Sinds jaren gebruik ik webspace van Ziggo. Ook het gastenboek is in gebruik. Volgens mij konden we vroeger (2015) het gastenboek beheren via mijnZiggo. Alleen daar kon je berichten verwijderen. Bij Ziggo zelf is de kennis niet(meer) aanwezig. Is er nog een mogelijkheid om ongewenste reclames uit het gastenboek te verwijderen??
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi Henk, jouw Webspace is een stukje van onze server wat jij beheert. In die zin heb je gelijk dat de informatie op onze server staat, maar jij bent de beheerder.
Je kon vroeger een paar standaardscripts genereren vanuit Mijn Ziggo, o.a. een gastenboek. Dit deed niets meer dan twee bestandjes op jouw Webspace aanmaken: guestbook.html en addguest.html. Daarin kun je vast de benodigde info vinden.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Goedemiddag @Panhenk,
Welkom op de Community! 🙂 Goed dat je ons hebt gevonden!
Jij als beheerder van de Webspace kan hierin wijzigingen aanbrengen met een FTP-programma. Dit werkt niet via het Mijn Ziggo account.
Op de onderstaande pagina vind je hierover iets meer informatie. 🙂
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/webspace
Laat je het ons weten of het hiermee lukt?
Dank je wel voor dit antwoord. Ik had dat echter ook al gezien maar dan kom ik er nog niet uit. Met het FTP programma kan ik volgens mij alleen maar de index en andere onderdelen van de website uploaden maar niet het beheren van het gastenboek. Maar er zit inmiddels enkele jaren tussen dat ik dit voor het laatst heb gedaan maar meen me te herinneren dat dit allen maar kon na het inloggen bij Ziggo/mijnwebspace. Daar was een aparte regel om in het gastenboek te komen. Maar ik kan het mis hebben?
Waar in het FTP programma als ik dat heb openstaan, kan ik in de inhoud komen van het gastenboek? De reacties staan rechtstreeks op de Ziggo server volgens mij.
Hoi Henk, jouw Webspace is een stukje van onze server wat jij beheert. In die zin heb je gelijk dat de informatie op onze server staat, maar jij bent de beheerder.
Je kon vroeger een paar standaardscripts genereren vanuit Mijn Ziggo, o.a. een gastenboek. Dit deed niets meer dan twee bestandjes op jouw Webspace aanmaken: guestbook.html en addguest.html. Daarin kun je vast de benodigde info vinden.
Goedemiddag Mark,
Super dank voor je bericht want dat heeft me heel goed geholpen. Hiermee kon ik inderdaad de file terugvinden Guestbook.html en zodoende de ongewilde reclames kunnen verwijderen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.