Vraag
Reacties
Oplossing
Transilit
Level 4

Wat te doen bij melding 'controleer op updates' na herinstallatie Safe Online?

Ik maak deze post namens een kennis van mij.

Hij heeft altijd Safe Online gebruikt maar nu was er recent een update. Deze kon hij niet installeren en daarom heeft hij toen Safe Online verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. (poging tot)

Transilit_0-1696705146669.png

Nu krijgt hij elke keer deze fout. ik ben niet bekend genoeg met Safe Online dat ik deze fout ken en verschillende anderen ook niet.

Stappen die al gedaan zijn:
- Stappenplan gevolgd: Ziggo Safe Online verwijderen | Klantenservice | Ziggo
- Windows update uitvoeren (geen updates beschikbaar)

Relevante hardware info:
Systeem: 64 bit
RAM: 8GB

Is er iemand die dit eerder heeft gezien en eventueel advies heeft?
Ik hoor het graag! 🙂

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Transilit
Level 4
Topicstarter

De geboden oplossingen waren eigenlijk vrij eenvoudig.

Ook weer een handmatige download van het certificaat of een herinstallatie van Windows.

Alle stappen vind je hier: Ziggo Safe Online installeren | Klantenservice | Ziggo

Dat die 2e een oplossing zal zijn geloof ik gelijk maar dat is op dit moment even geen optie. Als ik in de toekomst een herinstallatie doe en dit werkt of als ik een andere oplossing vind zal ik dit topic opzoeken en mijn bevindingen delen. Bedankt voor het meedenken allemaal 🙂

* Bericht aangepast door moderator *

Bekijk in context

0 Kudos
15 Reacties 15
Dave
Level 20
T.E.A.M.

@Transilit  Misschien helpt dit:

Ziggo Safe Online

Download de  F-Secure Remove tool  hier staan de diverse programma's in, Windows, Mac, Android etc.

Als je Ziggo Safe Online is verwijderd, herstart je PC of apparaat.

installeer Malwarebytes free die kan je 30 dagen op alles laten scannen wat ie vind zet ie in de Quarantaine en handmatig kan je dit verwijderen en daarna PC herstarten. Na 30 dagen blijft de Scan functie en verwijder van Quarantaine actief, overige is licentie.

Ga dan naar Mijn Ziggo   

Kies Producten en dan Tabblad Internet

Je ziet dan als je wat naar beneden scrolt Beveiliging instellen klik deze optie aan

Kan zijn dat je eerst even moet inloggen - Maar er wordt een Oranje Scherm geopend met rechterhoek

Kies op dit apparaat, en klik daar op, en Ziggo Safe Online installeert zichzelf helemaal opnieuw.

Via dat oranje scherm kan je ook oude licenties intrekken en vrijgeven, dan heb je er weer voldoende.

Safe Online Tussen Oplossing

Wat je nog zou kunnen proberen is inloggen via deze directe link: https://safeavenue.f-secure.com/iframe/-sso/ziggo_sa/

Als dit wél werkt is dat voor nu een mooie tussen oplossing.

Transilit
Level 4
Topicstarter

Heey, bedankt voor het antwoord 🙂 de verwijdertool en herinstallatie heb ik helaas al geprobeerd. inclusief opnieuw opstarten tussendoor.
Helaas werkte dit niet 😞

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Misschien zou je eerst even Malwarebytes willen doen, kijken of je malware hebt en dan dit in de quarantaine zetten. Daarna zet je Windows Defender kijken of daar iets tussen zit, als alles geregeld is, haal je via de verwijder tool weer, daarna opnieuw de PC herstarten en nog een keer via Mijn Ziggo  opnieuw probeert.

Zet Windows Defender op uit en installeer alles opnieuw

0 Kudos
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Hee hoi @Transilit, lief dat je dit oppakt voor een kennis van je! Ik las dat je zelf al het nodige hebt geprobeerd, super! Afgelopen zaterdag heeft @Dave ook nog een tip gegeven, laat je ons weten wat hieruit komt?

Enigma147
Level 9

Heeft hij op meer sites problemen met certificaten?

