Vraag
Reacties
Oplossing
RuudM
Level 5

Wat kan ik doen als ik ineens veel spam e-mails ontvang?

Helaas is mijn hoofd-emailadres op de een of andere spamlijst gekomen en ontvang ik inmiddels meer spam dan gewone mail. Nou ben ik overigens niet zo'n grote mailer 😉 Met name zou ik het domein mail@eu willen blokkeren, mag van mij meteen de prullenbak in. en dat zou al een heel groot deel oplossen. Helaas lukt dat niet om dat te filteren, het blijft maar doorgaan. 

Is er een andere oplossing voor dan mail maar continue in de spammap van Ziggo te plaatsen? Ik ben bekend met Docker, evt. ook met emailservers. Heeft iemand een tip (of een programma) hoe ik e.e.a. strenger kan filteren? Met name dus mail@eu?

Thx!

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Blokken is zinloos, want morgen is er weer een andere afzender.

Verplaats de spam vanuit Postvak in naar de spam map via IMAP of in de webmail, daar leert de spamfilter van en als er veel wordt verplaatst, dan wordt er handmatig gekeken.

Bij grote hoeveelheden in korte tijd, stuur de mails als bijlage naar abuse@ziggo.nl , zij beheren de spamfilter, met in het onderwerp:

Spam in Postvak in.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Blokken is zinloos, want morgen is er weer een andere afzender.

Verplaats de spam vanuit Postvak in naar de spam map via IMAP of in de webmail, daar leert de spamfilter van en als er veel wordt verplaatst, dan wordt er handmatig gekeken.

Bij grote hoeveelheden in korte tijd, stuur de mails als bijlage naar abuse@ziggo.nl , zij beheren de spamfilter, met in het onderwerp:

Spam in Postvak in.

RuudM
Level 5
Topicstarter

Die oplossing is mij te eenvoudig, lijkt niet te werken en is te generiek. Ik ben van mening dat blokken (filteren) wel degelijk zin heeft/zou kunnen hebben en ergens mogelijk moet lijken. 

Ik zie bij mij spammail met als afzender mail@eu.* waarbij het einde dan varieert. Die lettercombinatie in het afzenderadres wil ik blokken. Filters instellen zoals bv. Gmail (of Outlook) met een dergelijke combinatie lijkt niet mogelijk. Vandaar mijn vraag zoals in het onderwerp staat. 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@RuudM "Die oplossing is mij te eenvoudig, lijkt niet te werken en is te generiek."

Verplaatsen is juist heel specifiek, omdat de spamfilter kan zien dat er mails in de spam map komen en in de headers kan zien waarom het fout gaat en de praktijk leert dat dit bergen spam in de loop van de tijd blokt, anders zou je voor iedere goede mail nog 6 spam mails krijgen.

0 Kudos
HaaJee
Level 6

Hallo allemaal 

Wil tòch graag even reageren 

Ik ontving ook vrij spam mail.

Kwam er achter, na mijn Geblokkeerde afzenders gecontroleerd te hebben.

De lijst Geblokkeerde afzenders via het overzicht. 

Leeg gemaakt,  behalve waarvan ik zeker wist ,van die die nog steeds actief zijn.

Iedere keer

Als er een mail inde inbox stond. Deze aangemerkt om toe te voegen aan genoemde lijst.

De galbakken hadden ondertijd hun emailadres aangepast. 

Nu is de rust weer terug gekeerd. 

Wou dit idee jullie niet onthouden 

Groet

Henk van Dalen 

0 Kudos
HaaJee
Level 6

Mijn idee twee weken geleden werkt WEL.

de rust hier is totaal terug gekeerd 

Wel regelmatig in loggen op webmail.

En daar afzenders van SPAM

weer blokkeren