Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Siemed
Level 1

Website adres niet meer bereikbaar vanaf gisteren

Ik heb een aantal servers draaien bij Cloudways.com. Sinds gisteren kan ik echter het platform niet meer bereiken, kennelijk is er een blokkade op gezet? Ik kan er nog wel bij met een VPN verbinding.

Ik snap dat schadelijke ip adressen of websites geblokkeerd worden, maar voor dit adres snap ik het dus niet.

Bij navraag bij de helpdesk kunnen ze niets voor mij betekenen.
Het adres platform.cloudways.com (ip 45.60.154.77) is voor mij, via Ziggo, niet meer bereikbaar.

Is er iemand bij Ziggo die mij wel uit kan leggen waarom?
0 Kudos
96 Reacties 96
Meldingen
Aan Uit
Zpiep
Level 1
Dat er sites via Ziggo netwerk niet te bereiken zijn staat ook op allestoringen.nl
En loopt dus al een tijdje vreemd dat er nog geen Ziggo Support reactie gezien is?
Zowel hier als via allestoringen en bij anderen die dit gemeld hebben.

Of ik zie e.a. niet helder. 😉

Ter info vanaf hier no Ziggo gaat alles goed!
nuja niet alles sommige edits en reacties enz hierop gaan de mist in en erg traag, vandaag dus
0 Kudos
Nick999
Level 17
Ook op Twitter staan soortgelijke meldingen. Dus een reactie hier van Ziggo zou wel handig zijn.

Laat me raden: De mods kunnen community.ziggo.nl niet bereiken...

:joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy:
Nick999
Level 17
Toch wel vreemd dat de mods, ondanks zoveel meldingen, wel in andere topics actief zijn en deze topics angstvallig lijken te mijden...
0 Kudos
Zpiep
Level 1
Men kan zelf nog kijken https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen/

want er zijn zoals je op inet kan lezen adhoc werkzaamheden!

En mogelijk zie je op jou postcode e.a. zoniet dan hopen dat men..
0 Kudos
Nick999
Level 17
Bij storingen staan geen storingen en werkzaamheden gemeld.
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Nick999 & all. Niet alle Mods hebben de expertise om dit probleem te tackelen en een goede Case te maken richting Network Engineers. Daar is niks mis mee.
Nick999 wrote:
Toch wel vreemd dat de mods, ondanks zoveel meldingen, wel in andere topics actief zijn en deze topics angstvallig lijken te mijden...
0 Kudos
Zpiep
Level 1
Achja storingen kunnen overal voorkomen heeft men meer klanten en spulletjes dan natuurlijk ook meer mogelijk storingen.

Wel handig als men minstens e.a. oppakt en aangeeft dat men aan het onderzoeken is of.. enz , en blijkbaar ( denk ik zo) niet iedereen bij Ziggo toegang heeft (lezen) van de lopende zaken / aangemelde storingen, anders had hier ook een mod dit kunnen zeggen..
0 Kudos
Nick999
Level 17
hanh Ik weet dat niet iedereen de expertise heeft. Maar zeker gezien het feit dat er zowel hier als op allestoringen.nl en ook Twitter meldingen gedaan worden, zou een terugkoppeling wel handig zijn. Vooralsnog is het maar de vraag of er überhaupt iets wordt/is opgepakt door Ziggo.
Verzamelen en bundelen van alle meldingen zou ook een optie kunnen zijn.
0 Kudos
Corik
Level 1
Siemed

Hier een soort gelijk probleem.

Wij gebruiken een bookingssysteem van Planyo. ( https://www.planyo.com/ )
Echter is het sinds gister middag niet meer mogelijk om via een Ziggo verbinding de website te bereiken. Dit hebben we getest om meerdere devices en meerdere Ziggo verbindingen. Via een mobiele data verbinding is de website wel te bereiken.

Ik heb vanmiddag contact gehad met de klantenservice en ze hebben het doorgegeven aan de technische afdeling, als ik een antwoord heb zal ik deze ook hier plaatsen.

Ik heb op advies ook de Tracert gedaan, zie in de foto's mijn resultaten. Opvallend is dat ik de ene keer heel veel Request time out's kreeg en de andere keer niet.


0 Kudos
Zpiep
Level 1
Lijken overigens op eerste snelle gezicht allemaal/alleen sites te zijn die zelf geen ipv6 adres hebben.

Maar ok ken er maar een paar.

En kan eventueel ook in een knooppunt/route aan welke die ziggo ip tracht te verbinden liggen.
0 Kudos
BennydeW
Level 1
ik heb een support ticket aangemaakt. Het bleek nog niet in behandeling.
0 Kudos
ian1985
Level 1
thanks 🙂
0 Kudos
Zpiep
Level 1
BennydeW wrote:
ik heb een support ticket aangemaakt. Het bleek nog niet in behandeling.

????
Sorry maar op twitter enz reageren toch ziggo support mensen en diverse hebben e.a toch gezien telefoontjes en meldingen.

Of was die ticket dan special voor jou?
0 Kudos
Elg64
Level 3
Zelfde probleem hier, ben er al de hele dag mee bezig.
het lijkt er op dat Er onderweg iets niet goet gaat met de DNS of dat het upc/ziggo ip geblokt wordt.
Kan een stuk of 4 websites niet bereiken via wifi verbinding, wel via mobiele data


Tracing route to incapsula.com [107.154.76.41]
over a maximum of 30 hops:

1 5 ms 5 ms 4 ms 192.168.178.1
2 19 ms 13 ms 11 ms 178-85-250-1.dynamic.upc.nl [178.85.250.1]
3 212.142.52.197 reports: Destination net unreachable.
0 Kudos
ian1985
Level 1
DNS lookups werken gewoon, het is de route die niet goed gaat. Het lijkt erop dat Ziggo Incapsula ge-nullroute heeft, of vice versa.
0 Kudos
Nick999
Level 17
Het lijkt er ook op dat het Ziggo geen bal interesseert deze keer. In het topic geen enkele reactie, de chat doet, ondanks meldingen hier, twitter en allestoringen, alsof ze van niets weten en de storingspagina blijft netjes vermelden dat er geen storing is.
0 Kudos
Elg64
Level 3
Het is, denk ik, ook wel een vrij geïsoleerd probleem, dat niet veel mensen hebben. Bovendien ook nog eens lastig op te lossen.
Maar inderdaad.. Graag een oplossing of een reactie van Ziggo!
0 Kudos
Nick999
Level 17
Zo geisoleerd lijkt het niet meer...

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/www-hertz-com-unreachable-36011

https://community.ziggo.nl/offtopic-208/inlog-problemen-bij-twinfield-accounting-met-ziggo-36016

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/problemen-om-op-de-website-van-twinfield-te-komen-36010

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/err-connection-timed-out-35995


Maar (zoals ik in het verleden al zo vaak heb meegemaakt) zal Ziggo wel weer wachten tot de storing uit de hand loopt.
Zpiep
Level 1
@nick999 ben bang dat je gelijk hebt

Ik snap er helemaal niets van dat men ook mensen hier soms nog geeneens met een kluitje in het riet stuurt
Zeg toch gewoon er is iets mogelijk aan de hand we zijn bezig en dat soort zaken.

Mensen bijlven maar zoeken proberen en vragen, missed oportunity tot een goede interaktieve op problemen inspelende support.

Enz enz
Vreemd en zeer jammer.

Het probleem hoeft nog geen eens bij Ziggo te liggen of door Ziggo veroorzaakt te zijn, maar zelfs dan!?

Kijk even hier wat er in ieder geval op web momenteel uit lijkt via welke route hertz.com gaat bij ons gewoon niet zigo aansluiting maar via ( sommige ) ziggo die via incapdns.net is down. enz

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/www-hertz-com-unreachable-36011#post357042

Verder moment nu: ( bij ons niet Ziggo vanuit dld aansluiting werkt het wel overigens, getest met zowel zakelijk UNitymedia en Telecom aansluiting)
Maar hier:::
https://notopening.com/site/Cloudways.com
cloudways.com is down.
It's not just you. The website is not responding to anyone.
0 Kudos
Nick999
Level 17
Wel vreemd dat notopening.com Cloudways als down aangeeft terwijl hij wel gewoon bereikbaar is http://www.cloudways.com en was vandaag.

Alleen de pagina https://platform.cloudways.com/signup is onbereikbaar, mogelijk omdat die bij een andere host draait en net in het "gestoorde" deel van de Ziggo routering zit.

De melding 212.142.51.201 reports: Destination net unreachable. geeft imo echt aan dat er een fout in de routetabel bij Ziggo zit of in ieder geval bij een van de routers.
Want het is niet de melding dat een site onbereikbaar is, maar een heel (sub)net.
Ik zou een flink aantal traces kunnen doen naar verschillende IP ranges, maar laat Ziggo zelf maar eerst eens actief worden.
0 Kudos