Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
fastbiker
Level 8

Wat zijn goede waarde downstream/upstream?

Wat zijn eigenlijk goede waardes voor downstream/upstream van de arris connectbox? Ik zie veel errors staan en hoge upstream waardes. Klopt dit? Ik ervaar eigenlijk geen internetproblemen maar vraag het me gewoon af uit interesse.
e-mail meldingen
Aan Uit
27 Reacties 27
Jan F.
Level 20
De down en upstream waardes zien er redelijk normaal uit. Het aantal post Reed Solomon errors is echter hoog. Een reden om er eens naar de installatie te laten kijken. Hoe is een en nader aangesloten? Kunt u een foto maken van het AOP?
fastbiker
Level 8
Topicstarter
King006
Level 1
Als ik het zo zie gebruik je geen 'RADIO' als optie? je zou dan eventueel via Ziggo een POA01 kunnen vragen samen met een nieuwe kabel voor je modem. Dan krijg je twee keer data (geen F connector) en ook die kun je rechtstreeks aansluiten op je AOP.

De aansluiting ziet er verder goed uit. Welk merk is de connector van TV?
fastbiker
Level 8
Topicstarter
De connector is van Technetix. Ziggo approved. Welke van de 2 de beste splitter is weet ik eigenlijk niet. De POA01 is dacht meer een tv splitter voor een extra tv. De POA-3 geeft ook nog 10dB versterking heb ik begrepen. Ik heb een vrij lange coax kabel naar de TV.
King006
Level 1
Zowel de POA01 als POA03 verzwakken het signaal. De POA01 kan inderdaad voor twee TV’s worden gebruikt, maar kan ook voor TV en modem.

De connector van Technetix is nog goed, dat andere merk vervangen ze zelfs.

De kabel naar je modem lijkt ook al wat ouder? Ik zou zeggen, chat of bel Ziggo even voor een POA01 en een nieuwe kabel voor je modem. Geef daar even aan dat de kabel op de POA01 aangesloten dient te worden.
fastbiker
Level 8
Topicstarter
Ga ik doen. Denk je dat dit verschil gaat maken?
King006
Level 1
Je signaalwaardes zullen iets beter worden omdat de POA03 meer verzwakt dan de POA01. Hoelang is het modem al online?
fastbiker
Level 8
Topicstarter
Ruim een maand. Gelijk gekregen met de next. Vorige week wel even van de stroom afgehad.
Bert
Level 21
T.E.A.M.
fastbiker Dan heb je in ieder geval nog installatiegarantie.:relaxed:
King006
Level 1
fastbiker wrote:
Ruim een maand. Gelijk gekregen met de next. Vorige week wel even van de stroom afgehad.

Dan zou er eventueel een monteur langs kunnen komen om het te fixen 🙂 maar je zou het ook zelf kunnen proberen met een nieuwe POA01 en nieuwe modem kabel.
fastbiker
Level 8
Topicstarter
King006 Nieuw data coaxkabeltje gekregen, wel de verkeerde (rood/rood) maar die past wel op de PAO-03. Toch gebruikt en ziet er meteen beter uit! Bedankt voor je tip!
King006
Level 1
fastbiker,

Goed om te zien! heb je alleen de data kabel gehad? of ook een POA01? wil je eens alle waardes posten?
fastbiker
Level 8
Topicstarter
King006 Alleen de datakabel, de splitter was vergeten, komt nu tegelijk met juiste datakabel( hoop ik)
King006
Level 1
De waardes zien er voorlopig goed uit 🙂 wil je de waardes nog eens posten als de POA01 er is?
fastbiker
Level 8
Topicstarter
Ik kreeg net een POA-1IEC tv/radio splitter via de pakketpost. Deze is toch niet geschikt om het rood/rood datakabeltje aan te sluiten?
King006
Level 1
fastbiker wrote:
Ik kreeg net een POA-1IEC tv/radio splitter via de pakketpost. Deze is toch niet geschikt om het rood/rood datakabeltje aan te sluiten?

Jij hebt nu een F connector aan deze kabel denk ik? dat kan dan inderdaad niet.
Condor1960
Level 16
King006 jij hebt er duidelijk kaas van gegeten. Bij mij is de wifi verbinding soms wat traag maar ook de ethernet verbinding naar PC. Hierbij het plaatje van mijn waardes. Ik heb geen idee of e.e.a. goed/ slecht/ normaal is. In het verleden al eens hulp gehad van iemand in de Ziggo community maar heb geen idee meer wie dat was. Kan jij wellicht hier iets over zeggen?

Bij voorbaat dank!
King006
Level 1
Condor1960,

Je hebt redelijk wat T3 foutmeldingen en 'PRE RS Errors'. Dit is denk ik niet de Arris Connectbox? Er is namelijk een bug bij de compal connectbox met de 'PRE RS Errors'. Kun je ook eens kijken naar de uptime? en heb je wat foto's van je aansluitpunt?
Condor1960
Level 16
King006 Volgens de gegevens van de box is ie inderdaad van Compal. Met uptime bedoel je snelheid upload?? Die is 25,6. Tevens hierbij aansluiting van aansluitpunt. Betreft de SQ601 geleverd en aangesloten door Ziggo. Zit direct op de groene hoofdkabel van Ziggo.
Ik vind de speedtest trouwens tegen vallen. Volgens mijn abo zou ik 250 download moeten hebben en 25 upload!!!???