De Ziggo SmartWifi app: versie NL 2.28
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Over de afgelopen maanden ervaar ik steeds vaker instabiliteit op het ziggo netwerk.
Tijdens de instabiliteit merken wij dat de ping van een stabiele 15-25 ms reeks meerdere seconden verspringt naar 150-500 ms. Wat in voice chats leidt tot haperingen, en in games tot lagg, en dus heen en weer teleporteren. Deze verspringingen zijn ook niet gelimiteerd tot de games en/of voice services, en is ook terug te zien bij gebruik van ping google.com -t en soortgelijke commando's.
Ook bijgevoegd een plaatje vanuit de game waar in deze spike terug te zien is, en een json met unixtimestamp en de ping zoals ervaren naar 8.8.8.8, waarbij alles onder de 100ms niet is meegenomen in de json.
Op advies van de eerste monteur die langs is geweest hebben we toen het modem in bridge modus laten zetten met een eigen router (RT-AC86U). Waarna het probleem nog steeds periodiek voorkwam.
Op telefonish advies zijn we daarna over gegaan naar gigabit, om te kijken of het met de Connectbox Giga opgelost zou zijn. Na deze aansluiten hebben we hier een kleine 2-3 weken geen last gehad van deze issues.
Meest recentelijk is dit voorgekomen op:
(tijden zijn indicatief, gezien ik natuurlijk niet 24/7 op het netwerk bezig ben)
Bij het voorkomen van deze problemen ben ik ook elke keer in contact geweest met ziggo support, waar na ook een monteur werdt ingepland. Dit was alleen steeds tervergeefs, gezien deze meestal pas een aantal dagen na dat het probleem zich niet meer voor deed pas aanwezig waren, en niets terug konden zien.
De monteur die vandaag langs kwam heeft een forward demper er opgezet, omdat er steeds geconstateerd werdt dat de RX power te hoog zat. Al hebben we hier eerder een demper opgehad die dit probleem niet leek op te lossen.
Op advies van de monteur werdt me gesuggereerd hier ook eens een vraag uit te zetten om te kijken of hier nog hulpmiddel, tools/tips vandaan konden komen
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hey @Lycke, zo ver verloopt het dit weekend erg goed. In iedergeval voor het eerst sinds een aantal weekenden dat we fatsoenlijk gebruik kunnen maken van het internet.
donderdag ochtend kelderde onze internet snelheid wel omlaag:
https://ziggobeta.speedtestcustom.com/result/31682200-cc2f-11ec-83b7-db54c96451de
Maar in de loop van de dag corrigeerde dit zichzelf weer
https://ziggobeta.speedtestcustom.com/result/33d17380-cc74-11ec-b7b2-d708e8b00043
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Edit: Is dat de demper?
Verwijder die eens.
Daarna het modem 30 seconden van de stroom en over meer dan een uur de downstream waarden weer plaatsen.
Dan hebben we een zuiver overzicht en kan een Ziggo moderator in de achtergrond kijken wat daar al dan niet te zien is en de nodige stappen zetten.
Zojuist bovenstaand bericht gewijzigd.
Dat is inderdaad de demper, 6db.
Heb de demper verwijderd, zal straks de waardes nog maals posten
Dat ziet er al veel beter uit.
Wat ervaar je nu?
Vandaag heb ik het probleem nog niet ervaren, niet voor en niet na het toevoegen/verwijderen van de demper (vermoedelijk had de monteur dan ook wat meer kunnen zien/vinden).
Het komt bijna systematish voor in het weekend, waarbij het op vrijdag richting 18:00 begint, en vaak op maandag tegen 09:00 weer weg is.
Een Ziggo moderator kan dieper in de systemen meekijken en mogelijk een oorzaak vinden.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link kom je in je Ziggo community profiel, op die pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Hey @D3ullist. Hoe is het dit weekend gegaan/gaat het nu?
Mocht je willen dat wij even wat dieper je signalen induiken, wil je me dan een privébericht sturen met je postcode en huisnummer? Door een kleine storing in dit Community platform kan ik ingevulde profielgegevens helaas niet altijd inzien.
Hey @Lycke, zo ver verloopt het dit weekend erg goed. In iedergeval voor het eerst sinds een aantal weekenden dat we fatsoenlijk gebruik kunnen maken van het internet.
donderdag ochtend kelderde onze internet snelheid wel omlaag:
https://ziggobeta.speedtestcustom.com/result/31682200-cc2f-11ec-83b7-db54c96451de
Maar in de loop van de dag corrigeerde dit zichzelf weer
https://ziggobeta.speedtestcustom.com/result/33d17380-cc74-11ec-b7b2-d708e8b00043
Dat klinkt hoopgevend, @D3ullist. Wat zeg je ervan? Nog even een weekje of 2 aankijken voor we de conclusie trekken dat het nu beter gaat? Mocht het in de tussentijd niet goed gaan, trek dan vooral aan de bel!
Hey @Lycke, klinkt als een plan.
Mocht het zich weer voordoen laat ik het zeker weten.
Geen bericht, goed bericht? @D3ullist 🙂
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...