Hallo,
Sinds ziggo gestopt is het hosten van Webspace ben ik op zoek naar een gratis alternatief waar een eigen website middels ftp client naar geupload kan worden. Ben al aan het zoeken geweest, maar zie door de bomen het bos niet meer. Pfff, zoveel info en voor mij onduidelijk aangezien ook niet in de materie thuis ben. Heb al de Google opties bekeken, maar daar ook niet mogelijk middels ftp client voor zover ik begrijp.
Verneem graag wat de mogelijkheden zijn voor gratis webspace middels ftp client.
Alvast bedankt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als je geen reclame wilt, kan je 3 dingen doen:
1) Ervoor betalen ( One / Strato / Wordpress )
2) Zelf een klein servertje neerzetten.
Bedenk dat je dan wel nog een apart domeinnaam aan moet vragen.
3) Bij iemand die je kent die een website heb draaien een klein gedeelte gebruiken en dan je domeinnaam naar die map linken.
Als je reclame geen probleem vind:
> Jouwweb
> Wix
> SimpleSite
> Misschien ook Wordpress.
Als ik een advies mag geven, zou ik je aanraden om toch een paar euries neer te leggen ervoor.
Je heb mailboxen, wat meer ruimte, voldoende dataverkeer, service, betrouwbare backups, meestal een paar MySQL databases...
Echter als je zelf je toch meer in de materie wilt gaan verdiepen,
dan zou ik eerder een eigen server adviseren ( even googlen op: eigen server hosten ).
Zal dan wel wat langer gaan duren voordat je je server online heb staan, maar dan weet je er zelf wel het e.e.a. van. En heb je zoveel Databases / Mailboxen / opslag als je wilt, je host een server immers zelf.
Hoop dat ik je een beetje in de goede richting heb geholpen.
Zo niet, omschrijf wat je doel is van een eigen webspace?
Wat wil je ermee doen?
Groet,
Mark
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als je geen reclame wilt, kan je 3 dingen doen:
1) Ervoor betalen ( One / Strato / Wordpress )
2) Zelf een klein servertje neerzetten.
Bedenk dat je dan wel nog een apart domeinnaam aan moet vragen.
3) Bij iemand die je kent die een website heb draaien een klein gedeelte gebruiken en dan je domeinnaam naar die map linken.
Als je reclame geen probleem vind:
> Jouwweb
> Wix
> SimpleSite
> Misschien ook Wordpress.
Als ik een advies mag geven, zou ik je aanraden om toch een paar euries neer te leggen ervoor.
Je heb mailboxen, wat meer ruimte, voldoende dataverkeer, service, betrouwbare backups, meestal een paar MySQL databases...
Echter als je zelf je toch meer in de materie wilt gaan verdiepen,
dan zou ik eerder een eigen server adviseren ( even googlen op: eigen server hosten ).
Zal dan wel wat langer gaan duren voordat je je server online heb staan, maar dan weet je er zelf wel het e.e.a. van. En heb je zoveel Databases / Mailboxen / opslag als je wilt, je host een server immers zelf.
Hoop dat ik je een beetje in de goede richting heb geholpen.
Zo niet, omschrijf wat je doel is van een eigen webspace?
Wat wil je ermee doen?
Groet,
Mark
Bovenstaande doorgenomen en zelf nog verder in verdiept. Uiteindelijk toch zelf via https://www.websiteplanet.com/nl/blog/de-beste-echt-gratis-webhostingservices/ gekozen voor https://www.000webhost.com/ waar de website inmiddels op draait. Ondanks aanwezige ftp protocol deze niet hoeven te gebruiken. Kon gewoon slepen vanuit eigen omgeving naar de public folder op de webspace van 000webhost.
Voor mij een goede en gratis oplossing zonder extra reklame en add-ons.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.