Maarten070

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Webmail: Mail wordt niet geladen

Sinds 12 jan probleem met webmail. mail komt binnen maar werd niet geladen. Kwam wel later binnen.
Vandaag komen er mails binnen maar deze zijn nog steeds niet zichtbaar voor mij.
Boven in de grijze balk zie ik dat er mails klaar staan maar waarom blijven zij onzichtbaar?

20 Reacties 20
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51134Posts
  • 3208Oplossingen
  • 11639Likes

Hoe zie je dat er mails klaarstaan?

Maarten070
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat zie ik in de donkere balk bovenaan bij de enveloppe zit een oranje stip.
Na 6 uur zijn 3 mails binnengekomen, waarvan 1 om 12.51uur binnen kwam maar niet leesbaar.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51134Posts
  • 3208Oplossingen
  • 11639Likes

@Maarten070 Die stip betekent dat er ongelezen mails zijn in je inbox.

Niet leesbaar?

Wel te zien ? , maar niet leesbaar?

Maarten070
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klopt dat ik ongelezen mails heb, alleen ik krijg ze niet te lezen.
Zag dus nadat ik mij hier aangemeld was eindelijk een paar mails binnenkomen.
Deze reactie van jou kon ik lezen in Thunderbird en, nog, niet in Ziggo webmail.  

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51134Posts
  • 3208Oplossingen
  • 11639Likes

@Maarten070 Goed dat je het hier zo duidelijk meld.

Een Ziggo moderator kan dit op de juiste plek wegleggen binnen Ziggo.

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 2629Posts
  • 421Oplossingen
  • 441Likes

Goedemiddag @Maarten070,

Welkom op de Community! Ook bedankt voor je melding, want het niet inladen van mails is natuurlijk niet prettig. Helemaal niet als dit op de webmail gebeurd.

Ik herken het probleem echter niet. Kun je eens een screenshot delen van de donkere balk en oranje stip die je ziet? Privacygevoelige dingen als namen en mailadressen mag je uiteraard blurren. 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51134Posts
  • 3208Oplossingen
  • 11639Likes

@Erik P dat is de nieuwe look en feel in de webmail:

 

Klik op het screenshot voor een vergroting.

 

Bert_0-1642195299397.png

 

Die stip is het probleem niet, maar de zichtbaarheid van die nieuwe mails.

Maarten070
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

beide mails van vrijdagavond kan ik oproepen uit thunderbird, nog steeds niet binnen in webmail 10.34uur is het nu
zelf ben ik een oude ....op computergebied

Maarten070
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

beide mails zijn nu binnen in webmail dus voor 11.40uur zijn ze binnengekomen. eerder deze week had thunderbird een update, zou het daarmee te maken kunnen hebben? thunderbird staat wel uit.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 2051Posts
  • 237Oplossingen
  • 438Likes

Dat durf ik je zo ook niet te zeggen @Maarten070

Maar hoe lijkt het nu met de webmail? Gezien we weer een paar dagen verder zijn.

Maarten070
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Probleem is nog hetzelfde. Heb nog niet geprobeerd of het helpt thunderbird opnieuw te instaleren.
Had eerst op een antwoord gewacht.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 2051Posts
  • 237Oplossingen
  • 438Likes

Misschien een gekke vraag @Maarten070, maar heb je toevallig een doorstuur regel actief staan? Want wij herkennen dit probleem niet en kunnen dit ook niet reproduceren via onze eigen webmail.

 

Maarten070
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee, alles is gewoon standaard. Ben maar een leek op dit gebied en vind het ook niet nodig dingen te veranderen.
Mijn meeste mails komen binnen op andere accounts, gmail en outlook.
Intussen is je eerdere reactie binnen in webmail.

Monica
Community Moderator
Community Moderator
  • 498Posts
  • 85Oplossingen
  • 144Likes

Duidelijk verhaal @Maarten070, dank voor alle info. Ik wil dit graag verder doorzetten, zou je hiervoor jouw adresgegevens nog willen vermelden in je profiel

Maarten070
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het lijkt erop dat mails eerst in Thunderbird binnenkomen en dan pas in Ziggo-webmail door webmail opnieuw te laten laden. 

Monica
Community Moderator
Community Moderator
  • 498Posts
  • 85Oplossingen
  • 144Likes

Hi @Maarten070. Als ik het goed begrijp ontvang je de mails in Thunderbird direct en zie je dan ook het oranje bolletje verschijnen in de webmail. Na het opnieuw laden van de webmail heb je de mails wel direct binnen?

Maarten070
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, als ik in thunderbird een bericht/mail geopend heb verdwijnt het oranje balletje en de mail komt ook bij webmail binnen.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51134Posts
  • 3208Oplossingen
  • 11639Likes

Dat is heel een vreemd fenomeen, je moet eerst met IMAP een mail openen om hem te zien in de webmail.

 

Maar mogelijk ligt die al in de achtergrond klaar en kun je hem ook eerder zien door de 2 pijltjes aan te klikken boven in de balk.

 

Ik heb een mail gezonden aan mijn Ziggo webmail vanuit een Home adres, Outlook krijgt hem al binnen en pas als ik op de pijltjes klik komt hij in de webmail binnen.

 

Bert_0-1642803096182.png

 

@Maarten070 Standaard staat de verversingsinterval op 5 minuten van de webmail en korter kan die niet.

Dus zal het tot 5 minuten duren voordat de mail te zien is in de webmail.

 

Bert_1-1642803218304.png

 

Maarten070
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij kwamen altijd de mails binnen in Ziggo webmail en kon ik ze gelijk lezen.
Niet nodig om eerst in Thunderbird de nieuwe mails te openen om dan ze te kunnen lezen in de webmail.
Ik ga wel eens thunderbird verwijderen en zien wat er dan gebeurt.

Uitgelicht topic