Tot voor kort als ik een artikel bij een webshop kocht via IDeal en mijn ABNAmro-rekening kreeg ik bovenaan op mijn scherm een groene beveiligde site.
Die moest je weer Eindigen, anders kon je niet meer andere sites via Chrome bereiken.
Sinds kort krijg ik die beveiliging niet meer.
Ik ben naar mijn bank gegaan, die wisten van niks….
Heeft Ziggo een nieuwe policy?
Atty van Delden.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het zal wel Chrome zijn. Die heeft wat veranderd in zijn beveiliging.
https://tweakers.net/nieuws/155712/google-haalt-www-en-https-weg-uit-adresbalk-in-chrome-76.html
“groene slotjes zijn ook weggehaald. Er komt nu alleen nog duidelijk in beeld als iets NIET veilig is.”
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@atty.van.delden Haal even je privégegevens uit je bericht, op dit open te lezen forum, nu kan iedereen je mailen, gewenst en ongewenst.
Klik op de drie oranje puntjes rechts onderin je bericht en klik op bewerk.
Welk antivirus of beveiliging software gebruik je?
De antivirus die bij Windows 10 geleverd wordt: Defender.
Atty van Delden
Ik heb die groene beveiliging nog nooit gezien bij Defender.
Ziggo heeft geen invloed op hoe websites te gebruiken en/of te bekijken.
Welke browser gebruik je? Dat kan wel invloed hebben op de wijze van tonen en gebruiken van websites.
Heb je nog andere beveiligingssoftware geïnstalleerd?
Ik gebruik als browser Chrome en ik heb geen andere beveiligingssoftware geïnstalleerd.
Ik betaal altijd via IDeal en zo lang zie ik ik ook die groene balk bovenin.
Ik denk nu ook dat dat het niets met Ziggo te maken heeft en ik hier op een verkeerd forum zit.
Atty
Je bedoelt waarschijnlijk de groene balk van ABNAMRO. Ik denk dat je je onterecht zorgen maakt. Heb dezelfde bank en er zijn de laatste tijd meer kleine veranderingen aan de website doorgevoerd. Vorige week nog een ideaalbetaling verricht en dan verschijnt inderdaad die groene balk. Maar het kan nooit kwaad alert te blijven.
Als je bij een volgende betaling een screenshot maakt, kan dat helpen een oordeel te geven.
@ KBX458: Ja, ik bedoel de groene balk bovenaan het scherm, die nu verdwenen is bij een betaling via IDeal.
Maar de ABNAmro-bank weet van niks: nooit van gehoord, zeggen ze.
Je zegt hierboven: “ er zijn de laatste tijd meer kleine veranderingen aan de website doorgevoerd”.
Het is toch niet de website van de bank? Alleen waar de groene balk bovenaan mijn scherm vandaan komt?
Ik kan geen schermafbeelding maken, voorlopig. Als ik weer es iets bestel en de groene balk verschijnt maak ik een schermafveelding.
Atty
Ik moet ook uit mijn geheugen van vorige week putten. We bedoelen blijkbaar hetzelfde. Een screenprint zal ik een volgende keer ook opslaan. Dat maakt een vergelijking maken makkelijker. Alleen doe ik zulke betalingen niet dagelijks, dus dat kan een paar weken duren.
Het zal wel Chrome zijn. Die heeft wat veranderd in zijn beveiliging.
https://tweakers.net/nieuws/155712/google-haalt-www-en-https-weg-uit-adresbalk-in-chrome-76.html
“groene slotjes zijn ook weggehaald. Er komt nu alleen nog duidelijk in beeld als iets NIET veilig is.”
@ Steefb: Ik denk dat het niets met de Chrome-browser te maken heeft.
Maar wat dan wel?
Atty van delden
Ik heb gisteravond iets besteld via IDeal + ABNAmro.
Géén groene balk bovenin!
Atty van Delden
Dan is het waarschijnlijk zoals @Steefb al aangaf, weer eens een wijziging geweest in Chrome. Zolang je betalingsgegevens bij je bank kloppen, is er blijkbaar niks aan de hand geweest.
Dank jullie wel voor de commentaren.
Ik vertrouw er maar op dat de betaling in orde komt.
Atty van Delden
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.