1
Vraag
2
Reacties
Pieterman77

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat voor kabels zijn dit?

Hallo,

 

Ik heb zojuist een abbonement afgesloten bij Ziggo. Voordat ik mijn modem kan aansluiten heb ik nog een aantal vragen.

 

In de afbeeldingen zijn 3 kabels te zien. Mijn vraag is wat voor kabels dit zijn? Ik heb namelijk geen idee wat voor functie die blauwe kabels heeft.

 

Die groene moet waarschijnlijk naar mijn modem, maar ik heb geen idee of hij nog werkt. Kan ik dit doormeten? 

 

Mvg,

 

Piet 

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Die groene moet naar je Ziggo modem, maar er moet wel een fatsoenlijk aansluitpunt op. Dat kun je beter door een monteur laten doen. Die blauwe zal een KPN lijn zijn, maar ook daar mist een aansluitpunt. Slordig achtergelaten zo.

Bekijk in context

6 Reacties 6
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Die groene moet naar je Ziggo modem, maar er moet wel een fatsoenlijk aansluitpunt op. Dat kun je beter door een monteur laten doen. Die blauwe zal een KPN lijn zijn, maar ook daar mist een aansluitpunt. Slordig achtergelaten zo.

Valentino

Level 7
  • 139Posts
  • 1Oplossingen
  • 37Likes

Ik vraag me af wat die witte kabel aan de buitenkant , met binnenring grijze mantel en 1 bruin puntje is op de foto bij de KPN kabel. Dat lijk ik ook te herkennen als iets van Ziggo uit mijn ouderlijk huis (uit de jaren 60), een tv kabel aansluiting volgens mij.

Pieterman77
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de reacties! Dan weet ik genoeg. Het appartement komt inderdaad uit de jaren 60. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo monteur is gratis om je als nieuwe klant volledig aan te sluiten voor 1 telefoon, 1 computer en 1 TV.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Groen is Ziggo, hierop moet een AOP (btv 01-SET) worden geplaatst door een monteur. Wit is waarschijnlijk een oude CAI-aansluiting en niet meer in gebruik.

 

Blauw is inderdaad KPN, dit is een STAP 58-aansluiting welke nog radiodistributie/draadomroep ondersteunde op de aderparen rood/blauw/groen/geel.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Of wit is een doorlus naar een andere kamer.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic