1
Vraag
2
Reacties
Ties Wildeboer

Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Webmail mogelijkheid markeren als ongelezen verdwenen

Dag allemaal,

 

Binnen de vernieuwde webmailomgeving is het ineens niet meer mogelijk om via het menu mails te markeren als ongelezen. De enige 2 overgebleven opties zijn verplaatsen en sluiten. Hebben meerdere mensen dit probleem? gr TW

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt voor jouw feedback op de vernieuwde webmail omgeving @Ties Wildeboer
Ik ben gelijk aan het testen geslagen en zie dat ik de optie via mijn Android telefoon wel naar voren krijg via de Chrome browser.
In dit geval zit ik in de mail zelf en druk ik op het hamburger menu. Wil jij eens testen of jij de optie op deze manier ook hebt?

@joepke-m Ook jij bedankt voor jouw kritische blik! Wanneer ik in mijn Postvak in zit en deze ongewenste mail een beetje naar links swipe, komt er een prullenbakje en een hamburger menu naar voren. Wanneer je vervolgens op het hamburgermenu druk, moet er al het goed is onderaan "verzender toevoegen aan Blokkeerlijst" staan. Zie jij dit ook?

Het kan goed zijn dat mijn collega's nog druk aan het sleutelen zijn aan deze vernieuwde omgeving waardoor deze optie nu ineens wel beschikbaar zijn. ik hoor in ieder geval graag van jullie of het nu wel lukt. 

Bekijk in context

19 Reacties 19
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als ik in de webmail een mail gelezen heb, dan kan ik de mail selecteren en als je dan op de drie streepjes klikt, staat er Markeer als ongelezen, als ik er op klik is de mail weer ongelezen.

 

Bert_0-1643979046900.png

 

Ties Wildeboer
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Bij mij op mijn Samsung smartphone worden in Microsoft Edge in het menu alleen maar verplaatsen en sluiten weergegeven. Schijnbaar werkt het niet goed op smartphones, maar ik zal het ook eens met een andere browser proberen. Bedankt voor je reactie!

 

UPDATE: ik heb het in Firefox en in Chrome op mijn telefoon geprobeerd. Bij beide mist de optie markeren als ongelezen in het menu. Op mijn PC werkt het inderdaad wél. Hier moeten de ontwikkelaars van Ziggo dus nog even naar kijken.

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

Er is ook geen regel meer te maken om adressen op de zwarte lijst te zetten. En inderdaad staat alles op vetgedrukt (bij mij op mn iphone althans, en dat betekende ongelezen)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@joepke-m  schreef:

Er is ook geen regel meer te maken om adressen op de zwarte lijst te zetten. En inderdaad staat alles op vetgedrukt (bij mij op mn iphone althans, en dat betekende ongelezen)


@joepke-m Wat bedoel je met zwarte lijst?

Welke opdracht mis je in de regels?

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

Ik kon altijd regels aanmaken door de ongewenste email te markeren en dan kon ik het mailadres van de afzender toevoegen aan de blacklist, zodat de volgende keer mail van deze afzender direct naar de spamfolder gaat

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

Ik krijg nu alleen verplaatsen. Voorheen kreeg ik ook een checkbox “regel aanmaken”

 

510443F1-ECE0-468A-931E-0074882FF178.png

Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes

@Ties Wildeboer  schreef:

Dag allemaal,

 

Binnen de vernieuwde webmailomgeving is het ineens niet meer mogelijk om via het menu mails te markeren als ongelezen. De enige 2 overgebleven opties zijn verplaatsen en sluiten. Hebben meerdere mensen dit probleem? gr TW


@Ties Wildeboer  Ik heb dit al eens eerder gelezen, iemand was toen de hele menubalk kwijt, de oplossing was "Wis geschiedenis en Websitedata" en het werkte weer normaal.

Ties Wildeboer
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

@Boris de Kat  Bedankt voor je tip! Was dat op een PC of op een smartphone? Bij mij werkt het op beide smartphones niet maar op mijn tablets en PC's en laptops wel. En juist die telefoons heb ik altijd bij me en die tablets en overige apparaten niet.

Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes

@Ties Wildeboer  schreef:

@Boris de Kat  Bedankt voor je tip! Was dat op een PC of op een smartphone? Bij mij werkt het op beide smartphones niet maar op mijn tablets en PC's en laptops wel. En juist die telefoons heb ik altijd bij me en die tablets en overige apparaten niet.


@Ties Wildeboer  Dat was op een telefoon, als ik het mij goed herinner.

Ties Wildeboer
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

@Boris de Kat Heb jouw tip geprobeerd maar het werkt niet helaas. Maar bedankt voor het meedenken!

Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes

@Ties Wildeboer  schreef:

@Boris de Kat Heb jouw tip geprobeerd maar het werkt niet helaas. Maar bedankt voor het meedenken!


@Ties Wildeboer  Als ik het op mijn Iphone met Safari doe, open ik de email en klik op de streepjes:

IMG_0452.PNG

Dan krijg ik:

IMG_0453.PNG

Dan zou het moeten werken, anders weet ik het ook niet meer.

Ties Wildeboer
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Ah een IPhone! Daar zou het idd kunnen werken maar ik heb Android apparatuur en dat zou het kunnen verklaren.

Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes

@Ties Wildeboer  schreef:

Ah een IPhone! Daar zou het idd kunnen werken maar ik heb Android apparatuur en dat zou het kunnen verklaren.


@Ties Wildeboer  Ik heb ook nog een Android tablet en als ik daar de webmail open, zie ik hetzelfde als op mijn pc, maar als ik mijn tablet verticaal hou, verdwijnen die streepjes.

Zie je dat ook als je je telefoon horizontaal houd?

Ties Wildeboer
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

@Boris de Kat dat draaien heb ik ook al geprobeerd maar dat verandert er niets aan. In het menu staan nog steeds alleen verplaatsen en sluiten.

Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes

@Ties Wildeboer  schreef:

@Boris de Kat dat draaien heb ik ook al geprobeerd maar dat verandert er niets aan. In het menu staan nog steeds alleen verplaatsen en sluiten.


@Ties Wildeboer  Als ik op mijn telefoon de email lees, doe ik dat meestal met de outlook app, die heb ik gratis omdat ik een abonnement heb op Outlook365, met die lukt het wel.

Ik heb ook de Gmail app en met die kan ik de email ook niet als ongelezen markeren, met de standaard mail app van IOS ook niet.

Je zou eens een paar apps kunnen uitproberen of die het wel kunnen of Ziggo zover krijgen dat ze het aanpassen.

Ties Wildeboer
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Ja ik denk erover om het maar met Outlook  te gaan proberen. Heb ik voor mijn werktelefoon ook en dat werkt goed. 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt voor jouw feedback op de vernieuwde webmail omgeving @Ties Wildeboer
Ik ben gelijk aan het testen geslagen en zie dat ik de optie via mijn Android telefoon wel naar voren krijg via de Chrome browser.
In dit geval zit ik in de mail zelf en druk ik op het hamburger menu. Wil jij eens testen of jij de optie op deze manier ook hebt?

@joepke-m Ook jij bedankt voor jouw kritische blik! Wanneer ik in mijn Postvak in zit en deze ongewenste mail een beetje naar links swipe, komt er een prullenbakje en een hamburger menu naar voren. Wanneer je vervolgens op het hamburgermenu druk, moet er al het goed is onderaan "verzender toevoegen aan Blokkeerlijst" staan. Zie jij dit ook?

Het kan goed zijn dat mijn collega's nog druk aan het sleutelen zijn aan deze vernieuwde omgeving waardoor deze optie nu ineens wel beschikbaar zijn. ik hoor in ieder geval graag van jullie of het nu wel lukt. 

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

@Jiri Ja, die optie zie ik nu ook. Alleen werkte het vroeger anders en zat die swipe optie er niet in.

 

Ik vind het nog steeds een gemis dat ik geen regel meer kan aanmaken. Bijvoorbeeld alles blocken van hetzelfde domein is nu niet meer in te stellen (ik bewerkte indien nodig mijn aangemaakt regel daarvoor). Nu komt alleen het specifieke mailadres op de blokkerlijst. 

 

Een instructie met de wijzigingen had handig geweest, maar misschien heb ik die gemist 

Ties Wildeboer
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

@Jiri  Als ik de mail open kan ik hem inderdaad op ongelezen zetten! Ook in Edge. Bedankt voor de oplossing! Het werkt weer als vanouds.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic