JGJC

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Webpagina: Members.home.nl via FTP niet te benaderen

Weert 21-06-2019,
Beste gezellige mensen van de Community,
Wij zijn reeds jaren Ziggo (home) klant (ruim 20 jaar vandaar de home in het e-mailadres) en hebben ook een eigen webpagina zo ongeveer een jaar of 18 onder de naam http://members.home.nl/van.asperen-braat/. Nu is er enkele weken geleden een Nextbox op de TV en een nieuwe router in de meterkast door de monteur van Ziggo bij ons thuis aangesloten. Nextbox en router werken prima, geen enkel probleem. Maar nu komt het, de voornoemde webpagina van ons is wel in de lucht gebleven maar wij kunnen hem niet meer bewerken door het FTP programma op de PC naar Ziggo. wij kunnen proberen wat wij willen, het inloggen gaat goed totdat ik het wachtwoord heb getypt en dan gaat hij niet verder meer met contact te maken met de server Ziggo Connect 212.54.40.6:21. Ik heb een brief geschreven naar het hoofdkantoor van Ziggo in Utrecht maar die verwijzen ons naar de Community omdat zij voor ons niets kunnen doen omdat zij de kennis niet in huis hebben, dus vandaar dit verhaal aan de COMMUNITY. graag uw antwoord of oplossing???
1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3449Likes
efok
Het probleem met ftp bij Webspace is:

  • ftp server zit in het fZiggo network
  • Firewall zorgt voor blokkade tussen fZiggo en fUPC network als je connectie probeert te maken met die ftp Server; vandaar probleem bij verhuizing fZiggo->fUPC; waarom? weet niet.
  • bij DS-Lite wordt door het DS-Lite CGNAT voor IPv4 gebruik gemaakt van een Server Ip in het fUPC netwerk
Als je dan een ftp connectie wilt maken met de ftp server voor Webspsace dan, ......
Voor fUPC klanten speelt dit allemaal niet. Die hebben nooit WebSpace gehad, zover ik weet.

Simpel verhaal? Nee.

Bekijk in context

22 Reacties 22
efok
Expert
Expert
  • 3282Posts
  • 179Oplossingen
  • 1100Likes
Als je je abonnement opnieuw hebt afgesloten, verlies je de webspace, omdat Ziggo dit eigenlijk niet meer aanbiedt. Waarschijnlijk is dat hier het geval omdat je een nextbox en connectbox hebt gekregen. Of niet?

In dat geval kunnen we hier hooguit aan een moderator vragen om je webspace te verwijderen.
De community kan hier weinig mee vrees ik.
JGJC
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hallo mijn beste efok, dat is het nu juist, ik heb helemaal geen nieuw abonnement afgesloten. Ik betaal hetzelfde. Het enige wat er gebeurd is dat de monteur na klachten met de vorige Mediabox de Next heeft geïnstalleerd en omdat de Ubee in de mk verouderd was of de Connectbox veel beter? dat kan ik niet beoordelen is er het een en ander aan apparatuur opnieuw geïnstalleerd door de Ziggomonteur. M.a.w. dus geen nieuw abonnement. Als dat wel zo zou zijn geweest, maar waarom wordt dat dan niet door Ziggo aan mij verteld? nu zit ik met de extra kosten i.v.m een nieuwe te installeren website. En.... waarom draait dan mijn website gewoon door alsof er niets is gebeurd. Is ook een beetje vreemd. Ik kan hem niet bewerken en dat betekend dat er over enige tijd sprookjes en leugentjes worden weergegeven. Kan het soms ook zo zijn dat door het installeren van de Connectbox modem/Router ..... in de Meterkast de instellingen door de automatiek van deze nieuwe modem/router zijn gewijzigd, waardoor dit probleem is ontstaan? Ik hoor graag uw antwoord..... alvast bedankt door JGJC.
JGJC
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Is het probleem zo moeilijk dat er verder niemand meer reageert? Kan het aan de nieuwe Modem/Router de Connectbox liggen met zijn andere instellingen en gewijzigde naam en wachtwoord? dank u. JGJC
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15929Posts
  • 684Oplossingen
  • 3848Likes
efok en JGJC

ik heb mijn webspace adres nog steeds en is mij nog niet komen te vervallen.
Ik denk dat er zeker wel even naar gekeken moet worden.
JGJC
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hallo @Dave- heb jij de mogelijkheid om mij te helpen? Jij hebt zojuist op mijn probleem gereageerd waardoor ik nieuwsgierig ben geworden of jij deze vaardigheid hebt en mij de oplossing kunt brengen. Als ik moet geloven wat er bij Ziggo.nl aan mij wordt verteld zijn er geen omkeerbare mogelijkheden en is Ziggo niet ingericht om dit met hun mensen optelossen. Ik weet het niet meer. Moet ik de oude Ubee modem/router weer installeren? Weet jij raad? Groetjes JGJC.
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15929Posts
  • 684Oplossingen
  • 3848Likes
Beste JGJC

Je modem kan je gewoon laten staan en blijfvoor nu even zoals het nu is gebruik maken. Jan F. heeft dit topic bij de moderators voorgelegd over de webspace vraag, als daar antwoordt op komt kan ik of Jan je meer vertellen. Heb nog even geduld ?
JGJC
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Dave- bedankt. JGJC.
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10799Posts
  • 780Oplossingen
  • 3309Likes
Goedemorgen allen,
Een quote van een pagina op onze website:https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/bestelling/uit-het-assortiment/

Webspace

Per 13 april 2015 is Ziggo gestopt met aanbieden van het product Webspace. Gebleken is dat deze functionaliteit zeer weinig werd gebruikt. Maakte je al gebruik van Webspace? Dan kun je Webspace gewoon blijven gebruiken, ook als je van abonnement wijzigt.

Dus ook als je abonnement is gewijzigd moet het benaderen (en aanpassen) van Webspace nog functioneren.

Wanneer verwijderen we Webspace wel?
Het webspace account is gekoppeld aan het emailadres van de klant. Als het mailadres wordt verwijderd, wordt daarmee ook het Webspace account verwijderd. Het account en het gekoppelde emailadres worden 2 maanden na beëindiging van het contract verwijderd.

hanh wees mij in een ander topic op het volgende:
Mark leerde me recent dit.
Die Firewall instelling gaat je ook parten spelen als je in fZiggo DS-Lite hebt op een ConnectBox. Je tijdelijke met andere gedeelde IPv4 address is het address van een Server in het UPC deel van het Ziggo netwerk. Dan lukt het ook niet de ftp server voor Webspace te bereiken. Kan worden opgelost door naar IPv4 Firmware over te stappen.
Aan dit probleem met DS-Lite 'wordt gewerkt', maar dat zegt weinig over hoe snel dit opgelost gaat worden, als dat al zou gaan gebeuren.


JGJC
Ik zie dat je ook gebruik maakt van een DS-lite profiel op je internetmodem en ik wil dan ook voorstellen om deze om te zetten naar een IPv4 only IP adres. Kan/mag ik dit omzetten zodat jij het daarna opnieuw kunt testen?
JGJC
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hallo Serkan, bedankt voor jou bericht. als jij denkt dat ik hiermee geholpen ben en ik kan mijn webpagina weer aanpassen dan kan ik daar geen bezwaar tegen hebben niet..... Wel zou ik dan graag zien dat jij mij de gegevens doorspeelt zodat ik weet als LEEK hoe ik moet handelen en zaken moet aanpassen. nogmaals bedankt.
Maar.... mijn beste Serkan het is toch ook niet zo dat de SSID en de sleutel in het vorige modem Ubee anders waren dan nu bij de nieuwe Connectbox? De Connectbox heeft nu zijn eigen naam SSID en wachtwoord, zit daar zeker het probleem dan niet? Wil jij mij dit dan ook even doormailen? Nogmaals bedankt. JGJC.
efok
Expert
Expert
  • 3282Posts
  • 179Oplossingen
  • 1100Likes
Lees ik het nu goed dat het benaderen van reguliere FTP servers niet mogelijk is met DS-lite? In passive FTP mode zou dat toch wel moeten kunnen?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3449Likes
efok
Het probleem met ftp bij Webspace is:

  • ftp server zit in het fZiggo network
  • Firewall zorgt voor blokkade tussen fZiggo en fUPC network als je connectie probeert te maken met die ftp Server; vandaar probleem bij verhuizing fZiggo->fUPC; waarom? weet niet.
  • bij DS-Lite wordt door het DS-Lite CGNAT voor IPv4 gebruik gemaakt van een Server Ip in het fUPC netwerk
Als je dan een ftp connectie wilt maken met de ftp server voor Webspsace dan, ......
Voor fUPC klanten speelt dit allemaal niet. Die hebben nooit WebSpace gehad, zover ik weet.

Simpel verhaal? Nee.

Bekijk in context

efok
Expert
Expert
  • 3282Posts
  • 179Oplossingen
  • 1100Likes
hanh Je bedoelt dat JGJC virtueel verhuisd is van fZiggo naar fUPC, omdat bij DS-lite de AFTR in het fUPC netwerk zit. De betreffende FTP server zit in het fZiggo deel en verkeer naar de FTP server vanuit fUPC wordt geblokt. En de FTP is over IPv6 überhaupt niet bereikbaar......

Dat Ziggo de webspace uitfaseert is bekend, maar een blokkade van de UPC AFTR naar de fZiggo FTP server is toch een tikje bijzonder. Maar goed ik begrijp uit de post van Serkan Ziggo dat er wel aan gewerkt wordt.

Even de zaak wat opstoken: JGJC heeft misschien liever Full dual stack als oplossing, dan terug naar IPv4 only.......
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3449Likes
virtueel verhuisd is van fZiggo naar fUPC, omdat bij DS-lite de AFTR in het fUPC netwerk zit.

Ja. dat is wat Mark mij heeft wijsgemaakt.
Bron ga ik niet opzoeken. Je weet hoe lastig dit kan gaan.
We zullen zien wat overgang naar IPv4 gaat opleveren.
Connectie moet dan weer mogelijk zijn.
Verlies van account op de ftp server kan een tweede probleem zijn.
Dat is, zover ik weet, te fixen, als support weet hoe dat moet. Hier is het door Mods gelukt.

Eigenlijk moet Ziggo dit doen:
We raden je aan je Web site te migreren naar een hosting provider.
Daar hebben we de volgende tips voor........

Bij voorkeur proactief met een halfjaarlijks mailtje. Maar goed.

Ik heb daar in het verleden een klant mee geholpen die was verhuisd van fZiggo -> fUPC.
Die snapte er terecht helemaal niks van. Het lukte.
Gemigreerde Site.
http://www.northerncountrydancersfriesland.nl/

Kun jij een beetje dansen?
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10799Posts
  • 780Oplossingen
  • 3309Likes
JGJC wrote:
Hallo Serkan, bedankt voor jou bericht. als jij denkt dat ik hiermee geholpen ben en ik kan mijn webpagina weer aanpassen dan kan ik daar geen bezwaar tegen hebben niet..... Wel zou ik dan graag zien dat jij mij de gegevens doorspeelt zodat ik weet als LEEK hoe ik moet handelen en zaken moet aanpassen. nogmaals bedankt.
Maar.... mijn beste Serkan het is toch ook niet zo dat de SSID en de sleutel in het vorige modem Ubee anders waren dan nu bij de nieuwe Connectbox? De Connectbox heeft nu zijn eigen naam SSID en wachtwoord, zit daar zeker het probleem dan niet? Wil jij mij dit dan ook even doormailen? Nogmaals bedankt. JGJC.


Er zijn geen gegevens die ik hoef door te geven. Ik heb enkel een aanpassing in je modem uitgevoerd.
Wil je nu nog eens proberen je webpagina/FTP server te benaderen? Je verbinding is zojuist omgezet naar een IPv4 verbinding.
JGJC
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Reageer


Hallo Serkan, Jij bent een genie. ik heb het wachtwoord ingetypt en ja hoor de webspace was er weer. Heel hartelijk bedankt en ook naar jou Communityvrienden toe heel hartelijk bedankt voor de moeite om allemaal te reageren op mijn probleem. Dat deze instelling door jou is aangepast naar IP-4 i.p.v. IP-6 heeft dat ergens anders gevolgen in het gebruik van het modem zoals internet of dergelijke en snelheid enz...... Groeten van JGJC
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3449Likes
Serkan Ziggo efok JGJC
Pffff. Wat ik via Mark te weten kwam, klopte dus.
Anders had ik op de blaren moeten gaan zitten.
Was niet erg geweest. Dit resultaat is top voor TS en ..... voor mij. Dankzij Mark.
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10799Posts
  • 780Oplossingen
  • 3309Likes
JGJC
Graag gedaan. Het is aan ons om verder uit te zoeken en het te verhelpen dat klanten met een IPv6(DS-lite ) verbinding ook hun webspace kunnen benaderen. Voor zover ik heb begrepen is Mark Ziggo daarmee bezig.

Ik kan je nu uit gaan leggen wat het verschil is tussen IPv4 en IPv6, maar ik weet niet of je daar wat aan hebt ;-). hanh heeft het probleem eigenlijk al zo goed als mogelijk omschreven.

Kort door de bocht, mag je eigenlijk niets merken van de IPv6 naar IPv4 wijzigingen.
JGJC
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
JGJC- Ik zal jullie aanraden als ook anderen in de problemen zijn en klant van Ziggo. Als ik weer in Utrecht in de Vodafone/Ziggo winkel ben binnenkort en daar mijn grote vriend weer ontmoet dan zal ik jullie prijzen. groetjes van JGJC.
efok
Expert
Expert
  • 3282Posts
  • 179Oplossingen
  • 1100Likes
hanh wrote:

Gemigreerde Site.
http://www.northerncountrydancersfriesland.nl/

Kun jij een beetje dansen?


hanh Haha, die site herinner ik me nog maar ik ben een hark. Voor jou een beetje uit de buurt vermoed ik zo.....

Uitgelicht topic