Wat is voor jou de beste minimale upload?
Ziggo loopt gemiddeld war achter met het bieden van upload tov andere providers.
wat vind jij dat voor de gemiddelde consument de minimale upload zou moeten zijn voor alle abonnementen?
Mijn mening is minimaal 100 Mbit up voor iedereen; dus voor elk abonnement.
Deze keuze voor de hoeveelheid download is dan wat mij betreft een puurdere keuze. Nu heb je nog Elite nodig voor 100 Mbit up.
Wat vind jij?
"wat vind jij dat voor de gemiddelde consument de minimale upload zou moeten zijn voor alle abonnementen?"
Welke internetsnelheid heb ik nodig? | NordVPN
Tot 25 Mbps downloadsnelheid en 3 Mbps uploadsnelheid is voldoende voor een huis met één of twee apparaten. Als je echter video’s van zeer hoge kwaliteit wilt streamen of meer apparaten wilt aansluiten, heb je een downloadsnelheid van 100-150 of zelfs meer nodig en een uploadsnelheid van 10 Mbps of meer.
1 consument die alleen maar het internet afstruint en TV / films streamt, heeft ruim voldoende aan 50/10.
Een gemiddeld gezin heeft dan genoeg aan 200/40.
Worden er ook met regelmaat met meerderen personen thuisgewerkt en zeer hoge kwaliteit gestreamd en software, games en films gedownload, dan lijkt me 400/80 voldoende.
1000/200 voor de liefhebbers, heel grote gezinnen en/of zeer pittige gebruikers.
Maar doe je veel grafisch werk en/of films bewerken of software ontwikkeling voor je hobby of werk, dan wordt het een heel ander verhaal, dan zou een abonnement met 1200/300 helemaal geen overbodige luxe zijn en zou 1500/500 voor een zakelijk abonnement beschikbaar moeten zijn, b.v. ook voor kleine bedrijven met steeds meer thuiswerkers.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
"En ook dan kan het voordeliger zijn om te blijven zitten waar je zit, omdat overstappen dan niet voordeliger uitpakt ondanks de welkomst-korting die je krijgt als nieuwe klant"
Dit dus want ik zou bij elke andere provider verplicht een extra zender pakket moeten afnemen vanwege een kanaal die alleen bij KPN in het basispakket zit.
Al begrijp ik prima dat er een wens of noodzaak bestaat voor meer upload is dat voor onze situatie niet doorslaggevend.
Wat iemand nodig heeft aan upload snelheid hangt helemaal af van wat die persoon doet op internet. Ikzelf heb een grote upload snelheid absoluut niet nodig. Ik maak geen gebruik van een cloud opslag en ik heb ook geen eigen website. Dus als die upload snelheid toch omhoog gaat, prima. Maar wat ik niet wil is dat ik ooit meer moet gaan betalen per maand voor een hogere upload snelheid waar alleen een ander interesse in heeft en ik totaal niet.
ach die prijsverhoging komt er toch wel of je die wilt of niet
@MR_CHIP schreef:ach die prijsverhoging komt er toch wel of je die wilt of niet
Indexatie gebaseerd op de inflatie is natuurlijk iets anders dan een prijsverhoging om andere redenen.
@MR_CHIP schreef:
@RoWi. schreef:
Indexatie gebaseerd op de inflatie is natuurlijk iets anders dan een prijsverhoging om andere redenen.
ach tis maar net onder welke noemer ze het in het nieuws brengen
Nee, daar zit gigantisch veel verschil in.
@RoWi. schreef:
@MR_CHIP schreef:
@RoWi. schreef:
ach tis maar net onder welke noemer ze het in het nieuws brengen
Nee, daar zit gigantisch veel verschil in.
het eind resultaat of het nu vanwege index is of normale verhoging is hetzelfde : het gaat elk jaar omhoog
@RoWi. schreef:
@MR_CHIP schreef:
@RoWi. schreef:
@MR_CHIP schreef:
@RoWi. schreef:
@MR_CHIP l
het eind resultaat of het nu vanwege index is of normale verhoging is hetzelfde : het gaat elk jaar omhoog
Klopt, maar dat is niet wat @franske1958 schrijft en bedoeld.
daar reageer ik dan ook niet op, anders had ik als ik het niet vergeet wel de quote functie gebruikt
Voor het eerst dat ik assymetrische snelheden zie op glas bij een Belgische "concurrent"
5 Gbps down / 1 Gbps up.
Als we die verhouding nou door trekken naar Ziggo voor Elite 1000/200 🤐
Proximus-merk Mobile Vikings biedt vast 5Gbit/s-abo aan voor 90 euro per maand
nee ik wil boven de 1Gbps download
@MR_CHIP dan ben ik heel benieuwd waar je dan wel op reageerde. Want dat is nu volkomen onduidelijk.
@MR_CHIPdat heb je 99% van de tijd niet nodig ... 😜
Iedereen bedankt. Dit topic is stilgevallen en ik heb de zienswijze van @Bert als oplossing gemarkeerd. Dit lijken me de meest realistische eerstvolgende stappen die Ziggo zet om een passend aanbod te bieden qua upload. Ik zou hier zelf voor nu ook tevreden mee zijn. Wellicht in oktober 🤞 Net als vorig jaar vlak na de prijsaanpassingen en een mooie binnenkomer voor nieuwe klanten die tijdens black Friday gewonnen worden of bestaande klanten die verlengen. hint aan Ziggo 🕵️
1000 en 200 upalod is goed hed giganet aleen upload naar 200 zou super zijn
@Bert Ik markeer jouw bericht als oplossing maar dan verdwijnt het weer als ik later terug kijk. Vandaar dat je opnieuw iets voorbij ziet komen. Ik heb hem opnieuw gemarkeerd als oplossing.
Ben benieuwd
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.