1
Vraag
2
Reacties
TheCandyman1975

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Webmail: mail in map SPAM komt niet in outlook binnen. Wie helpt?

Het begon mij op te vallen dat ik niet (meer) alle mail in mijn outlook binnen kreeg. Nu blijkt dat ik die mail wel kan zien via Webmail en dat deze mailtjes in de map SPAM staan. Zodra ik bij één van deze mailtjes aangeef dat het geen SPAM is, haalt Outlook de mail direct op en is de mail ook daar zichtbaar. Dit wil ik natuurlijk niet elke keer handmatig doen want Outlook is het programma wat ik gebruik en wil daar graag alle mailtjes ontvangen en eventueel zelf bepalen of de mail SPAM is of niet. 

Ik heb geen SPAM filters in Outlook ingesteld staan.

Wie heeft voor mij de oplossing?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56597Posts
  • 3734Oplossingen
  • 13574Likes

@TheCandyman1975 

Ik ga er even van uit dat je POP gebruikt in Outlook en dan wordt alleen de inbox binnengehaald in Outlook.
Er is geen mogelijkheid om alle mail in de inbox te krijgen met de mailserver die Ziggo gebruikt.

Gebruik je IMAP, dan zie je de spam map met inhoud wel in Outlook..

Ik gebruik Outlook voor meerdere @home en @ziggo adressen met POP, dat is makkelijker om te bewaren en backups te maken, en zie de spam map dus ook niet.

Ik heb dat spam map probleem als volgt opgelost, ik gebruik ook Windows mail met alle mailadressen met IMAP en zie daar de spam map wel, op deze wijze hoef ik niet steeds via de webmail in de spam map te kijken van al die mailadressen.

Daarnaast zie ik de laatste tijd nog iets nieuws met Outlook, zeer duidelijke spam van bepaalde spamservers die wel in de inbox staan wordt niet door Outlook opgehaald met POP uit de inbox, terwijl die mail wel in de webmail inbox staat als je met IMAP in de inbox kijkt.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56597Posts
  • 3734Oplossingen
  • 13574Likes

@TheCandyman1975 

Ik ga er even van uit dat je POP gebruikt in Outlook en dan wordt alleen de inbox binnengehaald in Outlook.
Er is geen mogelijkheid om alle mail in de inbox te krijgen met de mailserver die Ziggo gebruikt.

Gebruik je IMAP, dan zie je de spam map met inhoud wel in Outlook..

Ik gebruik Outlook voor meerdere @home en @ziggo adressen met POP, dat is makkelijker om te bewaren en backups te maken, en zie de spam map dus ook niet.

Ik heb dat spam map probleem als volgt opgelost, ik gebruik ook Windows mail met alle mailadressen met IMAP en zie daar de spam map wel, op deze wijze hoef ik niet steeds via de webmail in de spam map te kijken van al die mailadressen.

Daarnaast zie ik de laatste tijd nog iets nieuws met Outlook, zeer duidelijke spam van bepaalde spamservers die wel in de inbox staan wordt niet door Outlook opgehaald met POP uit de inbox, terwijl die mail wel in de webmail inbox staat als je met IMAP in de inbox kijkt.

bburgg
Expert
Expert
  • 841Posts
  • 94Oplossingen
  • 186Likes

Ik wil je ook nog even wijzen op dit bericht. Met name punt 3.

TheCandyman1975
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je wel Be rt.

Ik had inmiddels zelf het antwoord ook gevonden via google en heb maar even een alias aangemaakt en deze als IMAP ingesteld. Die gebruik ik in outlook dan wel alleen om te kijken of er ook ‘onterechte’ mail in de SPAM box is gekomen. En op die manier kan ik de POP3 instelling ook behouden.

Een tip aan Ziggo zou wat mij betreft zijn om dit relevante verschil tussen POP3 en IMAP op te nemen in hun instructie. Blijkbaar gaat er bij mij al jaren mail naar een SPAM box die ik door de POP3 instelling alleen via webmail kan inzien.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56597Posts
  • 3734Oplossingen
  • 13574Likes

@TheCandyman1975 Met die tip ben ik het helemaal eens, ik ervaar ook regelmatig dat goede mail in de spam map komt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic