1
Vraag
2
Reacties
r-han1905

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wat is het stroomverbruik van de SmartWifi pods?

Ik zou graag willen weten wat het stroomverbruik is per 1 van de SmartWifi pods zodat ik daarvandaan kan bepalen of ik ze wil aanschaffen of niet.

 

Alvast bedankt voor het antwoord.

 

50 Reacties 50
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@r-han1905  schreef:

...En @Pasi  de connect box die ik heb is geen goedkope meuk, die heb ik van ziggo zelf gekregen.


Ja, dat heeft iedereen. Maar wat denkt u dat Ziggo in 'Verweggistan' heeft betaald voor dit apparaat?

Menig huishouden heeft tegenwoordig voor vele honderden ( meer dan duizend ? ) euro's aan beeld- en geluid apparatuur staan. Dat alles wordt vaak d.m.v. Ziggo apparatuur aangestuurd, wat beslist de goedkoopste apparaten zijn en dan hebben we het nog niet eens over hoe oud die zijn. Over de zwakste schakel gesproken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Pasi Schreef: "Dat alles wordt vaak d.m.v. Ziggo apparatuur aangestuurd, wat beslist de goedkoopste apparaten zijn."

"Maar wat denkt u dat Ziggo in 'Verweggistan' heeft betaald voor dit apparaat?"

 

@Pasi Kun je dat feitelijk aantonen, want je schrijft het heel vaak, maar ik heb nog geen enkele onderbouwing hierover gelezen.

Miljoenen mensen hebben een prima verbinding met Ziggo apparatuur en dat lijkt me de beste test, anders waren er niet zoveel klanten bij Ziggo.

 

Dat het een bepaalde Connect box bij volle belasting over de rooie kan gaan, is wel duidelijk aangetoond, maar de meeste mensen gebruiken het modem niet op volle belasting en hebben een prima ervaring.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Bert  schreef:

@Pasi Schreef: "Dat alles wordt vaak d.m.v. Ziggo apparatuur aangestuurd, wat beslist de goedkoopste apparaten zijn."

"Maar wat denkt u dat Ziggo in 'Verweggistan' heeft betaald voor dit apparaat?"

 

@Pasi Kun je dat feitelijk aantonen, want je schrijft het heel vaak, maar ik heb nog geen enkele onderbouwing hierover gelezen.

Miljoenen mensen hebben een prima verbinding met Ziggo apparatuur en dat lijkt me de beste test, anders waren er niet zoveel klanten bij Ziggo.

 

Dat het een bepaalde Connect box bij volle belasting over de rooie kan gaan, is wel duidelijk aangetoond, maar de meeste mensen gebruiken het modem niet op volle belasting en hebben een prima ervaring.


Helaas heb ik ervaring genoeg met de ConnectBox om dat te weten.

"...Dat het een bepaalde Connect box bij volle belasting over de rooie kan gaan, is wel duidelijk aangetoond, maar de meeste mensen gebruiken het modem niet op volle belasting en hebben een prima ervaring..."
Dat is toch wel een erg slechte onderbouwing, dat de ConnectBox een prima apparaat is !

En dan dat nog '...bepaalde...' noemen. Het zou wat zijn als een auto verkoper je verteld : "...dit model kan wel 180 km/u, maar die van uw toevallig ( kuch ) niet, die haalt misschien net 80km/u, maar dat geeft niet want u rijdt toch nooit harder..."



@Pasi  schreef:

...Menig huishouden heeft tegenwoordig voor vele honderden ( meer dan duizend ? ) euro's aan beeld- en geluid apparatuur staan. Dat alles wordt vaak d.m.v. Ziggo apparatuur aangestuurd, wat beslist de goedkoopste apparaten zijn en dan hebben we het nog niet eens over hoe oud die zijn. Over de zwakste schakel gesproken.


Deze stelling sla je maar over ?



Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@r-han1905  schreef: "Helaas heb ik ervaring genoeg met de ConnectBox om dat te weten."

 

Je hebt dus geen objectieve onderbouwing voor je uitspraak:

"Dat alles wordt vaak d.m.v. Ziggo apparatuur aangestuurd, wat beslist de goedkoopste apparaten zijn."

"Maar wat denkt u dat Ziggo in 'Verweggistan' heeft betaald voor dit apparaat?"

 

Dan hoeft ook niemand enige waarde aan te hechten aan die tekst.

 

"Dat is toch wel een erg slechte onderbouwing, dat de ConnectBox een prima apparaat is !"

Ik heb de tekst prima apparaat niet gebruikt, ik schreef "prima ervaring" en met een prima ervaring is het in ieder geval geen slecht apparaat.

r-han1905
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik ben het wel met @Bert eens

 

Ik ben zelf ook iemand die graag goeie onderbouwingen ziet dmv betrouwbare bronnen  als je met iets komt. Speculatie's daar kan je niet meer op vertrouwen deze tijd. Met alle respect @Pasi 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Bert Schreef: ik schreef "prima ervaring" en met een prima ervaring is het in ieder geval geen slecht apparaat.

