1
Vraag
2
Reageer en help mee
BakkerB1

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Webmail inloggen

Goededag,

 

Ik heb een probleem met mijn Ziggo webmail.

Ik gebruik al jaren ( meer dan 10 ) een @Home emailadres wat ooit bij een oud Ziggo abonnement van mijn vader hoorde.

 

Onlangs kreeg ik een vreemde mail dat mijn wachtwoord op een of andere manier is buitgemaakt.

 

Ik wilde graag het wachtwoord aanpassen maar dit blijkt niet meer te kunnen. Ook niet via de mijn Ziggo gegevens van mijn vader.

 

Bestaat er een mogelijkheid om mijn oude emailadres toch aan mijn eigen Ziggo abonnement toe te voegen zodat ik de wachtwoordgegevens kan wijzigen ?

 

Alvast bedankt!

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Is je vader altijd Ziggo klant gebleven en is alles nog onder hetzelfde klantnummer als toen dat email adres is aangemaakt?

Dan kan het mogelijk weer zichtbaar gemaakt worden.

 

Of is er ooit een ander klantnummer gekomen of is je vader geen Ziggo klant meer, dan kan dat email adres niet meer bereikt worden om het wachtwoord te wijzigen.

Ziggo zet ook geen mailadressen meer om naar andere klantnummers, behalve in zeer uitzonderlijke situaties als b.v. overlijden of bij fouten van Ziggo zelf.

 

Laat hier weten wat van toepassing is.

BakkerB1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb het hem gevraagd maar zijn klantnummer van Ziggo is nooit gewijzigd zegt hij. Alleen mijn emailadres is niet meer zichtbaar

 

Waar moet ik zijn om na te gaan of dat weer zichtbaar gemaakt kan worden ?

 

Bedankt voor je reactie !

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator kan één en ander in werking zetten.

Zij komen vanzelf hier langs één dezer dagen.

Zet de postcode en het huisnummer van je vader en het emailadres tussen haakjes achter je eigen postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel.

Mijn instellingen - Ziggo Community

BakkerB1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt Bert !

Ik heb je aanwijzingen opgevolgd.

Nu even afwachten !

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@BakkerB1 goed dat je het hier aankaart, want samen komen we er wel uit. Ik ben eens gaan meekijken aan de ''achterkant'' van de systemen en zie het e-mailadres welke je tussen haakjes noemde, wel degelijk staan.

De volgorde om dit aan te vliegen is even als volgt:

 

- wis eerst je cache en cookies
- ga dan naar de Mijn Ziggo omgeving, met het klantnummer welke actief staat op het adres tussen de haakjes in je profiel.
- wijzig het wachtwoord van je Mijn Ziggo en log uit. Wacht een uur.
- log opnieuw in en wijzig dan het wachtwoord van het e-mailadres welke jij gebruikt. Die zie ik staan onder: ''producten > internet > e-mailadressen''. Dan zie ik daar het desbetreffende e-mailadres als tweede staan.

- draai een virusscan op de verbonden apparaten
- in de loop van de dag is de blokkade dan opgeheven.

Zo moet het lukken, zet hem op! En anders horen we het natuurlijk graag! 

BakkerB1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Jacob,

 

Na alle stappen uit je bericht gevolgd te hebben kon ik inderdaad weer in mijn email.

 

Uiteraard heb ik direct het wachtwoord veranderd.

 

Ik kon zien dat er geprobeerd is om via mijn email adres mails te versturen. Ik had nl. diversen mails in mijn inbox met als onderwerp dat het bericht niet was aangekomen bij de ontvanger.

Deze berichten zijn echter nooit door mijzelf gestuurd.

 

Helaas kon ik eind van de middag niet meer met mijn nieuwe wachtwoord inloggen. Maar wel juist weer met het oude emailadres. 

 

Inmiddels kan ik wederom ook niet meer mijn mijn oude of nieuwe wachtwoord in mijn email. Het is erg frustrerend.

 

Kunnen jullie hier nog iets mee ?

 

Alvast bedankt

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @BakkerB1!

Ah toch even gelukt! Dan snap ik dat je er niet op zit te wachten dat je weer geblokkeerd wordt. 

Ik ben even erin gedoken en zie dat er opnieuw een blokkade geplaatst is. Heb je beide wachtwoorden gewijzigd? Van MijnZiggo en je e-mailadres naar een heel ander wachtwoord wat je nog nooit eerder hebt gebruikt? Want er worden toch berichten verstuurd waardoor er een blokkade wordt geplaatst. 

BakkerB1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Carolien,

 

Het betreffende emailadres hoort bij de mijn Ziggo account van mijn vader.

 

Hij heeft het wachtwoord van mijn emailadres aangepast. Dat werkte even. Maar een paar uur later werkte alleen het oude wachtwoord weer. Vervolgens krijg ik weer de foutmelding dat ik niet in kan loggen.

 

Bij mijn weten heeft mijn vader het wachtwoord van zijn mijn Ziggo account niet gewijzigd.

 

Wat kunnen we nu nog doen ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@BakkerB1 Het is echt de bedoeling dat je beide wachtwoorden wijzigt op de volgende manier, zoals Jacob van Ziggo schreef:

(Omdat mogelijk ook het Mijn Ziggo wachtwoord gehackt kan zijn.)

 

- ga dan naar de Mijn Ziggo omgeving, met het klantnummer welke actief staat op het adres tussen de haakjes in je profiel.
- wijzig het wachtwoord van je Mijn Ziggo en log uit. Wacht een uur.
- log opnieuw in en wijzig dan het wachtwoord van het e-mailadres welke jij gebruikt. Die zie ik staan onder: ''producten > internet > e-mailadressen''. Dan zie ik daar het desbetreffende e-mailadres als tweede staan.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@BakkkerB1Bedankt voor de terugkoppeling! Heb je de laatste tips van @Bert nog uitgetest? Wij zijn benieuwd! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic