Vraag
Reacties
Oplossing
Martijn1000
Level 1

Webmail van 2 accounts tegelijkertijd gebruiken op 1 pc

Ik wil graag in Windows 11 met Edge de Ziggo webmail van 2 verschillende accounts in 2 aparte tabs open hebben staan en ermee kunnen werken. Weet iemand hoe dat moet?

Als ik een tab open met het ene account, en dan een andere tab open en inlog met het andere account, dan wordt het ene account automatisch uitgelogged.

Als ik een tab open met het ene account en het vinkje aan klik van aangemeld blijven, dan opent de 2de tab altijd met hetzelfde eerste account. Uitloggen van de eerste account op de 2de tabblad, zorgt er dan ook voor dat de eerste tabblad uitlogged.

Weet iemand hoe het gebruiken van 2 accounts in 2 tabs wel kan?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.
Level 17

Als je op een ziggo webmail account inlogt wordt een sessie-cookie aangemaakt. Als je nu in dezelfde browser op een tweede tabblad met een ander ziggo webmail account inlogt wordt wederom een sessie-cookie aangemaakt. Deze zal wel de eerste sessie-cookie overschrijven en dus bijbehorende account uitloggen. Dit kan je voorkomen door twee verschillende browsers te gebruiken, bijvoorbeeld Edge voor het ene account en Chrome/Firefox/etc. voor het andere account.

Je kan natuurlijk ook gewoon gebruik maken van de ingebouwde windows outlook mail client of een andere te installeren mailclient. Die kunnen wel twee of meer mail accounts gelijktijdig verwerken. Gebruik dan wel IMAP en geen POP3 als mail verbindings protocol, dan blijft je mail op de ziggo server staan en blijft beschikbaar overal waar je inlogt.

Bekijk in context

0 Kudos
3 Reacties 3
efok
Level 17

En als je het probeert in een 2 instantie van Edge, dus niet een 2e tab, maar een 2e venster.

Evt kun je een 2e browser installeren. Mijn advies: Vivaldi! Net als Edge chromium based, maar veel betere browser. Sterk ondergewaardeerd. https://vivaldi.com

0 Kudos
emiliovisser
Level 10

Nieuw InPrivate-venster gebruiken via Edge Browser?

0 Kudos
Karel.
Level 17

Als je op een ziggo webmail account inlogt wordt een sessie-cookie aangemaakt. Als je nu in dezelfde browser op een tweede tabblad met een ander ziggo webmail account inlogt wordt wederom een sessie-cookie aangemaakt. Deze zal wel de eerste sessie-cookie overschrijven en dus bijbehorende account uitloggen. Dit kan je voorkomen door twee verschillende browsers te gebruiken, bijvoorbeeld Edge voor het ene account en Chrome/Firefox/etc. voor het andere account.

Je kan natuurlijk ook gewoon gebruik maken van de ingebouwde windows outlook mail client of een andere te installeren mailclient. Die kunnen wel twee of meer mail accounts gelijktijdig verwerken. Gebruik dan wel IMAP en geen POP3 als mail verbindings protocol, dan blijft je mail op de ziggo server staan en blijft beschikbaar overal waar je inlogt.

0 Kudos