ravahu

Level 7
  • 198Posts
  • 1Oplossingen
  • 43Likes

Weer eens hopeloze verbinding

Zolangzamerhand een beetje hoofdpijn van Ziggo.....

Eerst is de app op de TV geupdate en daarna blijft het tobben.

Vanavond was de maat vol, kon niets meer terug kijken want "Trage Internet verbinding"  !!

Het enige dat nog aan de router hing was nota bene de TV!

Sinds de z.g. speedupdate van een paar weken terug heb ik om de haverklap problemen.

M'n VPN ligt er steeds uit, m'n camera's zijn regelmatig niet te benaderen (en nee dat ligt niet aan de app van de fabrikant want ik benader ze direct via port forward regels met een universele app.

Setup is als volgt:

Ubee 1318ZG in bridge

Asus BRT-AC-828 busines router

AOP recentelijk vervangen door een Ziggo monteur en daarbij de Ziggo kabel in de kruipruimte gerepareerd  omdat daar een slechte(bar verroestte)  verleng connector tussen zat.

Daarna is het een poosje stabiel geweest maar sinds de snelheids-update is het weer tobben

Ik wil nu wel eens weten wat er aan de hand is hier in de straat want ik ben niet de enige met problemen...

Logs zijn bijgevoegd, deze zijn gemaakt ongeveer 10 minuten na het opnieuw opstarten van de Ubee.

Veel criticals en wel heel veel uncorrectables in zo'n korte periode op channel 32 lijkt mij.

322 Reacties 322
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Mijn advies aan Ziggo blijft om OFDMA uit te schakelen/sluiten voor jouw modem. Nagenoeg alle events hebben betrekking op dit kanaal.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@tobiastheebe kan jiij dit verzoek met ofdma uitschakelen , doorsturen?, dit is gewoon mogelijk dat is bij mij toen ook gebeurd 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het is een week geleden dat Paul actief was in dit topic, dus ik leg het voorstel bij deze inderdaad maar bij de moderators neer.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

paul is op vakantie vernam ik in sommige andere topics

PatrickDB1

Level 7
  • 133Posts
  • 1Oplossingen
  • 60Likes

@ravahu Jeetje wat treurig allemaal.
Ik heb er zelf ook een hard hoofd in voor morgen, want hier in deze wijk is volgens de monteur (Van een ander adres 3straten verderop en 2 straten verderop van mijn ouders, die vermelde dat de hoofdbekabeling ook zo rot is dat het vernieuwd moet worden)
Snap dat het stoom er middel uitkomt, had ook verwacht na de fix van de wijkkast het opgelost zou kunne zijn.

@MR_CHIP 
ofdma uitschakelen
121212.jpg

Hoe komt het dan dat het bij jou wel gebeurt is? Modem instelling of via CMTS apart?
Wellicht ook handig voor dit topic uiteraard.
Heb liever die ofdma ook uit, sinds de komst van vernieuwing in hardware buitens huis is deze ellende begonnen.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dit werd toendertijd bij mij op modem zelf gedaan

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@ravahu Hartelijk dank voor je uitgebreide update/terugkoppeling! Ontzettend balen dat alle ondernomen inspanningen helaas nog niet gezorgd hebben voor het gewenst resultaat. Op dit moment weet ik zelf even niet goed wat hier nu de vervolgstap gaat zijn aangezien hier nu al zoveel nagelopen en uitgesloten is. Ik heb de vraag daarom nu weer voorgelegd aan de netwerkspecialisten middels het openstaande ticket #918. Het is nu wachten op een terugkoppeling zodat ik je kan informeren over de verdere vervolgacties.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@ravahu Helaas heb ik nog geen nieuwe update van onze netwerkspecialisten. Ik heb dus opnieuw gevraagd wat hier nu de wenselijke vervolgstap is. In tussentijd ben ik wel benieuwd wat zelf de bevindingen zijn m.b.t. de verbinding van de afgelopen paar dagen. 

ravahu
Topicstarter
Level 7
  • 198Posts
  • 1Oplossingen
  • 43Likes

@Paul 

Ben niet in NL  op dit moment dus kan er niet veel over zeggen.

Gisteren was het in ieder geval slecht want de vpn lag er diverse keren uit.

Zal vanavond eens even inloggen op de modem en kijken hoe de logs eruit zien. Verder begreep ik dat ze vandaag aan het werk zijn in onze omgeving. Hoop maar dat het allemaal blijft werken.

ravahu
Topicstarter
Level 7
  • 198Posts
  • 1Oplossingen
  • 43Likes

@Paul 

Inmiddels een dagje verder en de Ubee gisteren vanuit het buitenland even opnieuw gestart via de GSM switch. Blijft een leuk ding....en het werkt.......

Werkzaamheden hebben dus helemaal niets opgeleverd,  keek gisteravond na de herstart  en toen stond hij in partial bonding.

Nog maar een keertje gestart en toen was dat opgelost.

Nu (zaterdag 11-03-2023) gekeken en een log gemaakt.

Wordt er nog steeds niet vrolijk van...zeker niet omdat ik hoopte dat de werkzaamheden nu eens wel succes zouden hebben.

Verder kreeg ik een berichtje onder ogen dat de tarieven weer fors omhoog gaan.

Hoe heeft Ziggo het (vergeef me de uitdrukking) gore lef om dit soort  prijs verhogingen er door te drukken terwijl hun hele netwerk piept en kraakt van de problemen.

Je begrijpt dat dit voor mij de limit is.

Zodra ik terug ben gaat de stekker er uit en stap ik over op glasvezel, temeer ook daar Ziggo uitermate slordig met z'n bestaande klanten omgaat.

Als ik om de haverklap moet gaan bellen voor korting o.i.d. ben ik er helemaal klaar mee zekere met zo'n beroerd netwerk.

Om jullie nog even bezig te houden toch maar even de logs erbij, dan blijf ik hier nog even in de zon zitten bij plm 22 graden en proberen me niet ongelofelijk kwaad te maken!!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@ravahu Uiteraard snap ik dat het geduld zo langzamerhand op begint te raken. Ik heb jouw bevindingen opnieuw gedeeld met onze netwerkspecialisten. Gezien er al zoveel zaken zijn nagelopen en uitgesloten is hier de vervolgstap het inplannen van een specialiseerde monteur die op al delen in het netwerk diverse controles uitvoert. Voor zo'n afspraak is het wel van belang dat hij of zij ook bij de huisaansluiting (AOP) en groene kabel bij jouw woning kan komen. Hiervoor plan ik graag een afspraak in, ik vermoed dat je op dit moment nog niet in Nederland zit. We horen dus graag op welke data een afspraak jou zou schikken? Ik snap ook heel goed dat je niet opnieuw om een monteursbezoek te springen staat, alleen ik hoop ook dat je begrijpt dat ik samen met mijn collega's er alles aan doe om er voor te zorgen dat je optimaal gebruik kunt maken van onze verbinding.

ravahu
Topicstarter
Level 7
  • 198Posts
  • 1Oplossingen
  • 43Likes

@Paul

Nogmaals , ik verwijt jou niets, maar ik vraag me in alle ernst af of er wel naar jullie geluisterd wordt! en wat die Ziggo techneuten daar zitten te doen. 😭

On topic: Ik ben inderdaad nog niet in NL.
Ik zal waarschijnlijk pas in de laatste week maart of begin april terug zijn in NL.

Kan dus nu geen afspraak plannen.

Verder was het gisteravond onwerkbaar en ben ik data kwijtgeraakt!!

Echt te gek voor woorden en daar mag/moet 👹  ik nog voor betalen ook.

Log hier bij.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Op 13-3 is uitval van het OFDMA-kanaal zichtbaar om 18:21 en 21:52. Op 14-3 meerdere momenten waarbij het OFDMA-kanaal terugvalt van IUC 12 naar 13 tussen 18:50 en 22:47. Tenslotte nog altijd de CER op de hoogste SC-QAM-kanalen. Ik heb het al eerder aangegeven, maar het OFDMA-kanaal moet ofwel worden uitgeschakeld (ofwel op modem- of wijk-/CMTS-niveau) of er moet onderzocht worden waardoor dit wordt verstoord.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Nogmaals , ik verwijt jou niets, maar ik vraag me in alle ernst af of er wel naar jullie geluisterd wordt! en wat die Ziggo techneuten daar zitten te doen. 
 

