Goedemiddag,
Ik heb eerder al een topic geopend en onlangs is er ook een monteur geweest wat niet meer nodig is.
Maar wat ik wil zeggen is dat ik nog elke dag hetzelfde probleem ervaar met vertraging en delay in me bekabeld verbinding op de PS5. Dus ik wil zeggen dat ik gewoon niet smooth kan gamen en in de middagen is het al helemaal niet te doen, daar word je helemaal gek van. Als signaal kabels etc kloppen waar heeft het dan wel mee te maken?? In mijn netwerk historie zie ik ook steeds dan mijn profile veranderd van 9 13 naar 10 13. Zit telkens op deze profiles en begreep dat 1 2 3 de beste is tussen de profiles? Ik weet het even niet meer en wil aangeven dat als er op afstand ook niks meer gedaan kan worden, ik binnenkort zal overstappen want dit is niet goed voor me gezondheid:))
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
OK, het is een tijdje geleden en wie weet wat er allemaal gewijzigd is in de situatie of het signaal.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je woning binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
moet zeggen dat ik het best zorgelijk vind dat ziggo het OFDM(A) blok niet overal in NL stabiel krijgt
@Gio2903 schreef:moet zeggen dat ik het best zorgelijk vind dat ziggo het OFDM(A) blok niet overal in NL stabiel krijgt
Hoelang gaat dat nog duren voor ziggo denk je?
1 | 578000000 | 3.7 | 41 | QAM 256 | 1 |
2 | 586000000 | 3.5 | 41 | QAM 256 | 2 |
3 | 594000000 | 3.5 | 41 | QAM 256 | 3 |
4 | 602000000 | 3.2 | 41 | QAM 256 | 4 |
5 | 610000000 | 3 | 41 | QAM 256 | 5 |
6 | 618000000 | 2.8 | 41 | QAM 256 | 6 |
7 | 626000000 | 2.2 | 40 | QAM 256 | 7 |
8 | 634000000 | 2.2 | 40 | QAM 256 | 8 |
9 | 642000000 | 2.5 | 40 | QAM 256 | 9 |
10 | 650000000 | 2.9 | 40 | QAM 256 | 10 |
11 | 658000000 | 3.1 | 41 | QAM 256 | 11 |
12 | 666000000 | 2.8 | 40 | QAM 256 | 12 |
13 | 674000000 | 2.8 | 40 | QAM 256 | 13 |
14 | 682000000 | 2.8 | 40 | QAM 256 | 14 |
15 | 690000000 | 2.9 | 41 | QAM 256 | 15 |
16 | 698000000 | 3 | 41 | QAM 256 | 16 |
17 | 706000000 | 2.7 | 40 | QAM 256 | 17 |
18 | 714000000 | 2.7 | 40 | QAM 256 | 18 |
19 | 722000000 | 2.9 | 41 | QAM 256 | 19 |
20 | 730000000 | 2.7 | 40 | QAM 256 | 20 |
21 | 738000000 | 2.4 | 40 | QAM 256 | 21 |
22 | 746000000 | 1.9 | 40 | QAM 256 | 22 |
23 | 754000000 | 1.8 | 40 | QAM 256 | 23 |
24 | 762000000 | 1.9 | 40 | QAM 256 | 24 |
25 | 770000000 | 1.6 | 40 | QAM 256 | 25 |
26 | 778000000 | 1.2 | 40 | QAM 256 | 26 |
27 | 786000000 | 1.3 | 40 | QAM 256 | 27 |
28 | 794000000 | 1.6 | 40 | QAM 256 | 28 |
29 | 802000000 | 2.2 | 40 | QAM 256 | 29 |
30 | 810000000 | 2.6 | 40 | QAM 256 | 30 |
31 | 818000000 | 2.4 | 40 | QAM 256 | 31 |
32 | 826000000 | 2.1 | 40 | QAM 256 | 32 |
1 | Goed (Locked) | 41 | 1 | 0 |
2 | Goed (Locked) | 41 | 1 | 0 |
3 | Goed (Locked) | 41 | 0 | 0 |
4 | Goed (Locked) | 41 | 2 | 0 |
5 | Goed (Locked) | 41 | 2 | 0 |
6 | Goed (Locked) | 41 | 3 | 0 |
7 | Goed (Locked) | 40 | 7 | 0 |
8 | Goed (Locked) | 40 | 4 | 0 |
9 | Goed (Locked) | 40 | 2 | 0 |
10 | Goed (Locked) | 40 | 1 | 0 |
11 | Goed (Locked) | 41 | 2 | 0 |
12 | Goed (Locked) | 40 | 3 | 0 |
13 | Goed (Locked) | 40 | 7 | 0 |
14 | Goed (Locked) | 40 | 3 | 0 |
15 | Goed (Locked) | 41 | 2 | 0 |
16 | Goed (Locked) | 41 | 3 | 0 |
17 | Goed (Locked) | 40 | 5 | 0 |
18 | Goed (Locked) | 40 | 2 | 0 |
19 | Goed (Locked) | 41 | 4 | 0 |
20 | Goed (Locked) | 40 | 2 | 0 |
21 | Goed (Locked) | 40 | 3 | 0 |
22 | Goed (Locked) | 40 | 9 | 0 |
23 | Goed (Locked) | 40 | 8 | 0 |
24 | Goed (Locked) | 40 | 11 | 0 |
25 | Goed (Locked) | 40 | 6 | 0 |
26 | Goed (Locked) | 40 | 11 | 0 |
27 | Goed (Locked) | 40 | 13 | 0 |
28 | Goed (Locked) | 40 | 5 | 0 |
29 | Goed (Locked) | 40 | 4 | 0 |
30 | Goed (Locked) | 40 | 4 | 0 |
31 | Goed (Locked) | 40 | 2 | 0 |
32 | Goed (Locked) | 40 | 2 | 0 |
33 | 168 | 4K | 3301 | QAM 4096 | 368 |
33 | Goed (Locked) | 0 | -0.6 | 681191573 | 0 |
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
0 | 58800000 | 42.8 | 5120 | QAM 64 | 7 |
1 | 52000000 | 42.8 | 5120 | QAM 64 | 8 |
2 | 45200000 | 42.5 | 5120 | QAM 64 | 9 |
3 | 38400000 | 41.5 | 5120 | QAM 64 | 10 |
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
0 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
1 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
25 | 14 | 34.2 | 2K | QAM 64 |
25 | OFDMA | 280 | 98000000 | 3 | 0 |
Dank voor de signaalwaardes @Resul33. Ik heb hier ook het signaal uitgelezen, en helaas is het nog niet goed.
Ik heb een escalatiemonteur ingepland op vrijdag 18 oktober tussen 12:00 en 18:00. Ik heb alle nodige informatie op de monteursbon gezet. De monteur weet dus waar het probleem zit. Zou je aan kunnen geven of dit goed uitkomt of niet?
Hi @Marco. Er is kort geleden al een monteur langs geweest en die heeft het signaal gemeten en alles was volgens de monteur goed?
Hij gaf ook aan dat het niet nodig is dat een monteur langskomt omdat er verder binnen huis niks gedaan kan worden.
Als het kan heb ik de monteursafspraak liever op vrijdag ochtend, maar weet al zeker dat er binnen huis niks zal veranderen.
Als delay voor jou niet beter te krijgen is bij Ziggo zie ik overstappen naar glasvezel
Enige wat nog zou kunnen helpen is een modem swap, ik heb namelijk bij mijn eerste Sagemcom met YAAS serienummer ook delay gehad.
Na vervangen van het modem naar YBES Serienummer was dit probleem verholpen.
Hoop dat de monteur wat kan vinden!
@PeterH2020 Wat is het verschil tussen die twee modems dan? Aangezien 2 weken geleden een monteur langs is geweest verwacht ik niks bijzonders.
In theorie zit er geen verschil in.
Maar ik heb na de swap geen problemen meer gehad. Signaal technisch is alles op orde.
Misschien kan je dit overleggen met de monteur...
Ik zie dat ik al een YAAS serienummer smartwifi in gebruik heb, dus bij mij heeft het geen goed effect gehad. Ik ben nu aan het gamen maar zelfs in de avond is het erg traag met veel delay. Wat mij opvalt is als de modem herstart dan zie ik in de netwerk historie modem opstarten met profiel 1 2 3 en na 1 minuut springt die op 10 13 en dan zo verder op dat of 9 11. Eerder last ik ergens op de forum dat 1 2 3 profile de beste resultaat geeft..
Je moet beseffen dat het op dit moment bij Ziggo niet mogelijk is om dezelfde lage latency te krijgen als op de glasvezel.
Dus iets onmogelijks verlangen is verspilde energie.
Begrijp ik het goed, gebruikt Ziggo frequenties in de FM band voor het OFDMA kanaal?
Als dat zo is dan onderschatten ze de gevolgen voor cable ingress hiervan, die overstijgt n.l. die van 4G:
4G(+) ontvangst op een sprietje
idem voor de FM band
@Videopionier schreef:
Begrijp ik het goed, gebruikt Ziggo frequenties in de FM band voor het OFDMA kanaal?
[...]
Dit is een bug in de webinterface van de Sagemcom F3896. 98 is geen frequentie in MHz, maar puur het nummer van de eerste actieve subcarrier. Zelfde geldt voor '368' van OFDM. Voor OFDMA wordt meestal 15~30 MHz gebruikt. In dit geval is waarschijnlijk 15~85 MHz in gebruik, met 35~62 MHz voor ATDMA (ED3.0) uitgesloten d.m.v. null (inactieve) subcarriers.
Voor de upstream in het algemeen is 5-204 MHz gereserveerd, met 204-258 MHz als guard band (diplex/split). Instraling van FM omroep kan inderdaad een probleem gaan worden.
Bedankt voor je uitleg. De informatie op de WIF van de Ziggo modems is inderdaad zeer verwarrend, dat blijkt maar weer.
Het is ook opmerkelijk dat de frequenties voor de downstream kanalen zeer uitgebreid worden getoond, terwijl die voor de upstream eigenlijk ontbreken. Maar zoals je ook uitlegt liggen die vast.
@Marco Hoi Marco.
Bedankt voor het regelen van een monteur. Monteur heeft de hoofdaansluiting gecheckt en waardes zijn zoals altijd is weer goed. Ik krijg vandaag een nieuwe modem opgestuurd. Verder krijg ik vaak van monteurs te horen dat ik geen splitter moet gebruiken, deze is dus weer eraf gehaald. Ben nu 2 uurtjes aan het gamen maar zonder splitter voelt online gamen 3 tot 4 x zo zwaar aan? Zonder een splitter is het helemaal niet te doen en dan weet ik niet waar het probleem zit als het zonder splitter al slecht gaat..
Probleem zit dan in het modem. Zoals ik al eerder heb gezegd. Hoezo heeft de monteur geen swap uitgevoerd? Geen voorraad op de bus?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.