Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Resul33
Level 8

Wat kan ik doen tegen delay/vertraging bij online gamen op PS5?

Goedemiddag,

 

Ik heb eerder al een topic geopend en onlangs is er ook een monteur geweest wat niet meer nodig is.

Maar wat ik wil zeggen is dat ik nog elke dag hetzelfde probleem ervaar met vertraging en delay in me bekabeld verbinding op de PS5. Dus ik wil zeggen dat ik gewoon niet smooth kan gamen en in de middagen is het al helemaal niet te doen, daar word je helemaal gek van. Als signaal kabels etc kloppen waar heeft het dan wel mee te maken?? In mijn netwerk historie zie ik ook steeds dan mijn profile veranderd van 9 13 naar 10 13. Zit telkens op deze profiles en begreep dat 1 2 3 de beste is tussen de profiles? Ik weet het even niet meer en wil aangeven dat als er op afstand ook niks meer gedaan kan worden, ik binnenkort zal overstappen want dit is niet goed voor me gezondheid:))

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
114 Reacties 114
Bert
Level 21
T.E.A.M.

OK, het is een tijdje geleden en wie weet wat er allemaal gewijzigd is in de situatie of het signaal.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je woning binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

0 Kudos
Gio2903
Level 17

moet zeggen dat ik het best zorgelijk vind dat ziggo het OFDM(A) blok niet overal in NL stabiel krijgt

MR_CHIP
Level 19

@Gio2903  schreef:

moet zeggen dat ik het best zorgelijk vind dat ziggo het OFDM(A) blok niet overal in NL stabiel krijgt


@tobiastheebe 

Hoelang gaat dat nog duren voor ziggo denk je?

0 Kudos
Resul33
Level 8
Topicstarter
ED3.0 Downstream kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1
578000000
3.7
41
QAM 256
1
2
586000000
3.5
41
QAM 256
2
3
594000000
3.5
41
QAM 256
3
4
602000000
3.2
41
QAM 256
4
5
610000000
3
41
QAM 256
5
6
618000000
2.8
41
QAM 256
6
7
626000000
2.2
40
QAM 256
7
8
634000000
2.2
40
QAM 256
8
9
642000000
2.5
40
QAM 256
9
10
650000000
2.9
40
QAM 256
10
11
658000000
3.1
41
QAM 256
11
12
666000000
2.8
40
QAM 256
12
13
674000000
2.8
40
QAM 256
13
14
682000000
2.8
40
QAM 256
14
15
690000000
2.9
41
QAM 256
15
16
698000000
3
41
QAM 256
16
17
706000000
2.7
40
QAM 256
17
18
714000000
2.7
40
QAM 256
18
19
722000000
2.9
41
QAM 256
19
20
730000000
2.7
40
QAM 256
20
21
738000000
2.4
40
QAM 256
21
22
746000000
1.9
40
QAM 256
22
23
754000000
1.8
40
QAM 256
23
24
762000000
1.9
40
QAM 256
24
25
770000000
1.6
40
QAM 256
25
26
778000000
1.2
40
QAM 256
26
27
786000000
1.3
40
QAM 256
27
28
794000000
1.6
40
QAM 256
28
29
802000000
2.2
40
QAM 256
29
30
810000000
2.6
40
QAM 256
30
31
818000000
2.4
40
QAM 256
31
32
826000000
2.1
40
QAM 256
32
 
ED3.0 Downstream kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1
Goed (Locked)
41
1
0
2
Goed (Locked)
41
1
0
3
Goed (Locked)
41
0
0
4
Goed (Locked)
41
2
0
5
Goed (Locked)
41
2
0
6
Goed (Locked)
41
3
0
7
Goed (Locked)
40
7
0
8
Goed (Locked)
40
4
0
9
Goed (Locked)
40
2
0
10
Goed (Locked)
40
1
0
11
Goed (Locked)
41
2
0
12
Goed (Locked)
40
3
0
13
Goed (Locked)
40
7
0
14
Goed (Locked)
40
3
0
15
Goed (Locked)
41
2
0
16
Goed (Locked)
41
3
0
17
Goed (Locked)
40
5
0
18
Goed (Locked)
40
2
0
19
Goed (Locked)
41
4
0
20
Goed (Locked)
40
2
0
21
Goed (Locked)
40
3
0
22
Goed (Locked)
40
9
0
23
Goed (Locked)
40
8
0
24
Goed (Locked)
40
11
0
25
Goed (Locked)
40
6
0
26
Goed (Locked)
40
11
0
27
Goed (Locked)
40
13
0
28
Goed (Locked)
40
5
0
29
Goed (Locked)
40
4
0
30
Goed (Locked)
40
4
0
31
Goed (Locked)
40
2
0
32
Goed (Locked)
40
2
0
 
 
D3.1 Downstream kanalen
Kanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)
331684K3301QAM 4096368
 
D3.1 Downstream kanalen
Kanaalnummer Locked Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
33Goed (Locked)0-0.66811915730
0 Kudos
Resul33
Level 8
Topicstarter
 
ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

05880000042.85120QAM 647
15200000042.85120QAM 648
24520000042.55120QAM 649
33840000041.55120QAM 6410
ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

0ATDMA0000
1ATDMA0000
2ATDMA0000
3ATDMA0000
D3.1 Upstream kanalen
Kanaal Kanaal breedte (MHz) Vermogen (dBmV) FFT Type Modulatie
251434.22KQAM 64
D3.1 Upstream kanalen
Kanaal Kanaal soort Aantal Actieve Subcarriers Eerste Actieve Subcarrier (Hz) T3 Timeouts T4 Timeouts
25OFDMA2809800000030
0 Kudos
Resul33
Level 8
Topicstarter

logboek.png

0 Kudos
Marco
Community Moderator
Community Moderator

Dank voor de signaalwaardes @Resul33. Ik heb hier ook het signaal uitgelezen, en helaas is het nog niet goed.

Ik heb een escalatiemonteur ingepland op vrijdag 18 oktober tussen 12:00 en 18:00. Ik heb alle nodige informatie op de monteursbon gezet. De monteur weet dus waar het probleem zit. Zou je aan kunnen geven of dit goed uitkomt of niet?

Resul33
Level 8
Topicstarter

Hi @Marco. Er is kort geleden al een monteur langs geweest en die heeft het signaal gemeten en alles was volgens de monteur goed?
Hij gaf ook aan dat het niet nodig is dat een monteur langskomt omdat er verder binnen huis niks gedaan kan worden. 

 

Als het kan heb ik de monteursafspraak liever op vrijdag ochtend, maar weet al zeker dat er binnen huis niks zal veranderen.

0 Kudos
wewanl
Level 17

Als delay voor jou niet beter te krijgen is bij Ziggo zie ik overstappen naar glasvezel 

PeterH2020
Level 10

Enige wat nog zou kunnen helpen is een modem swap, ik heb namelijk bij mijn eerste Sagemcom met YAAS serienummer ook delay gehad.

Na vervangen van het modem naar YBES Serienummer was dit probleem verholpen.
Hoop dat de monteur wat kan vinden! 

0 Kudos
Resul33
Level 8
Topicstarter

@PeterH2020 Wat is het verschil tussen die twee modems dan? Aangezien 2 weken geleden een monteur langs is geweest verwacht ik niks bijzonders. 

0 Kudos
PeterH2020
Level 10

In theorie zit er geen verschil in.

Maar ik heb na de swap geen problemen meer gehad. Signaal technisch is alles op orde.

Misschien kan je dit overleggen met de monteur...

0 Kudos
Resul33
Level 8
Topicstarter

Ik zie dat ik al een YAAS serienummer smartwifi in gebruik heb, dus bij mij heeft het geen goed effect gehad. Ik ben nu aan het gamen maar zelfs in de avond is het erg traag met veel delay. Wat mij opvalt is als de modem herstart dan zie ik in de netwerk historie modem opstarten met profiel 1 2 3 en na 1 minuut springt die op 10 13 en dan zo verder op dat of 9 11. Eerder last ik ergens op de forum dat 1 2 3 profile de beste resultaat geeft.. 

0 Kudos
wewanl
Level 17

Je moet beseffen dat het op dit moment bij Ziggo niet mogelijk is om dezelfde lage latency te krijgen als op de glasvezel.

Dus iets onmogelijks verlangen is verspilde energie.

 

 

0 Kudos
Videopionier
Level 10

Begrijp ik het goed, gebruikt Ziggo frequenties in de FM band voor het OFDMA kanaal?

 

3.1up.jpg

Als dat zo is dan onderschatten ze de gevolgen voor cable ingress hiervan, die overstijgt n.l. die van 4G:

 

4G(+) ontvangst op een sprietje

4G_ingress.jpg

 

idem voor de FM band

FM_ingress.jpg

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

@Videopionier  schreef:

Begrijp ik het goed, gebruikt Ziggo frequenties in de FM band voor het OFDMA kanaal?

 

3.1up.jpg

[...]

Dit is een bug in de webinterface van de Sagemcom F3896. 98 is geen frequentie in MHz, maar puur het nummer van de eerste actieve subcarrier. Zelfde geldt voor '368' van OFDM. Voor OFDMA wordt meestal 15~30 MHz gebruikt. In dit geval is waarschijnlijk 15~85 MHz in gebruik, met 35~62 MHz voor ATDMA (ED3.0) uitgesloten d.m.v. null (inactieve) subcarriers.

 

Voor de upstream in het algemeen is 5-204 MHz gereserveerd, met 204-258 MHz als guard band (diplex/split). Instraling van FM omroep kan inderdaad een probleem gaan worden.

Videopionier
Level 10

@tobiastheebe 

Bedankt voor je uitleg. De informatie op de WIF van de Ziggo modems is inderdaad zeer verwarrend, dat blijkt maar weer.

Het is ook opmerkelijk dat de frequenties voor de downstream kanalen zeer uitgebreid worden getoond, terwijl die voor de upstream eigenlijk ontbreken. Maar zoals je ook uitlegt liggen die vast.

 

0 Kudos
Resul33
Level 8
Topicstarter

@Marco Hoi Marco.
Bedankt voor het regelen van een monteur. Monteur heeft de hoofdaansluiting gecheckt en waardes zijn zoals altijd is  weer goed. Ik krijg vandaag een nieuwe modem opgestuurd. Verder krijg ik vaak van monteurs te horen dat ik geen splitter moet gebruiken, deze is dus weer eraf gehaald. Ben nu 2 uurtjes aan het gamen maar zonder splitter voelt online gamen 3 tot 4 x zo zwaar aan? Zonder een splitter is het helemaal niet te doen en dan weet ik niet waar het probleem zit als het zonder splitter al slecht gaat.. 

0 Kudos
PeterH2020
Level 10

Probleem zit dan in het modem. Zoals ik al eerder heb gezegd. Hoezo heeft de monteur geen swap uitgevoerd? Geen voorraad op de bus?

0 Kudos