Ik zou graag willen weten wat het stroomverbruik is per 1 van de SmartWifi pods zodat ik daarvandaan kan bepalen of ik ze wil aanschaffen of niet.
Alvast bedankt voor het antwoord.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@r-han1905 schreef:...En @Pasi de connect box die ik heb is geen goedkope meuk, die heb ik van ziggo zelf gekregen.
Ja, dat heeft iedereen. Maar wat denkt u dat Ziggo in 'Verweggistan' heeft betaald voor dit apparaat?
Menig huishouden heeft tegenwoordig voor vele honderden ( meer dan duizend ? ) euro's aan beeld- en geluid apparatuur staan. Dat alles wordt vaak d.m.v. Ziggo apparatuur aangestuurd, wat beslist de goedkoopste apparaten zijn en dan hebben we het nog niet eens over hoe oud die zijn. Over de zwakste schakel gesproken.
@Pasi Schreef: "Dat alles wordt vaak d.m.v. Ziggo apparatuur aangestuurd, wat beslist de goedkoopste apparaten zijn."
"Maar wat denkt u dat Ziggo in 'Verweggistan' heeft betaald voor dit apparaat?"
@Pasi Kun je dat feitelijk aantonen, want je schrijft het heel vaak, maar ik heb nog geen enkele onderbouwing hierover gelezen.
Miljoenen mensen hebben een prima verbinding met Ziggo apparatuur en dat lijkt me de beste test, anders waren er niet zoveel klanten bij Ziggo.
Dat het een bepaalde Connect box bij volle belasting over de rooie kan gaan, is wel duidelijk aangetoond, maar de meeste mensen gebruiken het modem niet op volle belasting en hebben een prima ervaring.
@Bert schreef:@Pasi Schreef: "Dat alles wordt vaak d.m.v. Ziggo apparatuur aangestuurd, wat beslist de goedkoopste apparaten zijn."
"Maar wat denkt u dat Ziggo in 'Verweggistan' heeft betaald voor dit apparaat?"
@Pasi Kun je dat feitelijk aantonen, want je schrijft het heel vaak, maar ik heb nog geen enkele onderbouwing hierover gelezen.
Miljoenen mensen hebben een prima verbinding met Ziggo apparatuur en dat lijkt me de beste test, anders waren er niet zoveel klanten bij Ziggo.
Dat het een bepaalde Connect box bij volle belasting over de rooie kan gaan, is wel duidelijk aangetoond, maar de meeste mensen gebruiken het modem niet op volle belasting en hebben een prima ervaring.
Helaas heb ik ervaring genoeg met de ConnectBox om dat te weten.
"...Dat het een bepaalde Connect box bij volle belasting over de rooie kan gaan, is wel duidelijk aangetoond, maar de meeste mensen gebruiken het modem niet op volle belasting en hebben een prima ervaring..."
Dat is toch wel een erg slechte onderbouwing, dat de ConnectBox een prima apparaat is !
En dan dat nog '...bepaalde...' noemen. Het zou wat zijn als een auto verkoper je verteld : "...dit model kan wel 180 km/u, maar die van uw toevallig ( kuch ) niet, die haalt misschien net 80km/u, maar dat geeft niet want u rijdt toch nooit harder..."
@Pasi schreef:...Menig huishouden heeft tegenwoordig voor vele honderden ( meer dan duizend ? ) euro's aan beeld- en geluid apparatuur staan. Dat alles wordt vaak d.m.v. Ziggo apparatuur aangestuurd, wat beslist de goedkoopste apparaten zijn en dan hebben we het nog niet eens over hoe oud die zijn. Over de zwakste schakel gesproken.
Deze stelling sla je maar over ?
@r-han1905 schreef: "Helaas heb ik ervaring genoeg met de ConnectBox om dat te weten."
Je hebt dus geen objectieve onderbouwing voor je uitspraak:
"Dat alles wordt vaak d.m.v. Ziggo apparatuur aangestuurd, wat beslist de goedkoopste apparaten zijn."
"Maar wat denkt u dat Ziggo in 'Verweggistan' heeft betaald voor dit apparaat?"
Dan hoeft ook niemand enige waarde aan te hechten aan die tekst.
"Dat is toch wel een erg slechte onderbouwing, dat de ConnectBox een prima apparaat is !"
Ik heb de tekst prima apparaat niet gebruikt, ik schreef "prima ervaring" en met een prima ervaring is het in ieder geval geen slecht apparaat.
@Bert Schreef: ik schreef "prima ervaring" en met een prima ervaring is het in ieder geval geen slecht apparaat.
Er staan zeer veel voorbeelden hier op de community waar gebruikers de Connectbox hebben laten omruillen voor een Ubee UBC1318ZG (omdat ze constant problemen hadden), en dat ze na de omruil nergens meer last van hadden, voor deze gebruikers was de CB blijkbaar wel een slecht apparaat...
@DON PAPA Daarom schreef ik ook eerder:
"Dat het een bepaalde Connect box bij volle belasting over de rooie kan gaan, is wel duidelijk aangetoond, maar de meeste mensen gebruiken het modem niet op volle belasting en hebben een prima ervaring."
@Bert Nou volgens mij moet de CB toch makkelijk 300/30 aan kunnen, zonder dat hij volledig belast is? Want ook met deze snelheid ging hij (ook bij mij) bij verschillende gebruikers over de rooie. Dus dat verhaaltje dat hij alleen bij volle belasting over de rooie gaat is onzin. En zelfs als het zou kloppen dan had dit nog steeds gemaakt dat de CB een slecht apparaat is, want je huurt een CB om volledig van je internetverbindingen gebruik te kunnen maken, toch?
@Bert schreef:@DON PAPA Daarom schreef ik ook eerder:
"Dat het een bepaalde Connect box bij volle belasting over de rooie kan gaan, is wel duidelijk aangetoond, maar de meeste mensen gebruiken het modem niet op volle belasting en hebben een prima ervaring."
Als je de ConnectBox dus niet maximaal gebruikt, dan heb je dus een "...prima ervaring...". Ja, het is maar net hoe je e.e.a. omschrijft en waarmee je tevreden bent.
Ziggo verhuurt je dus een apparaat, maar dat kan je eigenlijk niet volledig/maximaal gebruiken, want dan werkt het ding niet goed meer. Maar ach, dat vindt @Bert blijkbaar niet erg. Want hij weet blijkbaar, dat vele mensen dat toch niet nodig hebben.
Dat @Bert met woorden goochelt, om zo e.e.a. te toch in een goed daglicht te zetten, blijkt wel:
@Bert schreef:...Ik heb de tekst prima apparaat niet gebruikt, ik schreef "prima ervaring" en met een prima ervaring is het in ieder geval geen slecht apparaat.
Het is dus nu spontaan "...geen slecht apparaat..."??
Zou hij zoiets, voordat hij extra wifi pods/steunpunten kreeg, ook geschreven hebben? Zo van : "...ach als u niet veel wifi gebruikt, dan werkt het prima...."
@Pasi "Maar ach, dat vindt @Bert blijkbaar niet erg. Want hij weet blijkbaar, dat vele mensen dat toch niet nodig hebben."
"Zou hij dat, voordat hij extra wifi pod/steunpunten kreeg ook geschreven hebben? Zo van : "acht als u niet veel wifi gebruikt, dan werkt het prima...."
Dit is volledig je eigen invulling van wat ik blijkbaar niet weet of wel weet of niet erg vindt of wel erg vindt of mogelijk geschreven zou kunnen hebben, wat op geen enkele tekst mijnerzijds gebaseerd is en derhalve zinloos om verder over te discussiëren.
@Bert schreef:@Pasi "Maar ach, dat vindt @Bert blijkbaar niet erg. Want hij weet blijkbaar, dat vele mensen dat toch niet nodig hebben."
"Zou hij dat, voordat hij extra wifi pod/steunpunten kreeg ook geschreven hebben? Zo van : "acht als u niet veel wifi gebruikt, dan werkt het prima...."
Dit is volledig je eigen invulling van wat ik blijkbaar niet weet of wel weet of niet erg vindt of wel erg vindt of mogelijk geschreven zou kunnen hebben, wat op geen enkele tekst mijnerzijds gebaseerd is en derhalve zinloos om verder over te discussiëren.
@Bert schreef:...Dat het een bepaalde Connect box bij volle belasting over de rooie kan gaan, is wel duidelijk aangetoond, maar de meeste mensen gebruiken het modem niet op volle belasting en hebben een prima ervaring.
Wat gebruiken de meeste mensen niet? Heb jij daar een onderbouwing voor? Is Ziggo's ConnectBox dan een prima apparaat, terwijl niemand dat ding maximaal kan gebruikten?
Ondertussen tover jij de kreet "...prima ervaring..." tevoorschijn, om dit probleem maar niet bij naam te moeten noemen. Straks begin je nog over de prachtige witte buitenkant !!
Blijkbaar mag jij wel allerlei aannames doen en een ander niet.
@Bert schreef:...en derhalve zinloos om verder over te discussiëren.
Dan stop je er toch mee !!
@r-han1905 schreef: "Kan iemand bevestigen of het onderstaande klopt?"
Ik heb de pod langere tijd op een wattmeter gehad en zie als LOW 5 watt en op HIGH 6.1 watt.
Bij maximale belasting 6.0/6.1 watt, daarna zakt het wattage.
