1
Vraag
2
Reacties
Robbert J.

Level 6
  • 122Posts
  • 7Oplossingen
  • 18Likes

Wederom problemen met internet verbinding

Ik kreeg vanmorgen de melding van één van mijn thuisservers dat de internetverbinding even weg was.

Bij thuiskomst het modem gechecked en inderdaad bij "Provisioning State - Partial Service (DS only)".

Ook zie ik in de log 2x een melding "Lost MDD Timeout".
Heb het modem een restart gegeven, helaas nog steeds dezelfde melding.
Vanaf augustus 2021 heb ik ook regelmatig contact gehad met Ziggo, 2 monteurs over de vloer gehad, de nodige onderdelen vervangen, AOP en modem.

Waarom nu toch weer deze melding en uitval van internet ? 

@Paul 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Robbert J.
Topicstarter
Level 6
  • 122Posts
  • 7Oplossingen
  • 18Likes

Dank Tobias en Jos voor jullie reactie.
De afgelopen dagen verder geen problemen ervaren.
Goed dat jullie problemen ook zelf kunnen scannen en daarop reageren.

Bekijk in context

Uitgelicht
Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Reacties
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

Dank @tobiastheebe voor opnieuw de ondersteuning aan @Robbert J. Ik zie inderdaad een hikje terug in het signaal afgelopen donderdag in het netwerk. Deze is ons ook opgevallen in het netwerk, daar is verder geen actie voor ondernomen omdat die snel ook weer over was. Die afwijking is in de afgelopen dagen niet meer terug gezien.
Hoe is het in de afgelopen dagen bij jou verlopen, nog problemen gehad? Het blijft goed om in de gaten te houden en als dit opnieuw naar voren komt hier te melden. 

5 Reacties 5
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Bij 'partial service' kunnen een of meerdere kanalen niet worden gekoppeld. Verder duidt 'lost MDD timeout' meestal op een signaalonderbreking.

 

Zou je de downstream/upstream-gegevens willen plaatsen?

Robbert J.
Topicstarter
Level 6
  • 122Posts
  • 7Oplossingen
  • 18Likes

@tobiastheebe 
Daar zijn ze.
Ik zie nu dat alle kanalen weer gekoppeld zijn, in de log zie ik wel dat er vanmorgen tot ongeveer 12.00 uur problemen waren.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

In de downstream is vrij veel ruis aanwezig op de hogere frequenties.

 

Gezien alles wat er in het vorige topic is vervangen (daar was ik ook bij betrokken), vermoed ik nog steeds een probleem tussen AOP en EV (straatkast). De volgende stap is m.i. een netwerkmonteur.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

Dank @tobiastheebe voor opnieuw de ondersteuning aan @Robbert J. Ik zie inderdaad een hikje terug in het signaal afgelopen donderdag in het netwerk. Deze is ons ook opgevallen in het netwerk, daar is verder geen actie voor ondernomen omdat die snel ook weer over was. Die afwijking is in de afgelopen dagen niet meer terug gezien.
Hoe is het in de afgelopen dagen bij jou verlopen, nog problemen gehad? Het blijft goed om in de gaten te houden en als dit opnieuw naar voren komt hier te melden. 

Robbert J.
Topicstarter
Level 6
  • 122Posts
  • 7Oplossingen
  • 18Likes

Dank Tobias en Jos voor jullie reactie.
De afgelopen dagen verder geen problemen ervaren.
Goed dat jullie problemen ook zelf kunnen scannen en daarop reageren.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic