Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Siemed
Level 1

Website adres niet meer bereikbaar vanaf gisteren

Ik heb een aantal servers draaien bij Cloudways.com. Sinds gisteren kan ik echter het platform niet meer bereiken, kennelijk is er een blokkade op gezet? Ik kan er nog wel bij met een VPN verbinding.

Ik snap dat schadelijke ip adressen of websites geblokkeerd worden, maar voor dit adres snap ik het dus niet.

Bij navraag bij de helpdesk kunnen ze niets voor mij betekenen.
Het adres platform.cloudways.com (ip 45.60.154.77) is voor mij, via Ziggo, niet meer bereikbaar.

Is er iemand bij Ziggo die mij wel uit kan leggen waarom?
0 Kudos
96 Reacties 96
Meldingen
Aan Uit
Nick999
Level 17
Hier alvast even een tip voor Ziggo:

The ICMP error message, Destination Net Unreachable tells, the ping request from your computer failed to find the route to the destination network. When you ping to an IP address from your computer, ping packet goes to the default gateway. It is the duty of the default gateway to send a ping packet to the correct destination. However, if default gateway does not know the path to the desired network, your computer will get "Destination Net Unreachable" message. This can happen in two cases:

• If the route to the specific network is down
  • No such network address is listed in default gateway's routing table

In beide gevallen valt dit onder verantwoordelijkheid van Ziggo. 212.142.51.201 is nl een van Ziggo's routers/gateways.
0 Kudos
Zpiep
Level 1
Zie mijn edit hier:
Onderop daar ziggo en vodafone blijkbaar e.a. zelfde gebruiken wie weet. ( uit verleden vodafone..

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/www-hertz-com-unreachable-36011#post357042

Voor alle duidelijkheid vanaf hier DLD: UNitymedia kabel en Telecom vdsl werkt dat allemaal die sites enz.
0 Kudos
Rene-v-E
Level 1
Ook twinfield (!!) sinds zondag niet bereikbaar. Zie https://community.ziggo.nl/offtopic-208/inlog-problemen-bij-twinfield-accounting-met-ziggo-36016#post357055
0 Kudos
Elg64
Level 3
Reactie van webcare team:
Hi! Wat balen dat enkele websites niet bereikbaar zijn. Ik heb vanaf hier een tracert uitgevoerd op https://t.co/jRuorxgbD9. Bij mij lukt hij wel. Ik zie dat hij de aorta verlaat, vanaf dat punt is het niet meer binnen de verantwoordelijkheid van Ziggo. Hierna gaat hij door naar een netwerk in Frankfurt. Helaas kunnen wij hierop niet ondersteunen. Ik zou even navraag doen bij de host van deze sites. Misschien dat er een blokkade op staat. Succes!
0 Kudos
Zpiep
Level 1
Elg64 wrote:

Hi! Wat balen dat enkele websites niet bereikbaar zijn. Ik heb vanaf hier een tracert uitgevoerd op https://t.co/jRuorxgbD9. Bij mij lukt hij wel. Ik zie dat hij de aorta verlaat, vanaf dat punt is het niet meer binnen de verantwoordelijkheid van Ziggo. Hierna gaat hij door naar een netwerk in Frankfurt. Helaas kunnen wij hierop niet ondersteunen. Ik zou even navraag doen bij de host van deze sites. Misschien dat er een blokkade op staat. Succes!

Jammer dat ze van die "trace" dan geen vb. bij doen waar jullie mee naar die partijen kunnen melden, ze hadden op zijn minst meer gegevens van de knooppunt kunnen geven.

Zulke zaken bedoel ik du met (pro) aktief naar een oplossing mee/toe werken.

Dus vind ik nu reeds gemiste kans op goede support beoordeling evenals , het best lang ook andere Ziggo klanten gewoon in ongewisse laten jammer.

Offtopic: Overigens hebben we ooit zelf ook zoets gehad met Duitse Telekom, bleef best lang niet bij ons en knooppunt blbla todat er nog veel meer uitlag men toch wel iets ging ondernemen, want vanaf groot deel DE was toen heel veel in Nl meer dan 50% meende ik telegraaf(geen lezer haha),nos,nu enz niet meer bereikbaar. ( als men daar wel gelijk op die paar melding in begin proaktief mee aan de slag was gegaan... )

Trouwens hier geeft Ziggo zakelijk weer iets anders door?
https://community.ziggo.nl/offtopic-208/inlog-problemen-bij-twinfield-accounting-met-ziggo-36016#post357056
Corik
Level 1
Elg64 wrote:

Hier hebben we dus ook weinig aan.
0 Kudos
ian1985
Level 1
Ik begin tegen steeds meer sites aan te lopen ...

ian@ian-pc:~$ host www.ssls.com
www.ssls.com is an alias for 896vv.x.incapdns.net.
896vv.x.incapdns.net has address 45.60.46.187
ian@ian-pc:~$ tracepath 45.60.46.187
1?: [LOCALHOST] pmtu 1500
1: 192.168.178.1 0.364ms
1: 192.168.178.1 0.301ms
2: no reply
3: gv-rc0011-cr101-ae119-0.core.as9143.net 15.956ms
4: no reply
5: no reply
6: no reply
7: no reply
8: no reply
9: no reply
10: no reply
11: no reply
12: no reply
13: no reply
14: no reply
15: no reply
^Z
[1]+ Stopped tracepath 45.60.46.187
ian@ian-pc:~$

Ik wordt er een beetje moedeloos van, vooral door het uitblijven van reactie Ziggo.
Corik
Level 1
Hierbij een reactie van Incapsula, aangezien Ziggo niet reageert:

Hi again,

I got this reply from Incapsula:

We aware of this issue with local ISP (Ziggo) in the Netherlands.
We have opened a ticket with them and it's under their investigation.
I will advise you to open a ticket with them directly as well.
We will inform you as soon as we'll receive any updates regarding this issue
Zpiep
Level 1
ian1985 wrote:
Ik begin tegen steeds meer sites aan te lopen ...

ian@ian-pc:~$ host www.ssls.com
www.ssls.com is an alias for 896vv.x.incapdns.net.
896vv.x.incapdns.net has address 45.60.46.187
ian@ian-pc:~$ tracepath 45.60.46.187
1?: [LOCALHOST]

pmtu 1500
1: 192.168.178.1 0.364ms
1: 192.168.178.1 0.301ms
2: no reply
3: gv-rc0011-cr101-ae119-0.core.as9143.net 15.956ms
4: no reply
5: no reply
6: no reply
7: no reply
8: no reply
9: no reply
10: no reply
11: no reply
12: no reply
13: no reply
14: no reply
15: no reply
^Z
[1]

+ Stopped tracepath 45.60.46.187
ian@ian-pc:~$

Ik wordt er een beetje moedeloos van, vooral door het uitblijven van reactie Ziggo.

Zoals ik al meerdere keren aangegeven heb, zoiets wordt als men niets doet op juist moment en juist plaats alleen maar erger. ( Gek Ziggo enz zouden blij moeten zijn met vroege enkele meldingen en daar dan meer serieus pro aktief achter aan moeten gaan) Is mijn mening

Of het nu vanaf of tot is men kan echt wel meer doen. Ziggo?
https://tools.tracemyip.org/lookup/as9143.net

Zolang e.a. nog goed cached is werken delen mogelijk nog enz, ander probleem is dan zelfs na oplossing blijft het dan nog een tijd(je) wachten tot weer bereikbaar is.

Gek he allemaal verschillende antwoorden van Ziggo Support tot nu toe:
terwijl nu toch wel schijnt..

Corik wrote:

Hi again,

Mocht men afvragen waarom ik hier zo aktief post, dat is omdat ik me persoonlijk erger aan zulk soort support en door dit soort zaken o.a. ook andere bedrijven en support medewerkers extra onnodig belast worden, en het een goed werkend / betrouwbaar internet op deze manier niet ten goede komt.

Offtopic:
Net zoals dit soort zaken dan verder uit de hand loopt, mogelijk een microsoft updatje.. https://nos.nl/artikel/2267547-operaties-ziekenhuizen-noord-holland-gaan-niet-door-vanwege-ict-storing.html
Zpiep
Level 1
Het kan overigens nog steeds een NIET ZIGGO probleem zijn!
0 Kudos
ian1985
Level 1
Corik wrote:

Hi again,

Heel fijn, iig een partij die reageert, bedankt voor het doorgeven 🙂
0 Kudos
BennydeW
Level 1
hier werkt alles weer
Elg64
Level 3
yes!
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Alles ok. Ziggo heeft stilzijgend z'n werk gedaan. Het issue was al iets langer bekend, tenminste bij de Zakelijke helpdesk.
Kan handiger, qua voorlichting.
Gr Han
0 Kudos
Corik
Level 1
Alles lijkt gefixt inderdaad:

Hi,
Here's the latest update from Incapsula:
We have consulted with our NOC team regarding this matter, according to our consultation, the connectivity issues derives from Ziggo ISP which is not peering with Incapsula.
Our NOC team has contacted our upstream provider in The Netherlands which peers with Ziggo ISP in order to investigate this issue on their side,
According to our upstream provider, they have encountered connectivity issues with Ziggo ISP, these issues have been resolved and the traffic should be routed properly
Zpiep
Level 1
hanh wrote:
Alles ok. Ziggo heeft stilzijgend z'n werk gedaan. Het issue was al iets langer bekend, tenminste bij de Zakelijke helpdesk.Kan handiger, qua voorlichting.
Gr Han

TRUE

thanks

Enne toch Ziggo probleem?
with Ziggo ISP, these issues have been resolved and the traffic should be routed properly
Nick999
Level 17
Mooi dat het opgelost is, maar blijft raar dat er totaal geen respons van Ziggo is geweest in dit en de andere topics.
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Corik Compliment. Heel erg goed dat je dit deed. Hoor je nog eens wat.
Power to the people. Ook hulde aan Incapsula.
Een open en voorvarende club, zo te zien, die een melding van een end-user typetje uit NL ook serieus en snel oppakt. Dat gaat niet altijd zo, bij een niet op consumenten gerichte service Provider voor diensten aan weer andere Providers, die wel dichter bij consumenten kunnen staan. In de IT bestaat ook bureaucratie. Daar is Incapsula kennelijk niet zo mee bezig.
Anne H
Community Developer
Community Developer
Het ging om een storing. Deze is nu opgelost krijgen we bevestigd. Tussen de notificatie dat er een storing speelt en de afmelding daarvan zat niet veel tijd. Daardoor komt mijn bericht behoorlijk achteraf.

Werken alle URL's bij iedereen weer goed?

Ik heb in het technische log gekeken. Dat is nogal cryptisch. Het is duidelijk dat het probleem door Liberty Global is verholpen, de routering in ons netwerk naar het juiste eindpunt ging niet goed. Meer details kan ik niet achterhalen. Ik zie daarnaast ook dat de technici zonder tussenkomst van ons moderators jullie voorbeelden in dit topic hebben gebruikt tijdens de analyse. Top! Jullie reacties hier zijn super nuttig gebleken.
Zpiep
Level 1
Even ter info ( communicatie Ziggo daargelaten)

Probleem an sich hoeft niet door Ziggo zelf veroorzaakt te zijn, er kan ook ergens een beveiliging in werking getreden zijn. ( indien bijv. over dat punt DDOS enz liepen op encapsula zaken in verleden voorgekomen en zou men dus nu wel gewoon blokken)

Dan dus Ziggo klant(en) of gehackte klanten ( die over dat punt gingen) waar zaken als pc/cams/printer enz gebruikt worden om DDOS enz uit te voeren.

Dat is natuurlijk alleen maar goed indien daar zsm een blokkade komt in zo een geval!