1
Vraag
2
Reacties
Cliftonvh

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Website sinds vannacht niet meer bereikbaar

Geachte,

 

Ik heb sinds vannacht 1 uur problemen met mijn website en een minecraft server. Beide kunnen niet meer geconnect worden en hebben het voor vannacht gewoon netjes gedaan, voor een aantal maanden al.

 

Ik ben zelf de host van beide services en de computers zijn allebei geconnect aan het internet. Ik heb bij beide een speedtest gedaan en werkte gewoon goed, dus geen internet is gelukkig het probleem niet.

 

Website informatie:

https://www.t7wiki.com/en/home

Ports geopend: 80 en 443

Extra ports: 3390 (remote desktop), 3307 en 81 (extra webservice port)

Firewall ports toegevoegd!

 

- Beide computers hebben een static IP en deze zijn ook niet veranderd, dus ports staan gewoon goed op de correcte local ip.

 

- De website wordt gerunned via xampp (MySQL) en Node.js (Wiki.js). Hierbij wordt Node.js via powershell gerunned en zit op port 80 en 443. Dit is allemaal goed geroute, want zoals eerder vermeld dit heeft maanden lang goed gerunned. Cloudflare kon connecten en iedereen kon bij de website. Ook geeft cloudflare automatisch SSL-certificates aan mijn website, dus dat werkte ook perfect.

 

- Ik kan connecten via local network en andere computers, maar connectie via cloudflare link (t7wiki) is onmogelijk, evenals het gebruik van mijn IP thuis 217.xxx.xxx.xxx. Beide links zullen niet werken en Cloudflare geeft het volgende terug:

CMUDnGR.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wat ik al geprobeerd heb:

- Ping werkt gewoon, maar het checken van de poorten geeft closed aan op verschillende websites.

- Opnieuw opstarten pc (viel te proberen)

- Opnieuw router opstarten

- Hard reset router

- Ports toegevoegd aan de firewall van de computers

- Ziggo storingen en Cloudflare storingen bekeken, maar komt niks naar boven (behalve een oude storing van Ziggo)

- Al met Ziggo gebeld en geven aan dat de poorten open staan en gewoon geconnect zou kunnen worden

- Nu een post gemaakt op Ziggo Community 🙂

 

Cloudflare extra info over error 522:

https://support.cloudflare.com/hc/en-us/articles/115003011431-Error-522#522error

 

*Extra informatie:

Ik ben erachter gekomen dat ook de Minecraft server pc niet geconnect kan worden via de externe IP, maar wel via de local ip.

 

Ik heb het idee dat er iets sinds vannacht 1 uur fout is gegaan binnen de router, want het probleem kan bijna niet binnen de computers liggen. Met Ziggo bellen geven ze aan de het buiten hun expertise ligt, en wordt daarom ook naar de community verwezen.

 

Extra Extra Informatie:

Ik ben erachter gekomen dat beide PCs dezelfde opstart hadden. Op beide PCs kreeg ik de volgende melding. Na deze melding gewoon alles weer opgestart zoals normaal, maar denk dat dit het probleem is. Misschien een Windows Update (Die overigens UIT staan op beide PCs) die dit heeft kunnen veroorzaken?20201004_073600.jpg

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8178Posts
  • 311Oplossingen
  • 3206Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

 

Er is een mogelijkheid dat jou eigen IP adres is gewijzigd door Ziggo  dus wat je ziet als je https://www.watismijnipadres.nl/  gebruikt.

Ik denk dat jou server mogelijk daarom niet te benaderen is kijk even naar welk ip adres de verwijzing linkt.

 

En als het zo is , Ziggo bied je bij een niet zakelijk abonnement een dynamisch IP aan en geen vast ip adres , wel is het zo dat Ziggo je wel heel lang hetzelfde adres geeft maar het kan veranderd worden bijvoorbeeld door werkzaamheden aan het netwerk.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8178Posts
  • 311Oplossingen
  • 3206Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

 

Er is een mogelijkheid dat jou eigen IP adres is gewijzigd door Ziggo  dus wat je ziet als je https://www.watismijnipadres.nl/  gebruikt.

Ik denk dat jou server mogelijk daarom niet te benaderen is kijk even naar welk ip adres de verwijzing linkt.

 

En als het zo is , Ziggo bied je bij een niet zakelijk abonnement een dynamisch IP aan en geen vast ip adres , wel is het zo dat Ziggo je wel heel lang hetzelfde adres geeft maar het kan veranderd worden bijvoorbeeld door werkzaamheden aan het netwerk.

Cliftonvh
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

En dat was het probleem... fijn dat Ziggo dit niet even laat weten dat je IP veranderd is, zeker als je al zo lang hetzelfde IP gebruikt voor je services.

 

Nu is het niet het grootste probleem om alles om te zetten naar het nieuwe IP, maar toch jammer dat ik hiervoor helaas een dag kwijt ben geweest aan het proberen van het oplossen van zo'n stom probleem.

 

Super bedankt in ieder geval Ronihd! Hopelijk hebben mensen er in de toekomst ook nog wat aan!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic