Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Siemed
Level 1

Website adres niet meer bereikbaar vanaf gisteren

Ik heb een aantal servers draaien bij Cloudways.com. Sinds gisteren kan ik echter het platform niet meer bereiken, kennelijk is er een blokkade op gezet? Ik kan er nog wel bij met een VPN verbinding.

Ik snap dat schadelijke ip adressen of websites geblokkeerd worden, maar voor dit adres snap ik het dus niet.

Bij navraag bij de helpdesk kunnen ze niets voor mij betekenen.
Het adres platform.cloudways.com (ip 45.60.154.77) is voor mij, via Ziggo, niet meer bereikbaar.

Is er iemand bij Ziggo die mij wel uit kan leggen waarom?
0 Kudos
96 Reacties 96
Meldingen
Aan Uit
Zpiep
Level 1
Heb al 2keer geprobeerd reactie te plaatsen handmatige dns 1.1.1.1, windows hosts enz zijn opties.

kan ook ipv4ipv4 prob zijn ergens maar hier is platform bereikbaar
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Nick999 Siemed
Dat Cloudways de hosting bij een derde partij neerlegt komt vaker voor.
Ze zijn wel verantwoordelijk voor de gang van zaken & beschikken normaliter
over administratieve tools om dingen te installeren of fixen.
Cloudways aanspreken heeft zin.

Gezien het doodlopen op de eerste Ziggo Router bij mij en Siemed, hou ik het er even op dat het probleem bij Ziggo ligt. Zeker weten is dit niet.
Die 'Destination host unreacheable' van Nick is opmerkelijk. Was het geen tikfout in ip of domain name?

We wachten de komst van een Ziggo Moderator af. Wij kunnen dit niet herstellen.
Gr Han
0 Kudos
Nick999
Level 17
hanh Dre naam is goed ingegeven. Ik heb hem 1 op 1 gekopieerd en zowel in de trace als in de whois servers gegeven.
Ik weet dat het vaker voorkomt dat de hosting bij een ander loopt. Maar dat betekent ook dat de problemen waarschijnlijk bij die andere host liggen. Het is nl een server van marktmonitor en dat is een bedrijf gespecialiseerd in brandprotection (merkbescherming).
geen idee trouwens waarom een bestaand hostingbedrijf bepaalde pagina's bij een brand protector laat lopen, maar goed...

Het kan best dat er een blokkade op het Ziggo netwerk is gezet. Maar dan niet door Cloudways, maar eerder door marktmonitor.com
Alle pagina's bij Cloudways zijn nl wél te bereiken vanaf het Ziggo netwerk, alleen de "signup" page, die bij marktmonitor gehost wordt, wordt geweigerd. (is overigens inderdaad wel bereikbaar vanaf bv tele2)

Wellicht heeft TS er meer aan om eens contact op te nemen met marktmonitor.

Overigens blijf ik het beetje een obscuur bedrijf vinden. Ook al omdat kennelijk alle domain info is afgeschermd en via Panama loopt. Over het algemeen wordt die constructie gebruikt door (hosting)bedrijven die het minder nauw nemen met spam, scam etc...
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Nick999 Kan je goed volgen. Dit soort details zijn m.i nu van minder belang.
Zoals gezegd: bij vermoedens over problemen achter Cloudways, contact opnemen met ze.
Dat is het eerste wat je moet doen. Ik denk aan een probleem bij Ziggo, maar zeker is dat niet. tracert heeft zo zo'n beperkingen om dit 100% vast te kunnen stellen.
Het woord blokkade zou ik niet meteen willen gebruiken. Er kan ergens een onbedoeld foutje in Router tabellen zijn geslopen. Veroorzaakt door een onoplettende network engineer.

Laatste incident dat ik meemaakte: Routeringsprobleem tussen Ziggo en T-Mobile network (= uitbesteed aan derde partij).
Probleem lag bij Ziggo. Prettige bijkomstigheid: veel klachten uit diverse hoeken.
Het duurde enkele dagen alvorens dit kon worden opgelost.

Gr Han
0 Kudos
Zpiep
Level 1
DNS handmatig op 1.1.1.1 zetten.
Routing zetten in windows hosts file.
Hier werkt het wel geen Ziggo.

Of ze zijn / waren ergens aan het updaten. :wink:

KAN TS laten weten?

Wat wel vaker is dat het ergens klein bijv. zo begint en later wel een grotere storing gaat worden, zeg maar voorbode!
Dan weet niemand ergens van kom je met storings melding nergens door enz. terwijl men met die kennis verdere problemen eerder had kunnen voorkomen.
0 Kudos
Nick999
Level 17
@ mods : Mocht er een probleem zijn bij Ziggo dan zit het in 212.142.51.201
Maar dat zou betekenen dat anderen die niet via dat IP lopen, wél kunnen connecten.

hanh zou jij nog even willen controleren via windows tracert of jij misschien via een andere server gaat? Want 212.142.51.201 is waar het bij mij doodloopt.
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Zpiep het is geen DNS-probleem. Probeer zelf maar uit.
Het gaat over Routering in de outside world. Daar helpt de host file niet bij.
Gr Han
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Nick999
Dit is het bij mij.
Er (vrijwel?) altijd nog een hop met een Router in het Liberty Global aorta.net. Zie plaatje 2.
0 Kudos
Zpiep
Level 1
You can try, maar denk dat TS het zolang via een VPN doet en Ziggo afwacht. :wink:

https://www.howtogeek.com/howto/windows/adding-a-tcpip-route-to-the-windows-routing-table/
weet niet of je outbound zo kan beinvloeden

Maar hier heb ik bijv problemen met dit forum soms lang en wel of niet posting zichtbaar / updaten.

Ook op alle storingen.nl staan reeds meerdere Ziggo probs.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Heeft dit niet met malware te maken, zelfde benaming andere cijferreeks:

http://greatis.com/blog/howto/remove-7c8ogu7-x-incapdns-net-virus-from-chrome-firefox-browser.htm
0 Kudos
Zpiep
Level 1
mguzz wrote:
Heeft dit niet met malware te maken, zelfde benaming andere cijferreeks:

http://greatis.com/blog/howto/remove-7c8ogu7-x-incapdns-net-virus-from-chrome-firefox-browser.htm


Met tracrt er niet door komen ook op ip dan niet of niet alleen dan.
En overige / meerdere Ziggo gebruikers komen er ook niet
0 Kudos
Siemed
Level 1
Topicstarter
Veel dank voor alle reactie, ik verdenk toch Ziggo van het probleem. Toen ik het probleem ontdekte heb ik contact gehad met Cloudways die geen problemen konden vinden. Deze hebben toch een hoop klanten vanuit allerlei landen. Daarnaast bleek op hetzelfde moment de website van Ziggo zelf ook niet / slecht te werken.

De website bezocht ik om te kijken of er een storing was, maar de website werd heel slecht geladen. Via Twitter begreep ik dat ze er problemen mee hadden en ze er mee bezig waren.

Op dat moment dacht ik dat er een verband was, maar nu werkt de Ziggo site wel weer gewoon maar kan ik nog niet op een normale manier bij het platform.
0 Kudos
Nick999
Level 17
Siemed Ik begin nu ook meer richting Ziggo te denken. Nog even via de chat nagevraagd maar die komen daar (zoals zo vaak) niet veel verder dan een standaard "reset de box even" ondanks dat ik dat nog geen 10 min eerder gedaan had.
maar heb je in je tracert toevallig ook dat 212.142.51.201 IP staan?
(overigens kon de ziggo medewerker volgens eigen zeggen de pagina wel bereiken)
0 Kudos
BennydeW
Level 1
ik heb hetzelfde probleem met meerdere websites.
Hier is bijvoorbeeld www.incapsula.com onbereikbaar
0 Kudos
Nick999
Level 17
Probeer eens een traceroute (windows toets +r en dan CMD invullen + enter)

dan commando tracert www.incapsula.com
en kijken wat er gebeurt.


Ik krijg nl ook daar: 212.142.51.201 reports: Destination net unreachable.
0 Kudos
Nick999
Level 17
Anne H Ziggo zou jij misschien eens kunnen kijken? Zeker ook omdat er nu meer meldingen komen.
0 Kudos
BennydeW
Level 1
ik krijg daar dezelfde log als bij platform.cloudways.com.

Er gaat ergens iets mis bij Ziggo & Incapsula

0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Ik heb extra aandacht gevraagd voor dit probleem bij het Mod Team.
Dat kan een bezoek van een Ziggo Mod bespoedigen.
Meer meldingen is fijn.
Gr Han
ian1985
Level 1
Zelfde issue hier, alle routes naar incapsula lopen dood:

ian-pc (0.0.0.0) Mon Jan 14 14:40:47 2019
Keys: Help Display mode Restart statistics Order of fields quit
Packets Pings
Host Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1. 192.168.178.1 0.0% 88 0.3 0.8 0.2 27.7 3.0
2. ???
3. gv-rc0011-cr101-ae119-0.core.as9143.net 0.0% 88 8.5 9.1 6.9 52.7 5.3
4. ???
0 Kudos
BennydeW
Level 1
lijkt mij een hoge prio aangezien Incapsula een grote CDN is
0 Kudos