@ravahu We zien dit allemaal heel graag zo spoedig mogelijk voor jou opgelost worden. Een afspraak met een gespecialiseerde monteur is hiervoor wel noodzakelijk, zo lieten de netwerkspecialisten aan mij weten in een terugkoppeling in het openstaande ticket (#918).  Is het een idee dat we dan een afspraakplannen zodra je weer in Nederland bent? Dan kan ik een monteur regelen via onze netwerkspecialisten. Als je nu al een aantal data kan zeggen waarop een afspraak uitkomt, dan kan ik dit direct afstemmen met hun. 

ravahu
Topicstarter
Level 7
  • 198Posts
  • 1Oplossingen
  • 43Likes

@Paul 

Aangezien de werkzaamheden hier uitlopen kan ik op dit moment niet aangeven wanneer ik weer in NL ben.

Had hoop op eind maart maar dat is op dit moment zeer onzeker dus kan geen afspraak plannen.
Verder nog maar eens een opmerking betreffende de verbinding:

COMPLEET ONACCEPTABEL!!

Deze avond helemaal onwerkbaar, VPN er steeds weer uit !!!

Het vervelende is dat het steeds slechter word en ik kan er op dit moment niets aan (laten) doen.

Dat gebeurt toch niet vanzelf...

zie de logs.

PS:  @tobiastheebe  @MR_CHIP 

Wat vinden jullie daar nu van ??

Dit is toch niet werkbaar meer.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

die waardes zijn idd erg slecht 

extreem veel correctables/uncorrectables

 

ik denk alleen dat we weinig kunnen totdat een monteur is geweest hoe zuur ook, en hoezeer ik het er ook niet mee eens ben met deze werkwijze is het wel hoe ziggo werkt 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik sluit mij aan bij robinjoo19, op SC-QAM CID 31 en 32 speelt inderdaad nog altijd hetzelfde CER-probleem wat ook al in augustus speelde, aan het begin van dit topic. Daarnaast nog steeds de uitval van het OFDMA-kanaal. Ik heb niets toe te voegen aan mijn eerdere reacties/suggesties.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@ravahu  Uiteraard snap ik dat je niet blij bent met deze situatie. Alleen zoals in m'n eerdere bericht al is aangegeven dienen we een nieuwe afspraak met een gespecialiseerde monteur in te plannen om de koe bij horens te vatten en dit probleem op te lossen. Dit is niet iets wat door mij op afstand op te lossen valt. Ik hoor dan ook graag op welke data een monteursafspraak schikt. Als je wat data doorgeeft dan kan ik een afspraak afstemmen met onze netwerkspecialisten. 

ravahu
Topicstarter
Level 7
  • 198Posts
  • 1Oplossingen
  • 43Likes

@Paul 

@tobiastheebe 

@MR_CHIP        verandering van naam ? of promotie gemaakt 😃

 

Dag Paul, ben weer thuis dus we kunnen een afspraak plannen.
Wil wel een monteur die weet wat hij doet en wat mij betreft, is dit nu echt de laatste keer.
De laatste week van mijn verblijf heb ik de VPN, maar helemaal uit gezet (hij knikkerde me er om de haverklap uit) en een alternatief gebruikt om mijn data heen en weer te krijgen zonder haperingen o.i.d.
Ik heb de logs maar weer eens even bijgevoegd, vind de aantallen errors wel hilarisch....not!!

Overigens stond het event log vorige week helemaal vol met criticals waaronder o.a. T3, ranging requests and responses etc. Dit terwijl de vpn uitstond dus dat kan het probleem ook niet zijn.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Naast de oorspronkelijke afwijkingen (welke al een aantal keer eerder zijn toegelicht, dus dat zal ik niet herhalen) is nu ook te zien dat het OFDM-kanaal terugvalt van profile ID 3 (4096-QAM) naar 2 en 1 (resp. 2048- en 1024-QAM).

Uitgelicht topic