Wat is voor jou de beste minimale upload?
Ziggo loopt gemiddeld war achter met het bieden van upload tov andere providers.
wat vind jij dat voor de gemiddelde consument de minimale upload zou moeten zijn voor alle abonnementen?
Mijn mening is minimaal 100 Mbit up voor iedereen; dus voor elk abonnement.
Deze keuze voor de hoeveelheid download is dan wat mij betreft een puurdere keuze. Nu heb je nog Elite nodig voor 100 Mbit up.
Wat vind jij?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Upload op 100 voor alle pakketten, ik zie het niet gebeuren, want dit haalt 1 van de verkooppunten van de hogere pakketten onderuit. Voor mij (en meer mensen) een reden om naar XXL terug te zakken, met als gevolg minder inkomsten voor Ziggo.
p.s. Zo valt het bij al op dat bij de periodieke snelheidsaanpassingen dat deze zo zijn uitgekozen dat een downgrade net niet lekker valt.
@ZigNZag schreef:....
Daarom opteer ik voor
Lite 100/100
Start 200/100
XXL 400/100
Elite 1000/100 (misschien 150 mbit up omdat dit al kan met een 3.1 ODMFA up kanaal; 2 kanalen worden nog uitgerold, sommige gebieden is het en sommige niet, dan kan het al richting 300 Mbit up)
....
Dan gooi ik ook de knuppel in het hoenderhok :
XXL 400/100 en dan een lager prijs !
400Mbps is m.i. voor bijna iedereen snel genoeg 😉, dus dat hoeft voor mij niet hoger/sneller. In 'ruil' daarvoor zou ik graag een wat lagere prijs willen.
@digibaro Downgrade van complete naar XXL viel de laatste upgrade wel lekker.
500 Mbit download voor 58 (Complete) of 400 Mbit download voor 52 (XXL). XXL was daarvoor 200 Mbit. Start kreeg 200 Mbit ipv 100 Mbit.
Ik ben er dus voor die 100 Mbit geen reden meer te laten hoeven zijn voor elite te kiezen. Download voor iedereen stabiel op 100 en dan puur alleen je download kiezen. En ja ik zou dan ook eerder voor XXL gaan, alleen anders zou ik misschien zelfs een andere provider overwegen.
Internet wordt straks voor iedereen 1 euro duurder. Iedereen 100 Mbit upload lijkt me dan een mooie geste.
Een provider heeft liever een downgrade dan dat je weggaat. Kom je daarna weer terug, dan ben je het eerste jaar heel duur (veel korting)
@Pasi Die lagere prijs zou een goede zet zijn tov de blauw groene provider, die biedt 200 Mbit aan voor 50. Dus wellicht 50 een goede prijs en dan Start voor dat inflatie eurootje duurder voor 48. Zelfde prijsverschil als bij de blauw groene provider tussen 200 Mbit en en Giga, alleen dan heb je bij ziggo voor minder sneller internet en ben je alleen met Elite duurder uit.
@ZigNZag schreef:
Een provider heeft liever een downgrade dan dat je weggaat. Kom je daarna weer terug, dan ben je het eerste jaar heel duur (veel korting)
Nee hoor, Ziggo maakt het niets uit of je down- upgrade of weggaat.
En die kortingen die "nieuwe" klanten krijgen wordt gewoon betaald door de klanten die trouw blijven aan Ziggo. Dat is ook klantenbinding 🤔, je laat de bestaande klanten gewoon meer betalen, zodat je leuke instapper cadeautjes kunt geven.
En ja, ik weet het, andere providers doen het ook bla bla bla, dat argument hoor ik vaker, maar daarmee is het nog niet goed te praten.
Gewoon jaarlijks wisselen en dat scheelt je honderden euro's per jaar...
@HBO Fan Een downgrader levert meer op dan iemand die om het jaar klant is.
Als ik downgrade en dus blijf en er komt een klant bij van de conccurent door de jaar aanbieding is dat een betere situatie dan dat ik naar de concurrentie ga. Maar als iemand anders dan vervolgens naar de aanbieding van een concurrent gaat…
Als je steeds weer terug komt voor een aanbieding houd je het systeem zelf ook in stand; kan me wel goed voorstellen dat het steeds aanlokkelijk is 100-en euro’s te besparen.
Het wel bekende prisoners dilemma, want jouw actie heeft geen direct gevolg voor jezelf (zelfs positief in euro’s) maar wel voor de groep klanten.
Als het systeem stopt houden we de echte prijs over.
Je hebt nu een dubbel lijntje toch, zag ik in je vorige post? Een overgang van de ene naar andere provider, of redundant lijntje?
Ik moet eerlijk zeggen als hier glas ligt van de blauw groene, niet zozeer de vroeger roze en nu regenboog, dan wordt dat wel interessant, want die blauw groene ben ik ook tevreden over mobiel evenals de customer support (Ziggo ook top)
@HBO Fan Schreef: Gewoon jaarlijks wisselen en dat scheelt je honderden euro's per jaar...
Dat ligt er maar net aan, als ik nu naar Ziggo zou gaan als nieuwe klant, dan krijg ik bij een internet only 400/40 abbonement van 2 jaar, een welkomstkorting van 50% voor de eerst 6 maanden. Wat dan uitkomt op een totaal van €1092 (6X€26 + 18X€52). Maar als ik gewoon bij Odido blijf, dan betaal ik voor een 400/400 abonnement (zonder welkomstkorting) een totaal van €840 (24X€35) voor 2 jaar. In dit geval is het dus juist veel voordeliger om gewoon lekker te blijven zitten 😉
@DON PAPA Odido is goed geprijsd inderdaad. En hoe kom je uit in een berekening over 1 jaar?
@ZigNZag Schreef: En hoe kom je uit in een berekening over 1 jaar?
Ziggo 400/40 = €546 (3X€26 + 9X€52)
Odido 400/400 = €420 (12X€35)
@ZigNZag schreef:@DON PAPA Odido is goed geprijsd inderdaad. En hoe kom je uit in een berekening over 1 jaar?
Voor een nieuwe klant zou dat 6x€30 + 6x €40 = €420 voor een jaar gebaseerd op 400/400
Dat is op mijn postcode waar Odido via het glasvezelnet van KPN Levert.
Ik zie bij Odido geen optie voor een contract van 24 maanden en ook die € 35 die Don PAPA noemt zie ik niet.
Ik kom hier op uit:
Ziggo 400/40 = €468 (6 X26 + 6x52)
Rainbow 400/400 = €420 (12x35)
Nog steeds is rainbow goedkoper voor internet only in deze casus
Of je kiest voor de bol.com bon, dan is Ziggo voordeliger als je toch al iets nodig hebt.
@Garihd > Ik betaal straks €35 per maand voor 400/400 als bestaande klant op het ODF netwerk (omdat ik ook een BEN telefoon abonnement heb).
En dit betaald (8X€25 en daarna €35) een nieuwe klant op het ODF netwerk (als ze ook een mobiel abonnement bij Odido of BEN hebben).
@ZigNZag > Het is maar 3 maanden korting bij een 1 jaarcontract
@ZigNZag > Bol.com bon optie is er niet als je internet only neemt bij Ziggo
@DON PAPA dus je hebt wel een korting mee gerekend die je niet in je eerdere bericht noemt!
Dat is dan geen heel eerlijk vergelijk. Niet dat het veel verschil maakt.
546 tegen de eerder genoemde 420 scheelt genoeg.
De ander kant is dat je bij Ziggo met hun internet only hoe dan ook er TV bij hebt. Dat de nederlandse commerciële kanalen niet HD zijn moet men maar voor lief nemen.
@DON PAPA Het verschilt per abonnement en per periode hoelang je korting krijgt, nu is inderdaad niet het perfecte moment. Met black Friday was het laatst 9 maanden korting, dan zijn de voorwaarden anders en daarna een lange periode 6 maanden dacht ik.
Anywayz, we gaan een beetje off topic
@Garihd > Ik gaf aan in mijn eerdere bericht "zonder welkomstkorting", en dat klopt gewoon want die €35 is zonder welkomst-korting, dus waarom zou dat geen eerlijk vergelijk zijn? Het is zelf zo, dat als straks mijn jaar contract om is en ik bel met Odido dat ik ook nog wel een extra korting los krijg als ik voor een jaar bij teken, het zal dus zelfs nog een paar tientjes lager uit gaan vallen dan de €420 (12X€35) 😉
@DON PAPA schreef:@Garihd > Ik gaf aan in mijn eerdere bericht "zonder welkomstkorting", en dat klopt gewoon want die €35 is zonder welkomst-korting, dus waarom zou dat geen eerlijk vergelijk zijn? 😉
Klopt, je schrijft geen welkomst korting echter je berekent niet de normale prijs. Combinatie korting is ook korting. Daar verliest de combinatie Vodafone en Ziggo het op.
@ZigNZag dat of topic gaan is hier toch normaal.
@Garihd Schreef: Klopt, je schrijft geen welkomst korting echter je berekent niet de normale prijs.
Daar verschillen we dan van mening, want ik schrijf in mijn eerdere bericht exact wat IK zou gaan betalen als ik als nieuwe klant naar Ziggo zou gaan of als bestaande klant bij Odido zou blijven. En dat dit voor andere Odido klanten anders kan uitpakken aan prijs (omdat ze bijvoorbeeld via het KPN netwerk bij Odido zit, of omdat ze geen mobiel abonnement bij Odido of BEN hebben), dat geloof ik meteen, maar mijn voorbeeld ging over mijn eigen situatie, met wat IK zou gaan betalen.
En het voorbeeld was alleen maar bedoeld om te laten zien dat "Gewoon jaarlijks wisselen en dat scheelt je honderden euro's per jaar..." zoals @HBO Fan aangaf in zijn bericht, niet altijd voordeliger hoeft te zijn voor iedereen 😉
@Garihd voor mij is het prima even off topic te gaan, alleen weet niet hoe het voor andere lezers is. Alles houd natuurlijk verband met elkaar. Was vooral meer even een note to myself.
Uiteindelijk ging het je om het punt dat jaarlijks overstappen niet altijd voordeel oplevert en daar heb je gelijk in. Het was wel netjes geweest als je die combivoordeel had genoemd. En ook zonder die voordeel met 12 keer 40 wint Odido het van 12 keer 52
Zelfs als Ziggo ooit met Docsis 4.0 400/400 zou kunnen leveren blijven ze de duurdere. Ook met korting blijkt wel.
@Garihd Schreef: Uiteindelijk ging het je om het punt dat jaarlijks overstappen niet altijd voordeel oplevert en daar heb je gelijk in.
Inderdaad, daar was mijn voorbeeld wat ik gaf voor bedoeld 😉
@Garihd Schreef: Het was wel netjes geweest als je die combivoordeel had genoemd.
Eerlijk gezegd, had ik niet eens aan de combikorting gedacht in eerste instantie. Ik heb gewoon het bedrag op geschreven wat ik na mijn welkomstkorting ga betalen. Pas toen ik het screenshot maakte en zag staan €5 klantvoordeel dacht ik aan de combikorting die ik krijg omdat ik ook een BEN abonnement heb (wat ik toen ook meteen heb aangegeven in dat bericht)...
@Garihd Schreef: Zelfs als Ziggo ooit met Docsis 4.0 400/400 zou kunnen leveren blijven ze de duurdere. Ook met korting blijkt wel.
Klopt, maar er zullen ook genoeg voorbeelden zijn dat de weegschaal de kant van Ziggo opvalt (bijvoorbeeld als mensen heel veel TV's in huis hebben en/of gekochte smartcards uit het verleden in gebruik hebben). En ook dan kan het voordeliger zijn om te blijven zitten waar je zit, omdat overstappen dan niet voordeliger uitpakt ondanks de welkomst-korting die je krijgt als nieuwe klant 😉
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.