 

Er staan zeer veel voorbeelden hier op de community waar gebruikers de Connectbox hebben laten omruillen voor een Ubee UBC1318ZG (omdat ze constant problemen hadden), en dat ze na de omruil nergens meer last van hadden, voor deze gebruikers was de CB blijkbaar wel een slecht apparaat...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@DON PAPA Daarom schreef ik ook eerder:

"Dat het een bepaalde Connect box bij volle belasting over de rooie kan gaan, is wel duidelijk aangetoond, maar de meeste mensen gebruiken het modem niet op volle belasting en hebben een prima ervaring."

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Bert Nou volgens mij moet de CB toch makkelijk 300/30 aan kunnen, zonder dat hij volledig belast is? Want ook met deze snelheid ging hij (ook bij mij) bij verschillende gebruikers over de rooie. Dus dat verhaaltje dat hij alleen bij volle belasting over de rooie gaat is onzin. En zelfs als het zou kloppen dan had dit nog steeds gemaakt dat de CB een slecht apparaat is, want je huurt een CB om volledig van je internetverbindingen gebruik te kunnen maken, toch?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Bert  schreef:

@DON PAPA Daarom schreef ik ook eerder:

"Dat het een bepaalde Connect box bij volle belasting over de rooie kan gaan, is wel duidelijk aangetoond, maar de meeste mensen gebruiken het modem niet op volle belasting en hebben een prima ervaring."


Als je de ConnectBox dus niet maximaal gebruikt, dan heb je dus een "...prima ervaring...". Ja, het is maar net hoe je e.e.a. omschrijft en waarmee je tevreden bent.

Ziggo verhuurt je dus een apparaat, maar dat kan je eigenlijk niet volledig/maximaal gebruiken, want dan werkt het ding niet goed meer. Maar ach, dat vindt @Bert blijkbaar niet erg. Want hij weet blijkbaar, dat vele mensen dat toch niet nodig hebben.


Dat @Bert met woorden goochelt, om zo e.e.a. te toch in een goed daglicht te zetten, blijkt wel:


@Bert  schreef:

...Ik heb de tekst prima apparaat niet gebruikt, ik schreef "prima ervaring" en met een prima ervaring is het in ieder geval geen slecht apparaat.


Het is dus nu spontaan "...geen slecht apparaat..."??


Zou hij zoiets, voordat hij extra wifi pods/steunpunten kreeg, ook geschreven hebben? Zo van : "...ach als u niet veel wifi gebruikt, dan werkt het prima...."



Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Pasi "Maar ach, dat vindt @Bert blijkbaar niet erg. Want hij weet blijkbaar, dat vele mensen dat toch niet nodig hebben."

 

"Zou hij dat, voordat hij extra wifi pod/steunpunten kreeg ook geschreven hebben? Zo van : "acht als u niet veel wifi gebruikt, dan werkt het prima...."

 

Dit is volledig je eigen invulling van wat ik blijkbaar niet weet of wel weet of niet erg vindt of wel erg vindt of mogelijk geschreven zou kunnen hebben, wat op geen enkele tekst mijnerzijds gebaseerd is en derhalve zinloos om verder over te discussiëren.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Bert  schreef:

@Pasi "Maar ach, dat vindt @Bert blijkbaar niet erg. Want hij weet blijkbaar, dat vele mensen dat toch niet nodig hebben."

 

"Zou hij dat, voordat hij extra wifi pod/steunpunten kreeg ook geschreven hebben? Zo van : "acht als u niet veel wifi gebruikt, dan werkt het prima...."

 

Dit is volledig je eigen invulling van wat ik blijkbaar niet weet of wel weet of niet erg vindt of wel erg vindt of mogelijk geschreven zou kunnen hebben, wat op geen enkele tekst mijnerzijds gebaseerd is en derhalve zinloos om verder over te discussiëren.




 


@Bert  schreef:

...Dat het een bepaalde Connect box bij volle belasting over de rooie kan gaan, is wel duidelijk aangetoond, maar de meeste mensen gebruiken het modem niet op volle belasting en hebben een prima ervaring.


Wat gebruiken de meeste mensen niet? Heb jij daar een onderbouwing voor? Is Ziggo's ConnectBox dan een prima apparaat, terwijl niemand dat ding maximaal kan gebruikten?
Ondertussen tover jij de kreet "...prima ervaring..." tevoorschijn, om dit probleem maar niet bij naam te moeten noemen. Straks begin je nog over de prachtige witte buitenkant !!

Blijkbaar mag jij wel allerlei aannames doen en een ander niet.



@Bert  schreef:

...en derhalve zinloos om verder over te discussiëren.


Dan stop je er toch mee !!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@r-han1905 schreef: "Kan iemand bevestigen of het onderstaande klopt?"

 

Ik heb de pod langere tijd op een wattmeter gehad en zie als LOW 5 watt en op HIGH 6.1 watt.

Bij maximale belasting 6.0/6.1 watt, daarna zakt het wattage.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Pasi "Blijkbaar mag jij wel allerlei aannames doen en een ander niet."

 

Als jij je eerdere aannames en stellingen kunt onderbouwen, dan zal ik de mijn later beschreven ervaringen en van anderen duidelijker maken aan je: 

 

"Dat is niet een ConnectBox !!"

 

"Dat alles wordt vaak d.m.v. Ziggo apparatuur aangestuurd, wat beslist de goedkoopste apparaten zijn."

"Maar wat denkt u dat Ziggo in 'Verweggistan' heeft betaald voor dit apparaat?"

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Bert  schreef:

@Pasi "Blijkbaar mag jij wel allerlei aannames doen en een ander niet."

 

Als jij je eerdere aannames en stallingen kunt onderbouwen, dan zal ik de mijn later beschreven ervaringen en van anderen duidelijker maken aan je: 

 

"Dat is niet een ConnectBox !!"

 

"Dat alles wordt vaak d.m.v. Ziggo apparatuur aangestuurd, wat beslist de goedkoopste apparaten zijn."

"Maar wat denkt u dat Ziggo in 'Verweggistan' heeft betaald voor dit apparaat?"



Ik vroeg mij al af, hoelang het zou duren voordat je terugkomt op je opmerking, dat "...zinloos om verder over te discussiëren...". Want jij moet ( in dit soort discussies ) namelijk het laatste woord hebben.

Blijkbaar ging de discussie niet naar je zin, vergeet je spontaan je eigen opmerkingen, waar we het over hadden en probeer je opnieuw, net zo lang te draaien, tot je wel wat hebt!

"...dan zal ik de mijn later beschreven ervaringen en van anderen duidelijker maken aan je..."
Nu spreek je blijkbaar weer voor anderen. Toch vreemd dat jij dat zo mag doen...
Maar je hoeft ervaringen niet 'duidelijk te maken aan me', je mag ze ook gewoon vertellen!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Pasi "...dan zal ik de mijn later beschreven ervaringen en van anderen duidelijker maken aan je..."
Nu spreek je blijkbaar weer voor anderen. Toch vreemd dat jij dat zo mag doen..."

 

Je stelde zelf de vragen aan mij, naar aanleiding van:

 

@Bert  schreef:

...Dat het een bepaalde Connect box bij volle belasting over de rooie kan gaan, is wel duidelijk aangetoond, maar de meeste mensen gebruiken het modem niet op volle belasting en hebben een prima ervaring.

"Wat gebruiken de meeste mensen niet? Heb jij daar een onderbouwing voor? Is Ziggo's ConnectBox dan een prima apparaat, terwijl niemand dat ding maximaal kan gebruikten?"

 

Maar ik begrijp dat je geen onderbouwing hebt voor je eerdere aannames en stellingen, dan houdt het op.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @r-han1905, ik zie dat je inmiddels vanuit meerdere hoeken een antwoord hebt gekregen: je mag inderdaad uitgaan van ongeveer 6 Watt verbruik 🙂 

Ik zou de rest willen verzoeken om on topic (zie nr 12) te blijven en dit soort discussies ergens anders te voeren, zodat het topic overzichtelijk blijft.

 

 

 

r-han1905
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Pasi Wil je aub je toon even matigen? Je kan ook op een nette manier tegen Bert praten. Je manier van praten zorgt er voor dat toekomstige gesprekken niet netjes gaan verlopen. Dus nogmaals op een respectvolle manier praten ajb! Bedankt alvast

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Bert  schreef:

...Maar ik begrijp dat je geen onderbouwing hebt voor je eerdere aannames en stellingen, dan houdt het op.


Blijkbaar gaat het bij jou in dit geval om, wie deze vraag het eerste stelde en niet om een werkelijk antwoord.

Want jij levert ook geen onderbouwing op, voor alles wat zijn schrijft.

@Bert  schreef:

...Dat het een bepaalde Connect box bij volle belasting over de rooie kan gaan, is wel duidelijk aangetoond, maar de meeste mensen gebruiken het modem niet op volle belasting en hebben een prima ervaring.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@r-han1905  schreef:

@Pasi Wil je aub je toon even matigen? Je kan ook op een nette manier tegen Bert praten. Je manier van praten zorgt er voor dat toekomstige gesprekken niet netjes gaan verlopen. Dus nogmaals op een respectvolle manier praten ajb! Bedankt alvast


"...Matigen...". Nee hoor, dat is toch niet nodig, want ik schrijf netjes, sociaal en beledig niemand. Ik spreek U zelfs met u aan, want ik ken U niet.

r-han1905
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik bedoel tegenover bert. Dat was niet echt netjes. En denk dat andere het wel met me eens zijn. Ik heb niks tegen je, maar ben wel voorstander van normaal/netjes communiceren. Want onbewust kan je er mensen wel mee pijn doen, terwijl het ook op een nette manier kan.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic