netwerk komen. Daarnaast op het moment dat de TP-Link Deco's een reboot van het modem veroorzaken is er denk ik iets mis in de firmware van het modem. Aangezien dit ook al gebeurde met de TP-Link Deco M4 set die ik van Ziggo gekregen had bij het abonnement en deze stonden aangesloten zoals jullie nu willen dat ik het aansluit.
De Deco X50 set heb ik aangeschaft omdat het leek alsof de M4 het niet meer aankon. Aangezien ik een gezin heb met ondertussen 2 pubers die tablets, smartphones, smartwatches, game consoles en laptops voor school zijn gaan gebruiken en het aantal verbonden apparaten hiermee enorm gestegen is leek het ons verstandig een nieuwere set aan te schaffen die meer verbindingen aankon. En een upgrade naar WiFi6 was gelijk meegenomen. De X50 set is tot op twee weken geleden ook aangesloten geweest zoals jullie nu aanraden. Dit is zoals al eerder vermeld na de reboot van 29-01 een dag later pas omgezet naar de huidige situatie
Mochten jullie niets in het signaal vinden wat dit veroorzaakt dan zit ik nu met de gebakken peren, misschien moeten we dan toch na 15 jaar Ziggo (op verschillende klantnummers en verschillende adressen) bij de groene buren gaan kijken. Ik ben namelijk niet van plan om het netwerk weer helemaal om te gooien om iets uit te testen wat al uitgetest is, zowel met de M4 set als met de X50 set. Waarvan ik weet dat het op dit Ubee modem geen verschil maakt en dit wel verschil maakt op de Connectbox(en) namelijk wel of geen ondersteuning in de ingebouwde switch voor het IEEE 1905.1 protocol.
De Deco's staan trouwens als Accespoint ingesteld, dus de NAT wordt door het modem gedaan niet door de Deco's. Dus een probleem door het op deze manier aansluiten in het NAT lijkt mij onlogisch. Ter info de SmartDHCP optie in de Deco's staat ook uit, dit gaf zoals verwacht IP-conflicten.
Je mag best weten dat ik na ondertussen bijna 1.5 jaar dat ik hiermee bezig ben het wel wat ga vinden. De reden dat we nog niet overgestapt zijn is dat de groene buren alleen ADSL leveren op mijn adres dus ga ik qua snelheid omlaag, maar we zijn steeds meer geneigd dit voor lief te nemen.