Marky94

Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wederom haperende internet verbinding

Hey hallo, het is alweer een tijdje geleden sinds ik problemen had naar mijn verhuizing. Hierop is het AOP vervangen en de route er naar toe.

 

Helaas is de verbinding de afgelopen periode weer aan het demonstreren. Ik zal de waardes bijvoegen. Ben benieuwd wat jullie ervan kunnen maken.

9 Reacties 9
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31057Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Er staat behoorlijk wat ruis op het signaal, in zowel de downstream (correctable + uncorrectable codewords) als in de upstream (T3 timeouts).

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer), splitter(s), signaalversterker (indien aanwezig) en bekabeling?

Marky94
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dit is in april vervangen door een Ziggo monteur. Zal de foto's toevoegen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31057Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Aangezien het AOP zich in de meterkast bevindt, dient het modem daar geplaatst te worden. De huidige aansluitwijze is niet juist en levert teveel demping en ruis op.

 

De splitter (POA-01-B) dient op het AOP in de meterkast geplaatst worden, op de splitter kunnen vervolgens het modem en de kabel naar de woonkamer aangesloten worden. De TV kan tenslotte direct op de wcd in de woonkamer aangesloten worden.

 

Gaat de kabel vanuit de meterkast direct naar de woonkamer of zit hier nog een splitter/versterker/iets anders tussen?

Marky94
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hij gaat direct naar de woonkamer,  Modem in de meterkast is geen optie. De meterkast zit een verdieping lager dan de woonlaag. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31057Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Kun je eventueel een UTP-kabel trekken door een loze leiding? Dan kun je een losse router/switch/AP in de woonkamer plaatsen en kan het modem wel in de meterkast blijven.

 

Heeft de monteur ook de wcd in de woonkamer vervangen? Ik vermoed dat ofwel de kabel tussen meterkast en woonkamer of de koppeling op de wcd niet goed is.

Marky94
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De WDC in de woonkamer is nieuw, net zoals in de meterkast. De aansluiting zoals hij nu is geeft geen ruis en is nagemeten. Er is niks aan de situatie verandert echter wederom problemen met de stabiliteit van de verbinding.

 

Zie topic: https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Veel-problemen-met-internet-verbinding-na-verhuizing/m-p/74424...

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31057Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Er zou ook iets buitenshuis kunnen spelen. Een moderator kan de DS MER/CER controleren op wijkniveau om te kijken of meerdere modems problemen ondervinden.

Marky94
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ben benieuwd naar de resultaten van een moderator. Misschien kunnen die iets vinden.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3327Likes

Hey @Marky94 🙂 

Wat rot om te lezen dat de problemen die je hebt ervaren weer terug zijn, dat is niet de bedoeling. Ik heb het signaal van top tot teen bekeken en ik zie hierin geen bijzonderheden. De signaalwaarden zitten ruim binnen de marges.Er is op bepaalde momenten een klein beetje ruis aanwezig maar dit is eigenlijk niet noemenswaardig en mag zeker niet de boosdoener zijn.

Je geeft aan dat je verbinding instabiel is, kun je daar meer over vertellen? Wat ervaar je precies? En is dit zowel via de bekabelde internet verbinding als via wifi?

Uitgelicht topic