Hallo allemaal,
ik heb onlangs gelezen dat de beste manier om reclame op je samsung smart-tv te voorkomen is door ads.samsung.com te blokkeren voor je router. Weet iemand hoe je dit kan doen? Ik heb al gekeken bij de connect box maar kon niet vinden wat ik zocht. Kunnen jullie mij verder helpen?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het domain ads.samsung.com bestaat niet. Laat staan dat er IP adressen van bekend zijn. Test Site:
https://network-tools.com/nslookup/
Als er al iets te blokkeren zou zijn op de Connectbox dan heb je nl IP adressen nodig, van wat je zou willen blokkeren.
Dat zou in principe via IP en Port Filtering moeten kunnen. Zie plaatje.
Het is nogal onbegrijpelijk hoe je dit precies moet instellen. Zelf heb ik dit nooit gebruikt of getest om te kunnen weten of dit kan werken.
Met IPv6 Port Filtering kun je, weet ik, op een hele vreemde manier een port openzetten voor een systeem met een globaal IPv6 adres in je netwerk. Wellicht kun je er ook een extern IPv6 adres mee blokkeren. Deze sectie is er alleen als je IPv6 beschikbaar hebt.
Lucasp wrote:
Hallo allemaal,
ik heb onlangs gelezen dat de beste manier om reclame op je samsung smart-tv te voorkomen is door ads.samsung.com te blokkeren voor je router. Weet iemand hoe je dit kan doen? Ik heb al gekeken bij de connect box maar kon niet vinden wat ik zocht. Kunnen jullie mij verder helpen?
Heb je dat dan ook al tegenwoordig ? reclame rechtstreeks op je smart tv zonder dat je kijkt naar een Tv zender ?
Moet niet gekker worden……….of begrijp ik het verkeerd ?
In het menu van je smart tv kunnen tegenwoordig wel eens gesponsorde berichten staan bv:
hanh wrote:
Het domain ads.samsung.com bestaat niet. Laat staan dat er IP adressen van bekend zijn. Test Site:
https://network-tools.com/nslookup/Als er al iets te blokkeren zou zijn op de Connectbox dan heb je nl IP adressen nodig, van wat je zou willen blokkeren.
Dat zou in principe via IP en Port Filtering moeten kunnen. Zie plaatje.
Het is nogal onbegrijpelijk hoe je dit precies moet instellen. Zelf heb ik dit nooit gebruikt of getest om te kunnen weten of dit kan werken.Met IPv6 Port Filtering kun je, weet ik, op een hele vreemde manier een port openzetten voor een systeem met een globaal IPv6 adres in je netwerk. Wellicht kun je er ook een extern IPv6 adres mee blokkeren. Deze sectie is er alleen als je IPv6 beschikbaar hebt.
Volgens jouw website doet de website samsungads.com het wel. Kan je me hier nog verder in helpen?
De twee IPv4 adressen zullen dan moeten worden geblokkeerd.
Zoals gezegd heb ik geen precieze instrukties hoe je dit bij IPv4 Port Filtering zo zou kunnen instellen dat dit ook werkt.
Je hebt meerdere mogelijkheden om websites te blokkeren bv:
je huidige modem in bridge mode te laten zetten en een eigen router te kopen waarin je een o.a.een blacklist kan aanmaken, dit geldt dan meteen voor je hele netwerk
binnen je huidige modem de DNS servers aanpassen maar dit kan met de Connect box niet
gebruik maken van OpenDNS, gratis account aanmaken, je netwerk hier aan toevoegen en een blacklist aanmaken en hier bv samsungads.com aan toevoegen, vervolgens in je Samsung bij de settings van je netwerk de DNS servers van OpenDNS invullen
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.