Ik zou graag willen weten wat het stroomverbruik is per 1 van de SmartWifi pods zodat ik daarvandaan kan bepalen of ik ze wil aanschaffen of niet.
Alvast bedankt voor het antwoord.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@r-han1905 schreef: "Kan iemand bevestigen of het onderstaande klopt?"
Ik heb de pod langere tijd op een wattmeter gehad en zie als LOW 5 watt en op HIGH 6.1 watt.
Bij maximale belasting 6.0/6.1 watt, daarna zakt het wattage.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik zag een bericht dat iemand het gemeten had: "Ik lees gemiddeld 6 watt uit per pod"
Je kan er ook tijdschakelklok tussen zetten voor de tijdstippen dat het gebruik er van niet nodig is (nachts) ….scheelt weer een paar wattjes
Wel vreemd inderdaad dat Ziggo deze informatie niet bij de specificaties heeft staan van de pods
Bij een Kwh prijs van € 0,22 en 6 watt stroomverbruik zit je afgerond op € 12 per jaar aan stroomverbruik per pod en € 15 huur per pod per jaar.
Een grote goed geïsoleerde woning met dikke betonvloeren goed wifi dekkend krijgen en veel pods kan dus op jaarbasis wel in de papieren lopen.
@Buurman schreef:...kan dus op jaarbasis wel in de papieren lopen.
Ach .... dat alles valt in het niets, bij de maandelijkse/jaarlijkse 'bijdrage' aan Ziggo 😲.
@Buurman schreef: "Een grote goed geïsoleerde woning met dikke betonvloeren goed wifi dekkend krijgen en veel pods kan dus op jaarbasis wel in de papieren lopen."
Goede waarschuwing.
Je kunt natuurlijk altijd kijken wat andere Access Points gebruiken aan stroom en dan zie ik heel vaak 12 watt voorbijkomen, maar ik kan niet zo snel iets vinden wat minder verbruikt, met dezelfde mogelijkheden.
Bedankt voor jullie reactie's. Het zit zeg maar zo. In mei dit haar zijn er problemen ontstaan aan me Ziggo Connect box modem. Extreem wegvallend wifi, automatisch resetting van de modem, en hele trage verbinding. Zo traag dat filmpjes kijken en games spelen gewoon niet ging.
En dat op een internet start abonnement van een downloadsnelheid van 75 Mbit/s.
dat terwijl het jarenlang gewoon goed ging, nergens problemen mee gehad. Sinds mei meteen ziggo gecontact, en de issue tot hun aandacht gebracht, maar de comminucatie met de klantenservice ging gewoon niet meer, en er zijn ook wat slordige fouten gemaakt.Toen was ik genoodzaakt om naar de geschillen comissie te stappen, nu is erkent door Ziggo dat het idd beter had gemoeten, en ben ik wel financieel gecompenseerd, en nu is de monteur weer langs geweest gister voor de 2e keer nadat ik met Sonja Jong (Advisor Customer Communications) heb gesproken, maar de problemen zijn hetzelfde.
Nu willen ze als oplossing bieden de Ziggo SmartWifi pods,
Alleen denk ik zelf niet dat dit de oplossing is, aangezien de wifi al die jaren het gewoon deed. In de keuken, in alle slaapkamers. In mei zijn deze problemen ontstaan. Ook heeft er een aparte afdeling van ziggo een rapport gestuurd naar waar de modems gemaakt worden, en wachten ze al maanden op respons terug. (Dit is wat mij verteld is door de klantenservice) en wat ik ook vreemd vind is dat ze met allemaal oplossingen komen, terwijl ze nog geen eens respons terug gehad hebben.
Dus daarom dat ik dus op zoek ben naar de stroomverbruik van de SmartWifi pods. Als ze niet nodig zijn, dan liever niet. 12/15€ op jaarbasis is natuurlijk niets, maar wel als de wifi modem het prima kan doen zonder die wifi pods. De wifi heeft het al die jaren goed gedaan zonder Wifi versterker. mijn huis is relatief klein. En zoals het er nu uitziet weet niemand van ziggo wat ze met me issue aan moeten, zelfs de monteurs niet.
Het is een lastige om nu te kunnen beoordelen waar het fout gaat, er kunnen tig oorzaken zijn, waaronder het enorm toegenomen wifi gebruik wat elkaar behoorlijk kan storen.
Maar je vraag: "Alleen denk ik zelf niet dat dit de oplossing is, aangezien de wifi al die jaren het gewoon deed."
Ik denk dat de omgevingsfactoren een rol spelen bij de wifi kwaliteit.
Ik maak al 17 jaar gebruik van wifi met allerlei routers en access points enz.
Ik heb nu de wifipods een aantal maanden en heb nog nooit zo'n stabiele wifi in huis gehad met allerlei verschillende apparaten die er verbinding mee maken.
Kort en bondig, er was altijd wel wat met iets, maar nu al maanden geen enkele uitval ervaren van voor tot achter in de tuin, zijnde 25 meter en op de 1e verdieping en dat met 1 modem en 2 pods.
Hey @r-han1905, welkom hier!
Het gaat al een paar maanden niet goed meer met de wifi en daar heb je al een hele weg voor afgelegd, als ik je bericht goed lees. Ik kan mij voorstellen dat je gewoon graag een oplossing voor je probleem wilt. En dan een oplossing dat wel écht een oplossing biedt.
De Pods zijn je nu aangeraden door mijn collega's. Ik ben persoonlijk van mening dat "wie niet waagt, niet wint". Ik denk dan ook zeker dat het uit te proberen is. Als het niet werkt, kun je ze altijd nog terugsturen. Dan heb je in ieder geval ervaren wat het effect wel of niet is.
Ik zie dat er ook gesproken wordt over het gebruik van de tijdsklok op de Pods om stroom te besparen. Dat zou ik niet aanraden. Nadat er een wijziging in de Pods plaats vindt, volgt er een optimalisatie moment en tijdens dat moment kan de wifi tijdelijk wegvallen.
@r-han1905 schreef:Bedankt voor jullie reactie's. Het zit zeg maar zo. In mei dit ..
Misschien hebben de buren onlangs hun wifi aangepast en hebben nu eindelijk '...van voor tot achter in de tuin, zijnde 25 meter en op de 1e verdieping...' prima wifi, maar waardoor uw wifi nu iets weggeduwd of verstoort wordt?
Goede wifi is van zoveel zaken afhankelijk en soms heb je daar niet eens invloed op?
Ps. niet negatief bedoeld @Bert 😉
Hoi Marije,
Bedankt voor je reactie.
Ik denk dat het idd verstandig is om ze eens uit te proberen.
Maar ik blijf het wel vreemd vinden dat ziggo en de monteurs niet kunnen achterhalen wat nu het probleem is. Maar ik ben nog steeds benieuwd naar betrouwbare bronnen van het stroomverbruik van de SmartWifi pods.
Hoi Pasi,
Maar als dat zo was, dan zou een ziggo monteur toch iets doen om dit zoveel mogelijk te berperken? Er zijn 2 monteurs gekomen, ze hebben beide niets toegepast, alleen in de computer gekekek, stekkers eruit. Er is niets erbij gemonteerd ofzo. Ze hebben erkent dat het wifi singaal idd zwak is, maar konden niet vinden wat nou de reden hier van is.
@r-han1905 schreef:Hoi Pasi,
Maar als dat zo was, dan zou een ziggo monteur toch iets doen om dit zoveel mogelijk te berperken? Er zijn 2 monteurs gekomen, ze hebben beide niets toegepast, alleen in de computer gekekek, stekkers eruit. Er is niets erbij gemonteerd ofzo. Ze hebben erkent dat het wifi singaal idd zwak is, maar konden niet vinden wat nou de reden hier van is.
Voor Ziggo monteurs is het belangrijker dat uw Ziggo verbinding goed is, dan wifi problemen. Die Ziggo verbinding is de basis en als dat niet goed werkt, dan kan u Ziggo daarop aanspreken. Zodra die Ziggo verbinding goed werkt, dan is de basis goed en zou ( in principe ) ook wifi goed moeten zijn. Maar wifi-bereik is niet door Ziggo gegarandeerd.
Zoals geschreven "...Goede wifi is van zoveel zaken afhankelijk...". Wat de oorzaak van wifi problemen is, kan soms inderdaad moeilijk achterhalen zijn. Misschien heeft uw Ziggo modem/router wel een probleem m.b.t. wifi?
Alleen als u een klein huisje hebt, dan is wifi van alleen de Ziggo modem/router voldoende. Is uw huis groter, met b.v. voor- en achtertuin en/of met meerdere verdiepingen ( met dikke betonnen vloeren ), dan zal u toch meerder wifi-steunpunt moeten inzetten.
Maar zodra u wifi-steunpunt gaat gebruiken, zal dat ook invloed hebben op de wifi van b.v. al uw buren. Dus woont u b.v. in een flat, dan kan uw aanpassing een lokale wifi wedloop starten.
@Pasi In tegenstelling wat ik eerder schreef over wifi van de buren.
Het lijkt er tegenwoordig op dat de wifi van de buren tegenwoordig minder stoort op de anderen door één of andere wijziging in de techniek.
Ook hoor ik de buren minder klagen.
Vroeger waren er hier veel minder wifi zenders, maar met meer verbindingsproblemen.
Nu geen verbindingsproblemen op de 2,4 GHz met apparaten die alleen met 2,4 kunnen verbinden.
@Bert schreef:........
Het is inderdaad wel druk daarzo!
Natuurlijk/waarschijnlijk wordt de wifi apparatuur steeds beter. Overigens lijkt het me wel belangrijk dat men fatsoenlijk wifi apparatuur gebruikt en niet de meuk die Ziggo standaard levert. Waarschijnlijk gebruik jij geen standaard Ziggo spul en misschien hebben de buren ondertussen ook fatsoenlijke apparatuur gekocht.
Grote kans, dat de wifi van Ziggo's ConnectBox in jouw omgeving verzuipt en/of dat het dubbeltjes-ding de weg volledig kwijt raakt.
@Pasi schreef: "Overigens lijkt het me wel belangrijk dat men fatsoenlijk wifi apparatuur gebruikt en niet de meuk die Ziggo standaard levert. Waarschijnlijk gebruik jij geen standaard Ziggo spul en misschien hebben de buren ondertussen ook fatsoenlijke apparatuur gekocht."
Heel grappig dat je dit op deze manier beschrijft.
Ik gebruik hier precies wat Ziggo, op dit moment, standaard levert.
"Grote kans, dat de wifi van Ziggo's ConnectBox in jouw omgeving verzuipt en/of dat het dubbeltjes-ding de weg volledig kwijt raakt."
Zie mijn 3 WLAN wifipunten en oordeel zelf of die verzuipen of niet.
Dat is niet een ConnectBox !! En die 3 Wlan punten zijn niet origineel/standaard Ziggo boosters ( b.v. de C7 ) !!
Dat er bij Ziggo externe apparatuur ( zoals de nieuwe Plume wifi pods en/of TP-Link M4 ) te koop is, dat is natuurlijk alleen maar goed. Ziggo komt er blijkbaar achter, dat de door hun geleverde troep, niet voldoet. Dat is aan één kant een goede zaak, jammer is alleen dat ondertussen die troep in vele huishoudens staat. Met alle gevolgen van dien.
@Pasi Knap dat jij zou kunnen zien dat dit geen Connect box is, want dat is het wel.
Dat zijn de 3 wifipunten van een Connect box met 2 wifipods, die hier al maanden zonder 1 probleem draaien en die worden standaard geleverd door Ziggo.
Eerdere wifiboosters van Ziggo waren van TP-Link, Compal en Comtrend die niet altijd even soepel werkten, maar hier al met al toch wel een behoorlijke wifi ervaring gaven, en nu van Plume, wat trouwens deels van Liberty Global is.
SmartWifi van Ziggo | altijd en overal in huis of op de zaak perfecte wifi
Kan iemand bevestigen of het onderstaande klopt?
En @Pasi de connect box die ik heb is geen goedkope meuk, die heb ik van ziggo zelf gekregen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.