1
Vraag
2
Reacties
Brampie

Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

Wat kun je wel/niet met een e-mail alias?

Ik heb van 1 van onze 2 e-mailadressen bij Ziggo nog 2 aliassen.
Wat kun je met zulke aliassen? Ik denk: alleen mail ontvangen.

Of kun je ook een mail versturen met een alias? Zo ja, hoe dan?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes
Schiksie wrote:

Een alias is niet meer en minder dan een andere naam voor je hoofdaccount.
Je kan er wel precies hetzelfde mee doen dus verzenden en ontvangen.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/alias-toevoegen#/

 

Bedankt. Ik lees via de link hoe je een alias e-mailadres kunt toevoegen via Mijn Ziggo. Maar ik zag nog niet wat je daarmee doet in je mailprogramma. Ik heb al heel lang een alias om iemand te helpen zonder internet. De mails voor hem komen in mijn Postvak in binnen. Maar nu bleek het laatst belangrijk om ook een e-mail te kunnen versturen met die alias. Wat moet ik daartoe doen?

Bekijk in context

6 Reacties 6
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes

Gewoon als 2e identiteit instellen in je mailprogramma (Thunderbird Outlook etc). Dan kun je vanaf dat adres ook verzenden.

Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes
efok wrote:

Gewoon als 2e identiteit instellen in je mailprogramma (Thunderbird Outlook etc). Dan kun je vanaf dat adres ook verzenden.

 

Uh, wat is "identiteit” hier? Ik neem aan dat een alias e-mailadres niet geschikt is om ermee in te loggen.

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Een alias is niet meer en minder dan een andere naam voor je hoofdaccount.
Je kan er wel precies hetzelfde mee doen dus verzenden en ontvangen.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/alias-toevoegen#/

 

Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes
Schiksie wrote:

Een alias is niet meer en minder dan een andere naam voor je hoofdaccount.
Je kan er wel precies hetzelfde mee doen dus verzenden en ontvangen.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/alias-toevoegen#/

 

Bedankt. Ik lees via de link hoe je een alias e-mailadres kunt toevoegen via Mijn Ziggo. Maar ik zag nog niet wat je daarmee doet in je mailprogramma. Ik heb al heel lang een alias om iemand te helpen zonder internet. De mails voor hem komen in mijn Postvak in binnen. Maar nu bleek het laatst belangrijk om ook een e-mail te kunnen versturen met die alias. Wat moet ik daartoe doen?

ShelLuser

Level 8
  • 228Posts
  • 10Oplossingen
  • 80Likes
Brampie wrote:

Maar nu bleek het laatst belangrijk om ook een e-mail te kunnen versturen met die alias. Wat moet ik daartoe doen?

Als je het alias in je mail programma hebt toegevoegd dan zou je tijdens het verzenden van een e-mail in het “From” veldje een keuze moeten kunnen maken uit de verschillende aliassen.

Let wel even heet goed op via welke provider je dergelijke e-mails stuurt. Veel grotere providers (zoals Ziggo) maken gebruik van anti-spam configuraties die e-mail vanaf andere mailservers blokkeren.

Ofwel: als jij een “alias@ziggo.nl” adres hebt en dit binnen je GMail opneemt en hiermee gaan mailen dan zullen die mailtjes vrijwel zeker nooit aankomen omdat gmail (“Google”) niet ingesteld staat als de officiële bron voor e-mails met het ziggo.nl domein.

Misschien even een bruikbare tip...

Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes
ShelLuser wrote:
Brampie wrote:

Maar nu bleek het laatst belangrijk om ook een e-mail te kunnen versturen met die alias. Wat moet ik daartoe doen?

Als je het alias in je mail programma hebt toegevoegd dan zou je tijdens het verzenden van een e-mail in het “From” veldje een keuze moeten kunnen maken uit de verschillende aliassen.

Let wel even heet goed op via welke provider je dergelijke e-mails stuurt. Veel grotere providers (zoals Ziggo) maken gebruik van anti-spam configuraties die e-mail vanaf andere mailservers blokkeren.

Ofwel: als jij een “alias@ziggo.nl” adres hebt en dit binnen je GMail opneemt en hiermee gaan mailen dan zullen die mailtjes vrijwel zeker nooit aankomen omdat gmail (“Google”) niet ingesteld staat als de officiële bron voor e-mails met het ziggo.nl domein.

Misschien even een bruikbare tip...

Bedankt voor alle info. Ik had nog nooit een tweede identiteit aangemaakt in Windows Live Mail. Dat heb ik, na jouw hint, nu wel gedaan in Mozilla Thunderbird: menu Extra>Accountinstellingen>Identiteiten beheren. Dan zal het wel gaan lukken, denk ik, Geweldig!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic