Wij hebben 2 hoofdaansluitingen in onze woonkamer. 1 op een plek die is geblokeert door onze vensterbank en 1 achter onze bank waar nog geen aansluiting aan zit maar wel 2 coax kabbels. Welke moeten wij gebruiken voor onze internet?
Opgelost! Ga naar oplossing.
De tweede witte kabels zijn waarschijnlijk nog van de oude CAI-aansluiting (CAI = centrale antenne-inrichting), deze zijn in dat geval buiten gebruik.
Het 'kastje' met UPC-logo is het AOP c.q. de hoofdaansluiting en de MCP-03 daarop is een splitter. Zoals eerder aangegeven is het AOP verouderd en dient dit vervangen te worden door een monteur, dit is kosteloos. Als nieuw AOP wordt een btv 01-SET geplaatst. Het modem kan direct hierop aangesloten worden met een IEC/F-kabel groen/rood, een splitter is overbodig als je geen TV via coax gaat aansluiten. Je kunt een monteursafspraak aanvragen via de chat. Ben je recent verhuisd, vraag dan om een installatiemonteur, anders om een storingsmonteur.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
maak eens foto's van beide, zo is er weinig van te zeggen
ik heb hier 2 foto's
Foto 2 waar de groene kabel de vloer uit komt is je hoofdaansluiting, zo te zien wel behoorlijk verouderd.
Je kan geen 2 hoofdaansluitingen hebben.
Schroef het afdekplaatje los, die met groene kabel is je hoofdaansluiting.
De tweede witte kabels zijn waarschijnlijk nog van de oude CAI-aansluiting (CAI = centrale antenne-inrichting), deze zijn in dat geval buiten gebruik.
Het 'kastje' met UPC-logo is het AOP c.q. de hoofdaansluiting en de MCP-03 daarop is een splitter. Zoals eerder aangegeven is het AOP verouderd en dient dit vervangen te worden door een monteur, dit is kosteloos. Als nieuw AOP wordt een btv 01-SET geplaatst. Het modem kan direct hierop aangesloten worden met een IEC/F-kabel groen/rood, een splitter is overbodig als je geen TV via coax gaat aansluiten. Je kunt een monteursafspraak aanvragen via de chat. Ben je recent verhuisd, vraag dan om een installatiemonteur, anders om een storingsmonteur.
Bedankt. Ik zal een monteur laten komen.
Hey @Juliuskater, welkom op onze Community!
Zo te zien ben je al goed op weg om een werkende aansluiting te realiseren. Super leuk dat je een abonnement bij ons hebt besteld!
Het klopt dat er maar 1 hoofdaansluiting mogelijk is. Het kan zijn dat er ooit een ''wandcontactdoos'' aanwezig is geweest in de woning. Als ik de foto's zo bekijk wordt het inderdaad lastig voor de monteur om werkzaamheden te verrichten. Het is namelijk niet toegestaan voor onze monteurs om te breken/boren. Lukt het om de hoofdaansluiting achter de vensterbank alsnog vrij te krijgen?
Op basis van de ingevulde gegevens in je profiel zie ik dat het een zakelijke aansluiting betreft. Maak een afspraak via Ziggo Zakelijk om een monteur in te plannen zodra de hoofdaansluiting goed benaderbaar is.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.