1
Vraag
2
Reacties
Tubejack

Level 6
  • 107Posts
  • 4Oplossingen
  • 44Likes

Website slecht bereikbaar

Zoals afgesproken met @Alex  Dit nieuwe topic.

Sinds ik van DSL overgegaan naar Ziggo krijg ik af en toe klachten dat mijn website https://tubejack.nl niet bereikbaar is of dat men foutmeldingen krijgt. Aan de snelheid kan het niet liggen. Voorheen had ik 40Mbit. download en 5 up. Nu bij Ziggo heb ik maar liefst 600 om 40Mbit.  

Downloaden doe ik praktisch niet, maar die 40Mbit up is natuurlijk fijn voor mijn website. Van Ziggo kreeg ik keurig een SMS dat er afgelopen vrijdag nacht aan onze verbinding gewerkt zo worden en dat daarmee de problemen opgelost zouden zijn.

Op de plaatjes is inderdaad goed is te zien: dat er gewerkt is. De Overal score van B naar A is gegaan. De bufferload van D naar C. Ons Compal modem staat in bridge, met daarachter een snelle Fritzbox met dual core processor een Broadcom chips.

Ik heb ook een nog snellere Ubiquiti Edge router 3 lite geprobeerd, die kan ik meen 1 miljoen pakketten sturen per seconde. Maar daarmee werd pas echt duidelijk dat het Compal modem de vertragende factor is.  Het opbouwen van mijn webpagina's gaat dynamisch met zeer snelle request naar het internet toe.  

Wat opvalt dat na de werkzaamheden de lijn wel stabieler is, maar dat er nog steeds behoorlijk verschillen zijn qua response  tijden (latency)  Bij diverse testen blijkt ook dat de lijn "even op gang moet komen"  voordat de volledige 40Mbit daar is.

Voor bestanden uploaden is dat natuurlijk niet erg.  Maar voor een website waar je praat over response tijden van 1 tot hooguit 2 seconden. Is het een verschil of mensen blijven of weggaan. 

Ik wil graag een sneller modem proberen. Of met advies van Ziggo, de mogelijkheid krijgen om een eigen gekocht kabel modem te proberen 

Terug gaan naar DSL via XS4ALL heb ik overwogen maar is niet meer mogelijk omdat KPN geen pair-bonded DSL lijnen op ons adres meer levert.

Graag een oplossing, met een groet,

Jack

80 Reacties 80
Tubejack
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 4Oplossingen
  • 44Likes

Dank je. Ik weet jullie te vinden 😉 Stuur morgen het oude modem retour 🙋🏼‍

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic