Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Noesje
Level 1

Website niet bereikbaar (Reprise)

Ik heb hetzelfde probleem als in dit topic : https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/website-niet-bereikbaar-39123 .
Helaas staat er niet bij of er een oplossing is gevonden.
Vandaar dat ik het ook maar eens probeer.
Hopelijk kunnen jullie iets betekenen voor mij. Lastig, want ik moet eweka betalen, maar kan er dus niet opkomen.
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Noesje
Level 1
Topicstarter
DNS legen ook gedaan, geen resultaat.
Beste mensen, onderwerp kan wat mij betreft op slot, ik geef het op. Betalen aan Eweka is wel gelukt, via een gewone bankoverschrijving.
Bedankt voor al jullie hulp, en wellicht tot ziens.

Bekijk in context

0 Kudos
43 Reacties 43
EnergieBoy
Level 19
Hoi Noesje
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Heb je het al eens via een andere computer en/of telefoon geprobeerd?
Werkt het wel als je op 4G op je telefoon kijkt? Of bij de buren via Wifi?

Er staan toch een paar mogelijkheden in die topic die je nog zou kunnen uitvoeren. Zoals koekjes verwijderen, Upnp controle uitvoeren de modem eens uit- en aanzetten. Heb je dat al eens bekeken?

Lukt het via een andere browser wel?
0 Kudos
Noesje
Level 1
Topicstarter
Hallo EnergieBoy

Ja, ik heb het ook met m'n desktop geprobeerd, lukte ook niet
En ik heb ook een andere browser dan Edge of IE geprobeerd (Chrome), lukte ook niet.
Overigens lijkt het wel of het iets met een adblocker te maken heeft, want ik had vanmiddag ook met Ziggo vergelijkbare problemen. De helpdesk raadde me aan om een andere browser te proberen, en zowaar, na wat vreemde schermen lukt het me nu om op mijn Ziggo in te loggen. Overigens lukt het nu ook met Edge. Dat van die adblocker , daar kwam ik op vanwege die schermen die ik net noemde, en daar werd iets van een adblocker genoemd. Maar ik heb geen adblocker, nooit bewust geïnstalleerd. Maar nu ik hier begin, zit er in de nieuwe versie van Edge standaard een adblocker?
Maar goed, Eweka dus nog niet.
Mobi heb ik niet.
Koekjes heb ik verwijderd, maar zal ik straks of morgen nog een keer doen.
Upnp controle uitvoeren >>> hoe doe ik dat?
Modem aan en uitzetten zal ik straks of morgen ook eens proberen.
Die mogelijkheden werden wel genoemd in dat topic, maar er werd niet meer geschreven of, en welke oplossing gewerkt heeft. Vandaar mijn hernieuwde poging.
0 Kudos
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hoi Noesje, welkom hier.

Ik zie dat efok actief was in dat topic. Ik heb hem getagd zodat hij je hier hopelijk in de goede richting kan sturen.
0 Kudos
Zorc
Level 1
Upnp zou er niets mee te maken moeten hebben.
Ga je via IPv4 of IPv6? Wat krijg je te zien als je ping doet naar website?
0 Kudos
efok
Level 17
Noesje kun je iets specifieker zijn wat er misgaat? Zie je foutmeldingen?
Bij mij werkt de site gewoon namelijk.
0 Kudos
Noesje
Level 1
Topicstarter
Zorc : ipV4 OF ipV6? Heb er geen idee van. Heb gezocht in de instellingen van mijn router, (Netgear7000) maar kon niets vinden.
Ping: 4 keer reply from 81.171.40.2: bytes=32, time=10,7,8,9ms TTL=246
Packets: sent, received 4 en lost 0
milli-seconds: minimum 7ms, maximum 10ms, average=8ms
Mij zegt het niets....
0 Kudos
Noesje
Level 1
Topicstarter

efok

Kan deze pagina niet bereiken

Probeer dit

Sorry voor de vette letters, kan dit niet veranderen. Bij anderen werkt de pagina inderdaad. Daarom denk ik dat het een instelling bij mij is, de laptop of de router denk ik.
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Noesje
De Ziggo Modem/Router staat in Bridge met je eigen Netgear Router erachter?
Zo ja: Dan heb je Ipv4.
0 Kudos
Noesje
Level 1
Topicstarter
hanh Zucht... Weet je, hanh, ik ken al die termen wel van artikelen lezen, maar hoe het bij mij zit?? Geen idee. Kabel gaat rechtstreeks naar modem, van het modem een kabel naar de router, van de router een kbel naar de desktop, rest is allemaal draadloos.
0 Kudos
Jeroenker
Level 1
Je zou even naar https://ipv6-test.com/ kunnen gaan om te kijken of ipv6 aanstaat
0 Kudos
Noesje
Level 1
Topicstarter
Jeroenker OK, nu kom ik verder IPv4 dus. Maar, kan v4 of v6 er iets mee te maken hebben?
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Maar, kan v4 of v6 er iets mee te maken hebben?

Nee.
Als je ook IPv6 hebt (altijd naast IPv4, dat heet Dual Stack), dan komt het wel eens voor dat IPv4 Connecties door een probleem niet mogelijk zijn.
Dan kun je Sites van de grote jongens zoals www.google.cpm, NetFlix etc nog wel bereiken over IPv6, maar de meeste andere Sites niet omdat die nog op IPv4-only Servers draaien. De grote jongens hebben Dual Stack Servers.

Dit verschijnsel is bij jou hoogstwaarschijnlijk niet het geval.
Eenvoudige test: www.ziggo.nl . Die is alleen IPv4. Net als www.eweka.nl trouwens.
0 Kudos
Noesje
Level 1
Topicstarter
hanh . OK, nou ja, ziggo kan ik benaderen, anders kon ik hier niet zijn.
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Doe eens een tracert naar www.eweka.nl
In het plaatje mijn trace.

PS de community draait op een andere Server dan www.ziggo.nl.
Die is overigens ook IPv4-only. Ik wist dus al dat dit goed ging. Niet echt doorgedacht.
0 Kudos
Noesje
Level 1
Topicstarter
Morgen, heb nu geen tijd meer.
0 Kudos
Noesje
Level 1
Topicstarter
Tracert gedaan, hoop dat het lukt om de afbeelding bij te voegen.
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Web Server host is prima te bereiken dus.
Je hebt geschreven dat je hetzelfde probleem hebt als in dit Topic.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/website-niet-bereikbaar-39123

Als dat zo is, dan snap ik echt niet, na het zien van je tracert, waarom je die Site niet in beeld kunt krijgen & een ERR_CONNECTION_TIMED_OUT krijgt.
0 Kudos
Noesje
Level 1
Topicstarter
Nee, ik ook niet. Nou ja, afwachten maar of er nog mogelijkheden komen.
0 Kudos
Zorc
Level 1
Noesje Heb je al een andere browser geprobeerd?
0 Kudos