Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Siemed
Level 1

Website adres niet meer bereikbaar vanaf gisteren

Ik heb een aantal servers draaien bij Cloudways.com. Sinds gisteren kan ik echter het platform niet meer bereiken, kennelijk is er een blokkade op gezet? Ik kan er nog wel bij met een VPN verbinding.

Ik snap dat schadelijke ip adressen of websites geblokkeerd worden, maar voor dit adres snap ik het dus niet.

Bij navraag bij de helpdesk kunnen ze niets voor mij betekenen.
Het adres platform.cloudways.com (ip 45.60.154.77) is voor mij, via Ziggo, niet meer bereikbaar.

Is er iemand bij Ziggo die mij wel uit kan leggen waarom?
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anne H
Community Developer
Community Developer
Het ging om een storing. Deze is nu opgelost krijgen we bevestigd. Tussen de notificatie dat er een storing speelt en de afmelding daarvan zat niet veel tijd. Daardoor komt mijn bericht behoorlijk achteraf.

Werken alle URL's bij iedereen weer goed?

Ik heb in het technische log gekeken. Dat is nogal cryptisch. Het is duidelijk dat het probleem door Liberty Global is verholpen, de routering in ons netwerk naar het juiste eindpunt ging niet goed. Meer details kan ik niet achterhalen. Ik zie daarnaast ook dat de technici zonder tussenkomst van ons moderators jullie voorbeelden in dit topic hebben gebruikt tijdens de analyse. Top! Jullie reacties hier zijn super nuttig gebleken.

Bekijk in context

96 Reacties 96
Meldingen
Aan Uit
Nick999
Level 17
zowel de URL als het IP wijzen ook niet naar cloudways maar naar een of ander vaag domein waar zelfs geen website aan hangt. Dus ik denk dan ook dat het probleem niet bij de cloudways server ligt maar eerder bij dat (obscure?) vreemde adres waarnaar verwezen wordt.
De website van cloudways zelf is nl gewoon bereikbaar.

een tracert naar het domein loopt trouwens al gelijk vast met "destination unreachable" dus het is geen IP blokkade maar eerder een issue bij hun.
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Dit ruikt naar een Routeringsprobleem tussen het Ziggo Domain waarin je thuis zit
en het Cloudways domain waar je Server in zit.
Oorzaak kan een adminstratieve fout zijn op tussengelegen Routers. Veroorzaker kan Ziggo zijn of Cloudways. Het heeft zin ook Cloudways te benaderen over het probleem.

Open een cmd Window op een PC en tik:
tracert platform.cloudways.com

Laat de output maar zien, dan bekijken we het.

Gr Han
0 Kudos
Nick999
Level 17
hanh Bij Ziggo ligt het zeker niet. Ook vanaf een Duitse server loopt de traceroute vast.

traceroute to 45.60.154.77 (45.60.154.77), 20 hops max, 60 byte packets
1 10.169.28.164 (10.169.28.164) 0.046 ms 0.026 ms 0.024 ms
2 ae9.428.core-b2.as6724.net (85.214.0.128) 0.872 ms 0.847 ms 0.845 ms
3 ae0.401.core-b1.as6724.net (85.214.0.32) 0.360 ms 0.337 ms 0.261 ms
4 ae2.0.atuin.as6724.net (85.214.0.71) 11.786 ms 11.825 ms 11.779 ms
5 Frankfurt-MX80.incapsula.com (80.81.193.87) 12.066 ms 12.066 ms 12.048 ms
6 * * *
7 * * *
8 * * *
9 * * *
10 * * *
11 * * *
12 * * *
13 * * *
14 * * *
15 * * *
16 * * *
17 * * *
18 * * *
19 * * *
20 * * *

0 Kudos
Nick999
Level 17
En nog een trace vanuit Oostenrijk :
Ergebnis: traceroute to platform.cloudways.com
Fehler: Der Host platform.cloudways.com konnte nicht gefunden werden.

0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Bij mij komt een tracert wel aan. Response op ping try packets is overigens afwezig.
0 Kudos
Siemed
Level 1
Topicstarter
Dank voor de hulp!

Met Hola aan (vpn) kom ik er wel en als ik bijv. mijn wifi op mijn telefoon uit zet en het met 4G benader, dan kom ik er ook gewoon. Het is zeker geen obscuur adres of website, ik werk er al jaren mee.

Ik heb ook meerdere landen geprobeerd met Hola vpn en alles werkt, behalve als ik de vpn uit zet. (ook NL)

Wel vreemd dan dat het vanaf een Duitse en Oostenrijkse server ook niet benaderbaar is.

Mijn tracert vanaf mijn computer:

1
0 Kudos
Siemed
Level 1
Topicstarter
Dank voor de hulp!

Met Hola aan (vpn) kom ik er wel en als ik bijv. mijn wifi op mijn telefoon uit zet en het met 4G benader, dan kom ik er ook gewoon. Het is zeker geen obscuur adres of website, ik werk er al jaren mee.

Ik heb met de VPN van Hola ook meerdere landen geprobeerd (ook NL) en dan werkt het altijd.

Wel vreemd dat het vanaf een Duitse en Oostenrijkse server ook niet benaderbaar is.

Mijn tracert vanaf mijn computer:

1
0 Kudos
Nick999
Level 17
hanh Ik vraag me af of die trace wel correct is. Je kunt nooit in 3 hops al bij je destination zijn. Tenzij pingplotter zaken anders aangeeft.
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Nick999
Elke tracert loopt 'vast' omdat de host geen Response geeft op ping.

Je schreef:
een tracert naar het domein loopt trouwens al gelijk vast met "destination unreachable"

Dat is andere koek. Klopt dit nog?

Ik vraag me af of die trace wel correct is. Je kunt nooit in 3 hops al bij je destination zijn. Tenzij pingplotter zaken anders aangeeft.

Was even te optimistisch over dat plaatje.
De Route loopt dood na de eerste de beste Ziggo Router.
Dat klopt inderdaad niet.

Gr Han
0 Kudos
Siemed
Level 1
Topicstarter
Ik gebruik Cloudways al jaren, lijkt mij geen obscure website. Daarnaast functioneert het ook gewoon met VPN aan via Hola. Ook als ik meerdere landen kies kom ik er telkens in (ook NL).

Wel vreemd dat het via een Duitse en Oostenrijkse server dan niet lukt?

Dit is overigens mijn tracert:

1
0 Kudos
Nick999
Level 17
Yep.. (let ook even op het vage domein waarnaar verwezen wordt)

Tracing route to 8k2di.x.incapdns.net [45.60.154.77]
over a maximum of 30 hops:

1
0 Kudos
Nick999
Level 17
Het klopt nog hanh
Helaas hebben de "intelligente" mensen bij Ziggo traceroute results geblokkeerd, zelfs in code. Je hele bericht wordt dan niet geplaatst.
0 Kudos
Siemed
Level 1
Topicstarter
Ik gebruik Cloudways al jaren, lijkt mij geen obscure website. Daarnaast functioneert het ook gewoon met VPN aan via Hola. Ook als ik meerdere landen kies kom ik er telkens in (ook NL).

Wel vreemd dat het via een Duitse en Oostenrijkse server dan niet lukt?

Ik kon inderdaad geen bericht plaatsen met de traceroute resultaten, maar ik heb maar één hop en daarna time out.
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
We zullen op een Ziggo Moderator moeten wachten, die dit moet doorspelen naar de Network Engineers.
------------------------------------------------------------------------------------
Wellicht misten jullie nog deze Edit in vorig bericht. Het ging even wat snel.

Nick:
Ik vraag me af of die trace wel correct is. Je kunt nooit in 3 hops al bij je destination zijn. Tenzij pingplotter zaken anders aangeeft.

Was even te optimistisch over dat plaatje.
De Route loopt dood na de eerste de beste Ziggo Router.
Dat klopt inderdaad niet.
0 Kudos
Nick999
Level 17
hanh Ook vanaf andere servers (niet-Ziggo) loopt het niet.

edit: nog even getest en het lijkt erop dat het betreffende signup deel niet bij Cloudways zelf gehost wordt. Dus daar kunnen ze je waarschijnlijk niet verder helpen.
0 Kudos
Nick999
Level 17
Zoals ik al schreef wijst zowel het domein als het IP niet naar Cloudways maar naar 8k2di.x.incapdns.net

En dat lijkt volgens een whois niet eens eigendom van Cloudways te zijn maar van markmonitor.com die ook weer niet bereikbaar is.
0 Kudos
Zpiep
Level 1
Al aan gedacht een andere dns op pc waar je er mee heen wil handmatig te zetten?

Zo ook eventueel indien windows dat ip met website in windows hosts file.
Even niet omdat er ergens een dns die via ziggo gezet een probleem heeft met die site/ boxen.

DNS fouten via/ bij providers in hun netwerk komen wel vaker voor. En geven vaak discussies van werkt niet welles enz.

Ik zou dit nog even daar simpel toch testen.

Verder als je vanaf jou IP (ziggoip) geblokt bent door hen omdat je noem maar wat tevaak fout ingelogd bent enz... heb je een blokkade aan de andere kant.

Als meer met Ziggo die site niet kunnen benaderen kan het dus in Ziggo dns zitten, of
https://platform.cloudways.com/ hun blokken Ziggo ip's

Zo ook kan een ipv4ipv6 probleem zijn ergens met dat dslite gedoe en fouten in routeringen enz enz
0 Kudos
Zpiep
Level 1
Wekt hier dus handmatig op device een dns zetten van 1.1.1.1 bijv

Geen blokkade naar / bij die kant? tevaak ingelogd met verkeerd wachtwoord
Probleem ipv4ipv6 enz enz

https://platform.cloudways.com/ is vanaf hier geen ziggo bereikbaar
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
In Bijlage wat meer info over Cloudways.
Via:
https://dnslytics.com/search?q=platform.cloudways.com
Dit is ook aardig.
https://dnslytics.com/ip/45.60.154.77
Er is op de Page bij 'Network Tools' een TraceRoute mogelijk vanaf het Duitse Hetzner.
Komt terecht op het Incapsula netwerk te Frankfurt.
Dit lijkt goed te gaan, maar laat de destination niet zien, omdat die niet te pingen is.
Dat mag, omdat het niet verboden is, maar is in dit geval onhandig.
0 Kudos