Dinges123

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Webinterface Connectbox werkt niet vanaf iPad en iPhone, maar wel met draadloze pc

Sinds vrijdag Connectbox in gebruik ter vervanging van technicolor modem.

Webinterface naar Connectbox vanaf draadloze pc werkt uitstekend en stabiel. Met de Smartwifi app op ipad en iphone heb ik ook uitstekend toegang tot de Connectbox

 

Probleem: ik krijg GEEN toegang met de webinterface 192.168.178.1 tot de Connectbox met iPad, iPhone5 en iPhone8. Heb Safari, Chrome en Firefox geprobeerd. Meerdere malen reset van de modem geprobeerd. Fabrieksinstellingen zijn al door een Ziggo medewerker teruggezet op afstand. Heeft ook niet gewerkt.

 

Wat kan ik nog meer proberen?

 



 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Dinges123
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Paul Op dit moment ervaar ik geen problemen met de webinterface op ipad voor de connectbox

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Dinges123 Dankjewel voor het controleren. Mooi dat het jou nu ook lukt de webinterface te benaderen!

Bekijk in context

16 Reacties 16
Dinges123
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Toevoeging: de webinterface van mijn vervangen Technicolor modem heeft nooit een probleem gegeven voor ipad en iphone

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik heb recentelijk twee andere topics gezien waarin gebruikers van Mac OS en/of iOS problemen melden m.b.t. de webinterface van de CB: topic 1 en topic 2. In beide gevallen wordt een Compal CB gebruikt. Is dat ook zo in jouw geval? Mogelijk heeft het met een recente firmware-upgrade te maken.

Dinges123
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Tobias, Bedankt voor je bericht! Ja ik heb zojuist die 2 topics gelezen en een aantal andere. Kan heel goed zijn dat ik niet allemaal begrijp. Heb volgens mij de adviezen opgevolgd maar geen succes. Zelf dacht ik eerst aan instellingen op de Apple apparaten, maar misschien is de firmware de boosdoener. Hoe nu verder?

Dinges123_0-1624285343472.png

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Jij gebruikt dus ook een Compal CB, dat is bij de andere topics ook het geval. Misschien toeval, echter is er recentelijk wel een nieuwe firmware uitgerold: CH7465LG-NCIP-6.15.30-1p4-NOSH.

 

Het wachten is nu op een moderator.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Dinges123

Ik kan me de reclame van vroeger nog zeer goed herinneren "wordt geen dinges" dus bij deze: Hallo Ernst! 
Heel gek dat je sinds de software update via je Apple devices geen verbinding meer kan maken met je webinterface van het modem. Super goed dat je het zelf al op meerdere browsers hebt getest. Mede doordat je meerdere topics hebt gevonden en hier hebt gecommuniceerd, is dit nu gelijk bij ons op de radar gekomen als een technisch issue. 
We hebben de betreffende collega's van ons onderzoeksteam hiervan op de hoogte gesteld en zij gaan de oorzaak met deze informatie achterhalen en zo snel mogelijk oplossen.
Mocht er vanuit hun kant meer informatie nodig zijn, dan zullen we weer bij jou op de radar komen met een aantal vragen.
 

RobMi

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier exact hetzelfde probleem. Android en pc werkt goed. iPad en iPhone niet. Ongeacht de browser. Lijkt op compatibiliteitsissue tussen Connectbox en IOS.

Met andere sites overigens geen problemen met IOS browsers.

HansJvD

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas sinds mijn update vandaag hetzelfde probleem

RobDin

Level 7
  • 156Posts
  • 3Oplossingen
  • 31Likes
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen allemaal,

Op dit moment wordt er gewerkt aan een oplossing voor het probleem aan de hand van alle meldingen die via onder andere dit topic zijn binnengekomen. Tot het probleem structureel is opgelost raden wij aan  in te loggen op de routerinterface van de Connectbox door gebruik te maken van Smart Wifi app of door een andere internetbrowser te gebruiken. 

Jos Offers

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Goede middag @Paul, inmiddels 3 weken verder. Is er al wat meer bekend?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @Jos Offers

Ik heb het voor je gecheckt en helaas, ik heb nog niet meer info voor je. Er wordt nog steeds aan gewerkt en we houden het voor je in de gaten.

MrAdriano

Level 2
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Ik kom er vandaag achter dat ik via de iphone niet meer kan inloggen in de connectbox. Tevens werkte Netflix niet meer. Nadat ik een medewerker van Ziggo had gesproken heeft hij de Next media box en Connectbox (modem) terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Daarna zou alles moeten werken. Nadat alles was herstart zou ik het wifi signaal op de modem weer moeten uitzetten (dit omdat de deco mode in de accesmodus staan). Ik probeerde in te loggen via de iphone, maar wederom krijg je een blanco pagina en wordt "Het is niet gelukt om verbinding te maken met je modem. Probeer het later nog eens. Bovenin het scherm kan ik mij wel afmelden. Het gaat hier dus om de verbinding met het modem te maken. Ook via Chrome of Firefox hetzelfde probleem. Via een laptop kan je wel inloggen.

 

Ziggo graag oplossen zodat je ook weer met de iphone kan inloggen.

 

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hi @MrAdriano

Het ticket om ervoor te zorgen dat je weer kunt inloggen via een Apple toestel staat nog steeds open en er wordt aan gewerkt om dit op te lossen. Sorry voor het ongemak!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @Dinges123 en alle anderen die onder dit topic hebben gereageerd. Inmiddels heeft er een update plaatsgevonden op de Connectbox. Zouden jullie willen testen of jullie op dit moment nog steeds problemen ervaren bij het benaderen van de web interface (GUI) op het Connectbox modem? We zijn erg benieuwd naar jullie bevindingen. 

Dinges123
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Paul Op dit moment ervaar ik geen problemen met de webinterface op ipad voor de connectbox

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Dinges123 Dankjewel voor het controleren. Mooi dat het jou nu ook lukt de webinterface te benaderen!

Uitgelicht topic