Beste allemaal, ik geef regelmatig webinars. Daarvor moet ik 720p video live streamen vanaf mijn computer naar internet. In een webinar van 1 uur gaat het vaker mis doordat het signaal zwak wordt en mijn video en audio bij de kijkers stil staat en hakkelt.
Wat kan ik doen om de upload stream constant te hounden?
(Mijn computer met camera en geluid is rechtstreeks aangesloten op het Ziggo Modem)
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Misschien onderzoeken wat alternatieve mogelijkheden zijn op jouw adres qua provider. Let daarbij vooral op latency en een techniek waarbij er zo min mogelijk overboeking is van de upstream capaciteit.
Hey goedemiddag @kverjans!
Welkom hier op de Community 🙂 Ik kan mij voorstellen dat je je vraag hier neerlegt. Niets is zo vervelend als een verbinding die wegvalt en al helemaal als de kijkers van je webinar hier last van hebben. Top dat je laptop rechtstreeks is verbonden met ons modem.
Je geeft aan dat het vaak mis gaat, is het ook wel eens zo dat de stream wel soepel verloopt of ervaar je sinds kort problemen hiermee? En op het moment dat je een webinar geeft, zijn er dan nog meer gebruikers in je woning die intensief gebruik maken van het internet? Zou je bij je volgende bericht ook een foto mee kunnen sturen van je hoofdaansluiting zodat we een goed beeld krijgen hoe deze is verbonden met je modem? Thanks alvast!
Hoi @Mariska Ziggo ,
Bedankt voor je reactie. Voor mij was de oplossing om met port forwarding te werken. Daarnaast heb ik de firewall van het modem nog uit gezet. Daarna liep het geheel super stabiel. Heeft me een paar dagen gekost, maar heb het uit eindelijk kunnen aanpassen. (Google blijft mijn grote vriend).
Sinds ik deze instellingen toegepast heb haal ik ook de snelheden die jullie opgeven.
Beschouw dit onderwerp maar als afgesloten. Bedankt!
Ah, super fijn dat je nu weer ongestoord webinars kunt geven @kverjans. Bedankt voor het delen van jouw oplossing, want hier help je ook weer andere gebruikers mee!
Ik zal dit draadje nu dan ook voor je sluiten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.