Vraag
Reacties
Oplossing
Juliuskater
Level 2

Wat is mijn hoofdaansluiting en waar moet ik het modem aansluiten?

Wij hebben 2 hoofdaansluitingen in onze woonkamer. 1 op een plek die is geblokeert door onze vensterbank en 1 achter onze bank waar nog geen aansluiting aan zit maar wel 2 coax kabbels. Welke moeten wij gebruiken voor onze internet?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De tweede witte kabels zijn waarschijnlijk nog van de oude CAI-aansluiting (CAI = centrale antenne-inrichting), deze zijn in dat geval buiten gebruik.

Het 'kastje' met UPC-logo is het AOP c.q. de hoofdaansluiting en de MCP-03 daarop is een splitter. Zoals eerder aangegeven is het AOP verouderd en dient dit vervangen te worden door een monteur, dit is kosteloos. Als nieuw AOP wordt een btv 01-SET geplaatst. Het modem kan direct hierop aangesloten worden met een IEC/F-kabel groen/rood, een splitter is overbodig als je geen TV via coax gaat aansluiten. Je kunt een monteursafspraak aanvragen via de chat. Ben je recent verhuisd, vraag dan om een installatiemonteur, anders om een storingsmonteur.

Bekijk in context

0 Kudos
Uitgelicht
Juliuskater
Level 2
Topicstarter

ik heb hier 2 foto's

0 Kudos
7 Reacties 7
retep_
Level 5

maak eens foto's van beide, zo is er weinig van te zeggen

0 Kudos
Juliuskater
Level 2
Topicstarter

ik heb hier 2 foto's

0 Kudos
Gooffy
Level 6

Foto 2 waar de groene kabel de vloer uit komt is je hoofdaansluiting, zo te zien wel behoorlijk verouderd.

Steefb
Level 20

Je kan geen 2 hoofdaansluitingen hebben.

Schroef het afdekplaatje los, die met groene kabel is je hoofdaansluiting.

Internet en wifi installeren | Klantenservice | Ziggo

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De tweede witte kabels zijn waarschijnlijk nog van de oude CAI-aansluiting (CAI = centrale antenne-inrichting), deze zijn in dat geval buiten gebruik.

Het 'kastje' met UPC-logo is het AOP c.q. de hoofdaansluiting en de MCP-03 daarop is een splitter. Zoals eerder aangegeven is het AOP verouderd en dient dit vervangen te worden door een monteur, dit is kosteloos. Als nieuw AOP wordt een btv 01-SET geplaatst. Het modem kan direct hierop aangesloten worden met een IEC/F-kabel groen/rood, een splitter is overbodig als je geen TV via coax gaat aansluiten. Je kunt een monteursafspraak aanvragen via de chat. Ben je recent verhuisd, vraag dan om een installatiemonteur, anders om een storingsmonteur.

0 Kudos
Juliuskater
Level 2
Topicstarter

Bedankt. Ik zal een monteur laten komen.

Shane
Community Moderator
Community Moderator

Hey @Juliuskater, welkom op onze Community!

Zo te zien ben je al goed op weg om een werkende aansluiting te realiseren. Super leuk dat je een abonnement bij ons hebt besteld!

Het klopt dat er maar 1 hoofdaansluiting mogelijk is. Het kan zijn dat er ooit een ''wandcontactdoos'' aanwezig is geweest in de woning. Als ik de foto's zo bekijk wordt het inderdaad lastig voor de monteur om werkzaamheden te verrichten. Het is namelijk niet toegestaan voor onze monteurs om te breken/boren. Lukt het om de hoofdaansluiting achter de vensterbank alsnog vrij te krijgen? 

Op basis van de ingevulde gegevens in je profiel zie ik dat het een zakelijke aansluiting betreft. Maak een afspraak via Ziggo Zakelijk om een monteur in te plannen zodra de hoofdaansluiting goed benaderbaar is.

0 Kudos