De Ziggo SmartWifi app: versie NL 2.28
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Dag allemaal,
Binnen de vernieuwde webmailomgeving is het ineens niet meer mogelijk om via het menu mails te markeren als ongelezen. De enige 2 overgebleven opties zijn verplaatsen en sluiten. Hebben meerdere mensen dit probleem? gr TW
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bedankt voor jouw feedback op de vernieuwde webmail omgeving @Ties Wildeboer
Ik ben gelijk aan het testen geslagen en zie dat ik de optie via mijn Android telefoon wel naar voren krijg via de Chrome browser.
In dit geval zit ik in de mail zelf en druk ik op het hamburger menu. Wil jij eens testen of jij de optie op deze manier ook hebt?
@joepke-m Ook jij bedankt voor jouw kritische blik! Wanneer ik in mijn Postvak in zit en deze ongewenste mail een beetje naar links swipe, komt er een prullenbakje en een hamburger menu naar voren. Wanneer je vervolgens op het hamburgermenu druk, moet er al het goed is onderaan "verzender toevoegen aan Blokkeerlijst" staan. Zie jij dit ook?
Het kan goed zijn dat mijn collega's nog druk aan het sleutelen zijn aan deze vernieuwde omgeving waardoor deze optie nu ineens wel beschikbaar zijn. ik hoor in ieder geval graag van jullie of het nu wel lukt.
Als ik in de webmail een mail gelezen heb, dan kan ik de mail selecteren en als je dan op de drie streepjes klikt, staat er Markeer als ongelezen, als ik er op klik is de mail weer ongelezen.
Bij mij op mijn Samsung smartphone worden in Microsoft Edge in het menu alleen maar verplaatsen en sluiten weergegeven. Schijnbaar werkt het niet goed op smartphones, maar ik zal het ook eens met een andere browser proberen. Bedankt voor je reactie!
UPDATE: ik heb het in Firefox en in Chrome op mijn telefoon geprobeerd. Bij beide mist de optie markeren als ongelezen in het menu. Op mijn PC werkt het inderdaad wél. Hier moeten de ontwikkelaars van Ziggo dus nog even naar kijken.
Er is ook geen regel meer te maken om adressen op de zwarte lijst te zetten. En inderdaad staat alles op vetgedrukt (bij mij op mn iphone althans, en dat betekende ongelezen)
Ik kon altijd regels aanmaken door de ongewenste email te markeren en dan kon ik het mailadres van de afzender toevoegen aan de blacklist, zodat de volgende keer mail van deze afzender direct naar de spamfolder gaat
Ik krijg nu alleen verplaatsen. Voorheen kreeg ik ook een checkbox “regel aanmaken”
@Ties Wildeboer schreef:Dag allemaal,
Binnen de vernieuwde webmailomgeving is het ineens niet meer mogelijk om via het menu mails te markeren als ongelezen. De enige 2 overgebleven opties zijn verplaatsen en sluiten. Hebben meerdere mensen dit probleem? gr TW
@Ties Wildeboer Ik heb dit al eens eerder gelezen, iemand was toen de hele menubalk kwijt, de oplossing was "Wis geschiedenis en Websitedata" en het werkte weer normaal.
@Boris de Kat Bedankt voor je tip! Was dat op een PC of op een smartphone? Bij mij werkt het op beide smartphones niet maar op mijn tablets en PC's en laptops wel. En juist die telefoons heb ik altijd bij me en die tablets en overige apparaten niet.
@Ties Wildeboer schreef:@Boris de Kat Bedankt voor je tip! Was dat op een PC of op een smartphone? Bij mij werkt het op beide smartphones niet maar op mijn tablets en PC's en laptops wel. En juist die telefoons heb ik altijd bij me en die tablets en overige apparaten niet.
@Ties Wildeboer Dat was op een telefoon, als ik het mij goed herinner.
@Boris de Kat Heb jouw tip geprobeerd maar het werkt niet helaas. Maar bedankt voor het meedenken!
@Ties Wildeboer schreef:@Boris de Kat Heb jouw tip geprobeerd maar het werkt niet helaas. Maar bedankt voor het meedenken!
@Ties Wildeboer Als ik het op mijn Iphone met Safari doe, open ik de email en klik op de streepjes:
Dan krijg ik:
Dan zou het moeten werken, anders weet ik het ook niet meer.
Ah een IPhone! Daar zou het idd kunnen werken maar ik heb Android apparatuur en dat zou het kunnen verklaren.
@Ties Wildeboer schreef:Ah een IPhone! Daar zou het idd kunnen werken maar ik heb Android apparatuur en dat zou het kunnen verklaren.
@Ties Wildeboer Ik heb ook nog een Android tablet en als ik daar de webmail open, zie ik hetzelfde als op mijn pc, maar als ik mijn tablet verticaal hou, verdwijnen die streepjes.
Zie je dat ook als je je telefoon horizontaal houd?
@Boris de Kat dat draaien heb ik ook al geprobeerd maar dat verandert er niets aan. In het menu staan nog steeds alleen verplaatsen en sluiten.
@Ties Wildeboer schreef:@Boris de Kat dat draaien heb ik ook al geprobeerd maar dat verandert er niets aan. In het menu staan nog steeds alleen verplaatsen en sluiten.
@Ties Wildeboer Als ik op mijn telefoon de email lees, doe ik dat meestal met de outlook app, die heb ik gratis omdat ik een abonnement heb op Outlook365, met die lukt het wel.
Ik heb ook de Gmail app en met die kan ik de email ook niet als ongelezen markeren, met de standaard mail app van IOS ook niet.
Je zou eens een paar apps kunnen uitproberen of die het wel kunnen of Ziggo zover krijgen dat ze het aanpassen.
Ja ik denk erover om het maar met Outlook te gaan proberen. Heb ik voor mijn werktelefoon ook en dat werkt goed.
Bedankt voor jouw feedback op de vernieuwde webmail omgeving @Ties Wildeboer
Ik ben gelijk aan het testen geslagen en zie dat ik de optie via mijn Android telefoon wel naar voren krijg via de Chrome browser.
In dit geval zit ik in de mail zelf en druk ik op het hamburger menu. Wil jij eens testen of jij de optie op deze manier ook hebt?
@joepke-m Ook jij bedankt voor jouw kritische blik! Wanneer ik in mijn Postvak in zit en deze ongewenste mail een beetje naar links swipe, komt er een prullenbakje en een hamburger menu naar voren. Wanneer je vervolgens op het hamburgermenu druk, moet er al het goed is onderaan "verzender toevoegen aan Blokkeerlijst" staan. Zie jij dit ook?
Het kan goed zijn dat mijn collega's nog druk aan het sleutelen zijn aan deze vernieuwde omgeving waardoor deze optie nu ineens wel beschikbaar zijn. ik hoor in ieder geval graag van jullie of het nu wel lukt.
@Jiri Ja, die optie zie ik nu ook. Alleen werkte het vroeger anders en zat die swipe optie er niet in.
Ik vind het nog steeds een gemis dat ik geen regel meer kan aanmaken. Bijvoorbeeld alles blocken van hetzelfde domein is nu niet meer in te stellen (ik bewerkte indien nodig mijn aangemaakt regel daarvoor). Nu komt alleen het specifieke mailadres op de blokkerlijst.
Een instructie met de wijzigingen had handig geweest, maar misschien heb ik die gemist
@Jiri Als ik de mail open kan ik hem inderdaad op ongelezen zetten! Ook in Edge. Bedankt voor de oplossing! Het werkt weer als vanouds.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...