@Pasi "Blijkbaar mag jij wel allerlei aannames doen en een ander niet."
Als jij je eerdere aannames en stellingen kunt onderbouwen, dan zal ik de mijn later beschreven ervaringen en van anderen duidelijker maken aan je:
"Dat is niet een ConnectBox !!"
"Dat alles wordt vaak d.m.v. Ziggo apparatuur aangestuurd, wat beslist de goedkoopste apparaten zijn."
"Maar wat denkt u dat Ziggo in 'Verweggistan' heeft betaald voor dit apparaat?"
@Bert schreef:@Pasi "Blijkbaar mag jij wel allerlei aannames doen en een ander niet."
Als jij je eerdere aannames en stallingen kunt onderbouwen, dan zal ik de mijn later beschreven ervaringen en van anderen duidelijker maken aan je:
"Dat is niet een ConnectBox !!"
"Dat alles wordt vaak d.m.v. Ziggo apparatuur aangestuurd, wat beslist de goedkoopste apparaten zijn."
"Maar wat denkt u dat Ziggo in 'Verweggistan' heeft betaald voor dit apparaat?"
Ik vroeg mij al af, hoelang het zou duren voordat je terugkomt op je opmerking, dat "...zinloos om verder over te discussiëren...". Want jij moet ( in dit soort discussies ) namelijk het laatste woord hebben.
Blijkbaar ging de discussie niet naar je zin, vergeet je spontaan je eigen opmerkingen, waar we het over hadden en probeer je opnieuw, net zo lang te draaien, tot je wel wat hebt!
"...dan zal ik de mijn later beschreven ervaringen en van anderen duidelijker maken aan je..."
Nu spreek je blijkbaar weer voor anderen. Toch vreemd dat jij dat zo mag doen...
Maar je hoeft ervaringen niet 'duidelijk te maken aan me', je mag ze ook gewoon vertellen!
@Pasi "...dan zal ik de mijn later beschreven ervaringen en van anderen duidelijker maken aan je..."
Nu spreek je blijkbaar weer voor anderen. Toch vreemd dat jij dat zo mag doen..."
Je stelde zelf de vragen aan mij, naar aanleiding van:
@Bert schreef:
...Dat het een bepaalde Connect box bij volle belasting over de rooie kan gaan, is wel duidelijk aangetoond, maar de meeste mensen gebruiken het modem niet op volle belasting en hebben een prima ervaring.
"Wat gebruiken de meeste mensen niet? Heb jij daar een onderbouwing voor? Is Ziggo's ConnectBox dan een prima apparaat, terwijl niemand dat ding maximaal kan gebruikten?"
Maar ik begrijp dat je geen onderbouwing hebt voor je eerdere aannames en stellingen, dan houdt het op.
Hi @r-han1905, ik zie dat je inmiddels vanuit meerdere hoeken een antwoord hebt gekregen: je mag inderdaad uitgaan van ongeveer 6 Watt verbruik 🙂
Ik zou de rest willen verzoeken om on topic (zie nr 12) te blijven en dit soort discussies ergens anders te voeren, zodat het topic overzichtelijk blijft.
@Pasi Wil je aub je toon even matigen? Je kan ook op een nette manier tegen Bert praten. Je manier van praten zorgt er voor dat toekomstige gesprekken niet netjes gaan verlopen. Dus nogmaals op een respectvolle manier praten ajb! Bedankt alvast
@Bert schreef:...Maar ik begrijp dat je geen onderbouwing hebt voor je eerdere aannames en stellingen, dan houdt het op.
Blijkbaar gaat het bij jou in dit geval om, wie deze vraag het eerste stelde en niet om een werkelijk antwoord.
Want jij levert ook geen onderbouwing op, voor alles wat zijn schrijft.
@Bert schreef:...Dat het een bepaalde Connect box bij volle belasting over de rooie kan gaan, is wel duidelijk aangetoond, maar de meeste mensen gebruiken het modem niet op volle belasting en hebben een prima ervaring.
@r-han1905 schreef:@Pasi Wil je aub je toon even matigen? Je kan ook op een nette manier tegen Bert praten. Je manier van praten zorgt er voor dat toekomstige gesprekken niet netjes gaan verlopen. Dus nogmaals op een respectvolle manier praten ajb! Bedankt alvast
"...Matigen...". Nee hoor, dat is toch niet nodig, want ik schrijf netjes, sociaal en beledig niemand. Ik spreek U zelfs met u aan, want ik ken U niet.
Ik bedoel tegenover bert. Dat was niet echt netjes. En denk dat andere het wel met me eens zijn. Ik heb niks tegen je, maar ben wel voorstander van normaal/netjes communiceren. Want onbewust kan je er mensen wel mee pijn doen, terwijl het ook op een nette manier kan.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.