Staat de tijd en datum van die computer goed? Als die niet goed staat kan een certificaat verlopen of nog niet geldig zijn, omdat certificaten een begin en einddatum hebben waarop ze geldig zijn.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Dat was nog vergeten te vertellen dat de overige Licentie via het oranje vlak deze even intrekken, dan komen er weer oude licenties vrij en kan je die weer gebruiken. Als je maar 6 licentie's hebt ben je er zo doorheen. Goede opmerking van @Enigma147 

0 Kudos
Transilit
Level 4
Topicstarter

wat fijn dat er na 1 dag gelijk al een antwoord is gekozen, wel een beetje jammer dat dit een antwoord is die ik niet heb gekozen en al heb aangegeven dit al geprobeerd te hebben (:

Helaas nog niet opgelost, verder nergens problemen op de computer en de tijd staat inderdaad goed. Dit was mijn vermoeden eerst ook

Enige dat ik nog kan bedenken dat wellicht nuttige info is is dat de pc niet geschikt is voor windows 11, maar safe online werkt geloof ik op oudere windows versies ook gewoon prima.
Het is een hardware gerelateerde reden dat windows 11 niet kan, niet software.

HBO Fan
Level 15

@Transilit 

Waarschijnlijk heb je het al gecontroleerd, maar wat zie je onder internetbeveiliging in de mijn ziggo omgeving? Hoeveel apparaten (licenties) zijn er beschikbaar en/of ingebruik?

Transilit
Level 4
Topicstarter

Momenteel geen enkele licentie in gebruik, als ik in het safe online scherm zit zie ik ook 1/1 beschikbaar. En geen apparaten 🙂 bedankt voor het meedenken

Transilit
Level 4
Topicstarter

Had dit inderdaad bekeken maar tijd staat goed. Hij heeft verder geen problemen met internet, deze foutmelding komt specifiek naar voren tijdens het doorlopen van de .exe van safe online

Kameleon1987
Level 11

Controleer eens of de windows update KB5005611 wel geinstalleerd is.
Bij twijfel kan je deze update ook gewoon van windows downloaden en installeren, dan merk je het zelf wel.

Een directe download link is https://catalog.s.download.windowsupdate.com/d/msdownload/update/software/updt/2021/09/windows10.0-k...

Hierna de computer even herstarten en kijken of je dan wel de installatie kunt doorlopen.

HBO Fan
Level 15

In een oud F-secure forum post wordt gesproken over een probleem met TLS1.2 handshake voor verificatie van het certificaat.... ze doen de suggestie om direct naar https://download.sp.f-secure.com/ te gaan om te kijken of Windows het certificaat als nog valideert.... tevens kan je in de browser even kijken of het valide is.

Weet alleen niet 100% zeker of dit ook voor de Ziggo Safe Online versie opgaat...
Maar wie weet...

Transilit
Level 4
Topicstarter

Zeker de moeite waard! ik ga het vandaag of morgen uitproberen. Ook de oplossing van Kameleon1987 ga ik proberen 🙂

Transilit
Level 4
Topicstarter

Helaas hebben de aangeboden oplossingen niet geholpen, via de chat support van fsecure heb ik een handmatige download van het certificaat gekregen, ook dit geen effect

nu is er bij ziggo een case aangemaakt voor “special product team” we zullen zien wat daar uitkomt,

ik hou jullie op de hoogte 🙂

Transilit
Level 4
Topicstarter

De geboden oplossingen waren eigenlijk vrij eenvoudig.

Ook weer een handmatige download van het certificaat of een herinstallatie van Windows.

Alle stappen vind je hier: Ziggo Safe Online installeren | Klantenservice | Ziggo

Dat die 2e een oplossing zal zijn geloof ik gelijk maar dat is op dit moment even geen optie. Als ik in de toekomst een herinstallatie doe en dit werkt of als ik een andere oplossing vind zal ik dit topic opzoeken en mijn bevindingen delen. Bedankt voor het meedenken allemaal 🙂

* Bericht aangepast door moderator *

0 Kudos